jamaica Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 hvor lenge i slengen kan babyen på 6 uker sitte i bilstol? Det er en sånn Maxi Cosi bilstol. Altså Hvor ofte må vi ta pause i kjøringen for at babyen skal få strekke seg ut?!
Hoppetussa Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Det varierer vel hva man sier, men en halvtime har jeg lest flest ganger Når babyen er 4 mnd kan den sitte 1 1/2 time i setet.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Til babye ikke vil sitte der lengre.
Gjest_1001 Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Babyen kan sitte til den sier ifra, men om du har en slik baby som jeg hadde (blitt stor gutt nå ) som aldri sier ifra kan du kanskje strekke ut noen minutter en gang i timen eller kanskje med litt lenger mellomrom.
*bolla pinnsvin* Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Prøv deg fram, de sier som regel fra selv. Kjørte flere ganger to timer i strekk for å besøke foreldrene mine da gutten vår var så liten og det gikk helt fint! Eller så kan du jo også sjekke hva de anbefaler inne på Trygg Trafikk.
allergibarn Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 barselgruppa vår hadde møte med fysioterapauten og hun sa at så lenge barnet sover og har det bra, kan man kjøre både 2-3 og 4 timer. Men er barnet urolig så skal man stoppe og la det få slappe av og stekke seg ut. Det er ikke avgjørende om man skal på en lang biltur, det som er viktig er at man ikke gjør dette flere ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå