Gå til innhold

erfaring med maya wrap bæreslynge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en men får ikke til å bruke den. Babyen blir liggende med hodet helt på skeiva og det ser ubehagelig ut. Akkurat som om han var for lang for å ligge oppi der, men han er bare 57 cm lang og 6 uker gammel. Dette er i den stillingen der babyen ligger på tvers over brystkassa mi.

Og i " stående " stilling virker det vondt for hodet å ha slynga over hodet for å støtte nakken. Og i denne stillingen sklir han lett ut...

Er skuffa over slynga.. men har ikke gitt opp enda.

Hjelp!

Skrevet

sjekk tettinntil.no

Jeg har ikke fått maya wrap til ordentlig før nå, han er 6 mnd.

Stram slyngen godt og ha han høyere var det som gjorde at jeg fikk det til.

Se ellers tettinntil for instruksjoner og bilder

Skrevet

han er 4 måneder mente jeg, he-he. det går ikke såå fort..

Skrevet

http://www.tettinntil.com

Der vil du få svar på ALLE bærespørsmål du måtte ha :-) Bilder, instrusjoner m.m.

"Stående" stilling - mage mot mage - bruker du denne er det viktig at du får slynga spredt godt under rumpa hans, med stoff oppunder begge knehasene hans. Rumpa *skal* henge lavere enn knærne. Stoffet skal strammes godt over hele ryggen hans og i nakken hans, du trenger ikke pakke hodet hans inn i stoffet i slynga, men stoffet må gå høyt nok opp til å gi god støtte for nakken sånn at hodet ikke dingler.

Du kan også ha beina inni slynga mens du bærer mage-mot-mage. Da bør du ha beina i "froskestilling", sånn litt ut til sidene med knærne opp opp rumpa litt ned. Det er omtrent den stillingen spedbarn pleier å legge seg i når de blir lagt på magen på et flatt underlag...

Liggestilling har jeg ikke fått ordentlig til, så der kan jeg ikke gi god hjelp....

Blei du noe klokere nå?

Skrevet

Ja! Også skal han hegne så høyt at du kan kysse han på toppen av hodet uten større anstrengelser :-)

Skrevet

Ja, ble litt klokere nå! Visste ikke om froskestillilngen f.ex. Får lese litt på tettinntil. Takk for svar.

Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe :-)

Mye lettere å forstå hvordan en skal gjøre det når en ser bilder av det. Det ligger mye info og en del bildeserier inne på forumet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...