Gå til innhold

UL i dag gikk bra- men var en påkjenning


Sweet tooth

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var på tidlig ULi dag, ca. i 8 uke, og alt så bra ut så langt! (Hadde en SA i september, er derfor jeg var på UL fordi sykehuset tilbød seg å gi meg en ekstra sjekk neste gang) Begynner å gå opp for meg nå at dette forhåpentligvis går bra. Min første reaksjon etter sykehuset var ikke vill jubel og glede som for endel andre her, følte meg bare utrolig sårbar og veldig sliten etter den psykiske påkjenningen...var så utrolig redd for å få dårlige nyheter. I tillegg ble jeg litt skuffet over selve undersøkelsen. Legen brukte ca. 2 sekunder på å se UL undersøkelsen, så jeg ble litt paff når hun avsluttet så raskt uten at jeg fikk sett hjertet banke osv...Ble redd for at hun ikke hadde sett godt nok..Men for håpe hun var erfaren og raskt kunne fastslå at alt var bra. Hun mente hjertet slo regelmessig og fint, at størrelsen passet til hvor langt jeg var kommet i svangerskapet, og at spiren lå på "riktig" sted. Utrolig godt å få høre alt dette! Jeg kommer til å dra på en privat UL i uke 12/13 for å se at alt har utviklet seg normalt før jeg forteller det på jobben tror jeg. Trenger litt ekstra bekreftelse på at utviklingen ser bra ut denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at alt ser bra ut, men det er synd dem ikke tar seg bedere tid til og forklare hva dem ser.

Jeg trur alle vi (pasienter) må kunne stille litt krav til servic i det offentlige helsenorge.

Men jeg har stor forståelse for din "paffhet".

Men vi kunne jo ha tipset media.

 

Jeg ønsker deg ett godt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så ut som det skulle!

Skjønner at du trenger en bekreftelse!

 

Kommer selv til å be om UL når jeg har legetime rett på nyåret. Hadde også SA i september (uke 8), hvor spira hadde slutta å vokse et par uker før (omtrent da hjertet skulle begynne å slå). Er derfor redd for MA, og orker ikke å i verste fall gå til ordinær UL og få en lei beskjed!

Men har en følelse av at det går bedre denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mildemia og mar79, takk for hyggelig svar!

 

Mar79, for et sammentreff at vi hadde en SA på samme tid og nå er gravide igjen begge to- hvor langt er du på vei nå? Fint at du har en følelse av at det går bedre denne gang. Tror det er et veldig godt tegnt at magefølelsen sier at det går bra. Jeg føler meg mer gravid denne gangen, og tar ihvertfall det som et godt tegn. Men merker at selvom jeg så at alt så bra ut i går, har jeg fortsatt litt vanskeligheter med å ta det helt inn over meg at jeg er gravid.

 

Lykke til videre til dere begge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, har selv mistet tre ganger og det er en påkjenning... skal på Ul 3 januar og håper jeg klarer å juble litt da, men det er slitsomt å bekymre seg selv om det hverken hjelper eller gjør godt..

 

Babyen har det sikkert fint da, de bruker ikke mye tid så tidlig i graviditetn, det er IKKE så mye å se bortsett fra str og hjerteslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Sweet Tooth

 

Så godt å høre at alt ser bra ut med den lille! Men likevel er det kjedelig å oppleve å ikke bli tatt i mot slik som man ønsker og få den tiden som behøves. Selv har jeg opplevd å møte en fantastisk lege denne gangen som er spesialist i gynekologi og kvinnesykdommer. Har vært der to ganger (uke 6 1/2 og i går 8 uker). Han tar seg god tid og kikker rundt. Jeg fikk se hjertet slå og han viste til og med et fargebilde. Fikk med bilde hjem, men det er nå rart da. En liten sak som ligger der og er under to cm lang... Ser så rolig ut.

 

Jeg kjenner litt på de samme følelsene som deg. Hjelpe meg så liten den er. Kan det være mulig at denne lille saken skal vokse og bli stor?

 

Lykke til videre. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nynne78, så godt at alt ser bra ut med magen din, og at du får så god oppfølging!! Er Kan jeg spørre om hvor du går til oppfølging - er det på et sykehus eller privat? Må en ha henvisning for å gå til en gynekolog...? er så lenge siden jeg har vært hos en gynekolog, husker ikke hvordan det fungerer lenger :-)

 

Håper du får en veldig fin jul, Nynne, vi snakkes!

 

Beste ønsker for det nye året fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...