Jerry 82 Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Overalt står det at sukkervann fungerer på luftsmerter på baby, har hatt stor effekt her, men hvor gammel er de når det slutter å fungere? Er det farlig å gi mer enn 2.5 ml i timen? hører jo om folk som gir på flaske..
tulle15mai:) Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 kan jeg spørre deg om hva slags bladeforhold du bruker? Jenta har luftsmerter her om kvelden.. 7mnd.
Molait Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Tja, funker greit her og min er 4mnd. Er ikke farlig å gi mer. Er jo bare sukker og vann da:) På hs sa hun gi 2-4 ml. Det var når han var nyfødt. Eller ja første mnd. Og gi mer ved behov. som regel holder det med en sprøyte her (5ml) men har og fylt på en til. Ikke lenge etterpå kommer det både prutter og raper:) Vet ikke om det slutter å funke. Ikke hørt om folk som gir dette til 3-åringene sine:) Vil vel tro det skal ha effekt første leveåret vel. Fungerer jo og som smertelindring. Blandingsforhold: Nå husker jeg ikke helt nøyaktig, men det er heller ikke så viktig. Iaf ikke når hun er 7 mnd. vil jeg tro. Men ca så er det 2dl vann og 1-2 skjeer sukker. Type barneskje/teskje, litt avhengi av str. Er det ille smerter kan man øke mengden sukker. Skal settes i kjøleskap og holder da i ca. 2 dager. Men jeg smakte på det og det smaker py dagen etter. Lager heller ferskt når det trengs jeg. "Gammelt" vann smaker ikke godt ass.
tulle15mai:) Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 takk for gode råd, molait det skal jeg prøve ut!
Jerry 82 Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2006 Bruker 1 ss sukker på 1 dl vann, fungerte kjempefint når gutten hadde kolikk. Er blitt 6 mnd nå og får det av og til når han har luftsmerter pga nye smakesprøver Har hørt at det kun står i et døgn, pga at sukker er grobunn for bakterier!
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 jenten min har kolikk og det fungerer kjempe bra, om det demper smerte vet jeg ikke men det virker beroligende og avledende på henne , og hun elsker det.... så er får hun litt på t skje inni mellom, kanskje litt mye i en periode og mindre i andre! tar ikke etter mål, bare til jrg ser at hun roer seg også øitt på smukken.. og hun har blitt såååååååå mye roligere den siste uken. så deilig...
Simselimsen Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Leste i en barnebok vi fikk på sykehuset at det skulle være 2-3 ss sukker pr dl....og ca to ss pr andre time, men jeg pleier og gi etter behov og det funker ganske bra. hun er ikke så veldig glad i det da så jeg må nesten lure henne til og drikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå