Gå til innhold

Jenta mi klager masse over vondt i magen, og ingen finner årsaken!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer plutselig og ofte..Hun får knip ser det ut til, krøker seg sammen og klager over vondt. I det siste har det vært det første hun har sagt om morgenen, og det er kommet jevnt utover dagen.

Når hun sitter på do og bæsjer, roper hun ofte og blir helt fortvila fordi det er så vondt for henne. Hun er aldri hard i magen, som regel litt løs/normal kons.

Hun har en del luft da, så det virker som det er sånne smerter.

Har tatt masse prøver til legen, t.o.m. ultralyd av magen hennes. Ingenting galt....

Vi er ganske rådville nå. Hun er 4 år..

Skrevet

Det kan høres ut som om det er visse matvarer hun rett og slett tåler dårlig - og derfor får magesmerter.

Siden dere har vært igjennom tester og undersøkelser hos skole-medisinerne uten noe konkret resultat, ville jeg nå ha forsøkt natur-medisin. Det er helt ufarlig, og absolutt verdt et forsøk!

Prøv en kinesolog/homeøpat - hvis det er noen slike i nærheten av der dere bor.

Han/hun kan finne ut av hva jenta deres evt. ikke tåler så godt, sånn at dere kan fjerne dette fra kostholdet hennes i en periode for å se om det hjelper noe på smertene.

Lykke til!

Skrevet

Datteren min på fire år klager også mye over vondt i magen. Sa det til helsesøster på kontrollen, og hun mente det kunne være psykisk, at alt av følelser og spenninger setter seg i magen (kan også gi luft i magen). Kan være bare småting, ting som har skjedd i barnehagen feks.

Dette syntes jeg hørtes logisk ut for jeg har det akkurat sånn, har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Kan bla ikke spise mat uten at det er rolig rundt meg, hvis jeg blir anspent eller stresset når jeg spiser har jeg mageknip resten av den dagen, gjerne med luft også.

Prøver å snakke litt med datteren min om det, sier at jeg får vondt i magen hvis jeg bekymrer meg for noe eller lignende, og hører om hun vil snakke om noe.

Lykke til !

Skrevet

Nei..Men må hun ikke ta narkose og sånn da?

Har hørt med spesialisten igjen, og hun sier vi må prøve en melkefri periode på 14 dager før de går videre. Men det er jo såå slitsomt, både for henne og meg. Hun går jo i bhg også..

Dessuten har hun vært heldig med magen stort sett når hun er hos faren sin, så han tror meg ikke..Han mener jeg blåser opp bagateller, og at hun bare har normalt vondt i magen en gang i blandt som alle andre mennesker! Så han samarbeider ikke!! Grr..

HI

Skrevet

Det klager lillemor om her også.

Jeg mistenker at det er psykisk. Ellers kan det også være at de har vindt andre steder, men barn på den alderen klarer ikke å spesifisere hvor de har vondt og sier ofte vondt i magen selv om det ikke er der de har vondt. Noen ganger tror jeg også det er pga oppmerksomhet. Jeg overser det litt og ser det an- som regel går det fortere over når jeg ikke enser det.

Skrevet

Det finnes masse alternativ hjelp for barn som sliter med sånt. De finner i allefall ut hvor problemet ligger, og tips til å fjerne det. Ofte ligger det nok i familien, at ikke ting er som det skal. Barn er nærtagende og merker alt så mye bedre enn vi tror. Et eksempel er 4 åringen til onkelen min. De har hatt problemer i forholdet sitt lenge, men prøvde å skjule det så best de kunne. Etter alternativ hjelp og terapeaut, så gikk ting mye bedre dem i mellom..og 4 åringen ble kvitt magemertene, som han hadde hatt lenge. Kan jo alltids være mat eller noe også selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...