Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Jenta mi spør aldri "hvorfor" "hvordan" "hva" eller noe slikt. Dagene bare går og er uten at hun bryr seg ser det ut som. Vi forteller etterhvert som vi tror nye ting dukker opp, men spørre selv gjør hun aldri. Trodde det var vanlig i den alderen jeg. At de var nysgjerrige og spurte om alt mulig.
Rut Bram Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Jenta vår på 3,5 spør veldig ofte hvorfor det-spørsmål etterhvert som vi forteller og prøver å forklare henne ting... men vet ikke om du skal legge så mye vekt på det - det er sikkert forskjellig når denne perioden kommer
Galskapens overhode Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Jenta mi er slik som du sier. Spør om alt.. og gjerne 4-5 ganger om samme ting. Føler snart dte er hakk iplata her om dagen. Jente 3 år
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Ja jeg vet at det er normalt i den alderen... Innlegget mitt er om at jenta mi IKKE gjør det, og trenger derfor råd eller støtte fra noen som har barn som heller ikke gjør det. Takk uansett for svar.
Gjest Skrevet 25. desember 2006 #5 Skrevet 25. desember 2006 Kanskje dere rett og slett skal prøve å forklare henne litt mindre? Hvis dere uoppfordret forklarer henne mye uten at hun fås muligheten til å spørre, trenger hun jo ikke å lure på noe? Skap undring ved å la noe være ubesvart.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #6 Skrevet 31. desember 2006 Jeg har to gutter, der den ene har spurt om alt, mens den andre virker likegyldig til sammenligning. Jeg tror alle barn er nysgjerrige i alle aldre. Mens noen spørr om alt, gang på gang, er andre mer opptatt av å finne ut ting på egenhånd. Det som interesserer ditt barn er ikke like interessant for deg eller andre barn. Stiller dere henne spørsmål? Enkle, "dumme" spørsmål? Alle svar er rett. Kan være spennende å høre hennes tolkning av verden! "Lære henne å stille spørsmål!?" Hilsen mæ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå