cecilie stolt mamma :) Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har fått høre at det kan være lurt å kjøpe inn en pakke bleie og ha stående. Men jeg lurer sånn på hvilken type bleie en skal kjøpe. Er det noen som har noen gode råd og komme med ang valg av bleie? På forhånd tusen takk og riktig god jul til dere alle sammen.
jentebaby i hus Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Eg jobber i barnehage og der har eg erfaring fra litt av hvert. Liker best libero og minst pampers.Pampers bleier må en bytte oftere,de klomper seg og barnet er mindre tørt.
kfitjar Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Jeg liker bedre Pampers enn Libero. Så jeg vil anbefale at du prøver en av hver får å se hvilken du liker best. Jeg har tre gutter fra før, nå har jeg bare en igjen i bleier (foreløpig) og han bruker jeg faktisk First Price bleier på om dagen (mye billigere) og Pampers Easy Up om natta.
rahi Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Er vel litt forskjellig hva folk foretrekker. Har selv kjøpt libero, lotion free ( synes det er greitt uten for mye tilsettinger på) størrelse nyfødt. Antar det var babyen du tenkte på.. kan være greitt å ha bind klart til seg selv også etter fødselen. Riktig god jul til deg også.
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 vi likte Pampers best da vesla var helt lita, men etterhvert gikk vi over til Libero - akkurat som om Pampersbleiene luktet mye sterkere enn Libero selvom de var nesten tørre! Sikkert en "smaksak" - og lurt å gjøre som anbefalt ovenfor: prøve begge deler!
selfangerkjerringa Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 og for å gjøre forvirringen komplett, så kan jeg fortelle at vi bruker pampers og er kjempefornøyde! Vi startet med libero, siden det var det vi fikk på sykehuset. Jenta hadde mye utslett, men vi ble kvitt bleieutslettet omtrent over natta ved å bytte fra libero til pampers ved ca 1mnds alder etter tips fra helsestasjonen... etter dette har vi brukt - og vært kjempefornøyd med - pampers (active fit). Har omtrent aldri hatt en eneste lekkasje, de klumper ikke, sitter godt på, lukter ikke særlig mye heller (har jo bleiebøtte, hehe) osv.
rødhette* Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Kjøp en pakke libero og hent en gratis babypakke på apoteket så får du med prøver på noen pampers der. Da har du bleier til starten, samtidig som du får prøvd begge merkene
mamman til flere Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 For å gjøre deg mer forvirret... Sønnen min var veldig dårlig i magen de første månedene pga at han ikke tålte at jeg spiste melkeprodukter (ost o.l.).. Da var Libero det eneste som holdt. Hadde mange lekkasjer med Pampers.
grå :) Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 hva som er best kommer helt an på ungen og det kan variere mens barnet vokser. du må nesten bare prøve deg fram.
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 21. desember 2006 #10 Skrevet 21. desember 2006 Mesoft gasskluter, stelleklut. parfymefri og myke. fåes på apoteket, billig og bra!
Phobia Skrevet 21. desember 2006 #11 Skrevet 21. desember 2006 Hei cippis Jeg anbefaler deg å kjøpe en pakke av nyfødtbleiene til Libero. Disse fikk vi på sykehuset da jeg fødte sist - og uansett så trenger du jo nyfødtbleier. De er kjempegode. Men de er veldig små og søte...hi.hi Jeg synes det var rett og slett vemodig når jeg måtte bytte til større bleier jeg.....
cecilie stolt mamma :) Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. desember 2006 Tusen takk for alle svarene Jeg får vel kjøpe en pakke og prøve meg fram. Det er som dere sier forskjellig fra barn til barn. Men uansett så er det greit og høre andres mening. Ha en super julefeiring alle sammen. Juleklem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå