Gå til innhold

7 uker- sovemønster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er sovemønsteret til deres små når de er 7 uker? Vår lille tusse vil ikke sove i egen seng. Sover sammen med meg hele natten og om dagen sover hun enten i vognen sin eller i bilsetet. Har så lyst til å ligge godt i min egen seng og ikke våkne med stiv rygg og nakke. Når hun sovner oppå oss og vi legger henne i sengen hennes, våkner hun med en gang. Er det noen som har opplevd det samme og som har none forslag til hva vi skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sov i egen seng fra dag en til hun var ca 4 uker. Da begynte hun plutselig å bare ville sove oppå oss og våknet hver gang vi la henne i egen seng. Ble helt hysterisk. Etter samtale med helsesøster og tips her inne, la vi henne i egen seng hver kveld, men tok henne opp hvis hun begynte å gråte. Prøvde å la henne ligge der når hun var våken og blid også sånn at hun assosierte sengen sin med noe positivt. Og en dag (etter ca 1 - 2 uker) var det helt okei og bli lagt der. Da lå hun der våken i ca 20 minutter før hun sovnet...og det har hun gjort siden (hun er snart 4 mnd). Sengen står helt inntil vår da, sånn at hun hører oss hele natten.

Skrevet

Gutten min er 6 uker.. Han har alltid sovnet i sin egen seng.. Grynter litt og spytter ut sutten, men går aldri mer enn 20 min før han sovner.. Så har ikke hatt noe problem med det..

Skrevet

hei, min lille ville ikke osve i egen seng i starten, sov bare sammen med meg,våknet hver eneste gang vi la henne i sengen, men så skjønt ejeg at det var fordi det er godt å varmt inntil oss og kaldt å bli lagt ne dpå madrassen så jeg la lamme skinn der, og da fungerer det bedre... om dagen er det ike så lett men om natten går det bra... hun våkner fortsatt når vi legger henne ned- hvertfall ofte, men er rolig ( hvis hun ikke kolikkgåter da) og sovner med en gang det begynner og varme..

ellers hvis hun begynner å gråte så er jeg veldig rask til å ta henne opp, men i det siste så har jeg bare latt henne ligge da også, og det går bra.. gråter veldig masse veldig lenge men så gåt det over... jeg er der hele tiden og koserog hun ser meg men tar henne ikke opp.

HUn er seks uker. tror ikke de tar skade av å gråte litt.. men hvertfall lammeskinn hjalp oss veldig.. nå sover hun bare i sengen vår når kolikken er på det verste og hun er helt hysterisk....

Skrevet

Her har vi også hatt store problemer med å få gullet til å sovne i vogga si, så hun har ligget på lammeskinn mellom oss til nå. Tenkte vi skulle prøve å legge henne i sin seng etter jul. I det siste har hun hatt lange soveøkter da jeg har lagt meg på sofaen, så hun ikke "lukter" meg:) ser ut til å ha stor effekt, plutselig sover hun i 6-7 timer i forhold til 2-3 timer mellom amming. Men jeg har altså ikke lyst å flytte til sofaen, så den nye sjefen i huset må nok snart i egen seng. Men altså et lite tips hvis en er desperat på noe søvn.

Skrevet

Hei! Dersom hun liker å sove i vogna på dagtid, så betyr det at hun ikke er redd for å ligge i vogna. Det betyr at alt ligger til rette for at du kan sove alene i sengen din dersom du har litt tålmodighet. Ta vogna inn på soverommet på din side av senga. Gi henne et godt måltid i senga helt til hun har sovnet godt. Løft henne forsiktig oppi vognbagen og bre over henne dyne eller annet du bruker. Skulle hun våkne litt tar du å stryker henne over kinnet og legger hånden din inntil kinnet slik at hun kan lukte deg. Ha hånden din oppi vognen en stund til hun sovner. Dersom hun skriker tar du henne opp og gi henne pupp igjen, og prøver alt på nytt. Dersom hun bare grynter og vrir seg ville jeg latt henne ligge ligge, og prøvd å gi henne smokk. Lykke til! Det kan være du trenger noen netter på dette, men det er absolutt verdt det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...