Gjest Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Vær så snill å svar på dette om du har erfaring: 30. november fikk jeg de første riene, da var det ca tre uker igjen til termin. Siden da har jeg hatt rier flere ganger i uka, helst seint på kvelden/ tidlig på natta. Etterhvert har de blitt sterkere. For hver gang har jeg selvsagt trodd at fødselen skulle starte, men det har den altså ikke gjort. I natt var riene veldig sterke og regelmessige. Like før jeg tenkte å dra på sykehuset, så ga de seg. Har hatt rier i dag også, men ikke regelmessige. tror jeg blir gal av dette! Er det normalt? Bør jeg sjekke med sykehuset? Hvor lenge skal dette pågå før jeg får ut ungen? er to dager på overtid. I mitt forrige svangerskap kom ungen ut som et skudd etter de første riene, ti dager før termin.
Leola Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Er du sikker på at det ikke bare er kynnere? De kan være regelmessige og komme å gå i lange perioder før fødsel.
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Ja, helt sikker. Har rikelig med kynnere også. dette er mitt andre svangerskap, så jeg vet hvordan riene skal føles.
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 høres litt rart ut. Om du virkelig er sikker på at det er rier, ville jeg ha tatt kontakt med sykehuset.... Aldri hørtom noen som har hatt rier så lenge...?
¤mamma¤ Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har hatt rier i nesten tre uker...var på Ullevål den andre dagen og de registrerte jevne rier, men de kom med ca. 10 min mellomrom. JM der sa at jeg var i fødsel, og forberedte oss på det, men så dabbet de av...... Dagen etter hadde jeg en del, men mest om natten. Og sånn har det gått helt siden. Forferdelig skuffende og demotiverende ettersom jeg hele tiden tror at fødselen er i gang....
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Godt å høre at det finnes flere som har det sånn. Begynner jo nesten å tvile på egne vurderinger...
Leola Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Huff, ja det er fortvilt å gå sånn å lure... Blir gal av mindre!! Har akkurat vært på føden, har hatt rier i hele dag. Men ingen åpning og ingen modning, så jeg det er vel bare maserier...
Labbetøs Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Først: Vil bare si at jeg ikke tviler på at du vet hvordan rier kjennes ut. Men så vil jeg bare minne om at det kan være stor forskjell på kynnerne i første og andre svangerskap. De fleste førstegangs kjenner jo bare at magen blir hars og ikke stort mer når det er kynnere, mens mange andregangs kjenner kynnerne nesten som rier. Bare med den forskjellen at de ikke er regelmessige og ikke bygger seg opp og blir værre. Sikker på at det ikke er kynnere alikavell? NB: Jeg er selv førstegangs og har ikke peiling. Er bare hva jeg har lest meg til og fått forklart av andre med erfaring. Jeg er en håpløs infosøker og suger til meg alt jeg kan fra de som har peiling. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå