Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge i slengen kan babyen på 6 uker sitte i bilstol? Det er en sånn Maxi Cosi bilstol. Altså Hvor ofte må vi ta pause i kjøringen for at babyen skal få strekke seg ut?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer vel hva man sier, men en halvtime har jeg lest flest ganger :) Når babyen er 4 mnd kan den sitte 1 1/2 time i setet.

Skrevet

Til babye ikke vil sitte der lengre.

Skrevet

Babyen kan sitte til den sier ifra, men om du har en slik baby som jeg hadde (blitt stor gutt nå :P) som aldri sier ifra kan du kanskje strekke ut noen minutter en gang i timen eller kanskje med litt lenger mellomrom.

Skrevet

Prøv deg fram, de sier som regel fra selv. Kjørte flere ganger to timer i strekk for å besøke foreldrene mine da gutten vår var så liten og det gikk helt fint! Eller så kan du jo også sjekke hva de anbefaler inne på Trygg Trafikk.

Skrevet

barselgruppa vår hadde møte med fysioterapauten og hun sa at så lenge barnet sover og har det bra, kan man kjøre både 2-3 og 4 timer. Men er barnet urolig så skal man stoppe og la det få slappe av og stekke seg ut. Det er ikke avgjørende om man skal på en lang biltur, det som er viktig er at man ikke gjør dette flere ganger i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...