Gå til innhold

Pil


idamin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er visst 3,2,1 eller ingen som heter dette i Norge. Hvor har du funnet dette navnet? Er det i det hele tatt ett navn? Ikke for å være frekk altså, jeg bare lurer. Ble ikke sånn veldig overbegeistret, det er veldig kort (enstavelsesnavn), og derfor tror jeg at jeg ville valgt ett navn til. F.eks:

Pil Maria

Pil Aurora

 

Da ble det ganske bra. Er ikke verre enn mye annet jeg har hørt :) Men alene, var det ikke så fint, etter min mening. Pil Hansen? Nei... Det blir mye tydligre at det er ett jentenavn også, hvis du plusser på ett navn til. Og høres mer ut som ett navn, om du skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du skal bruke det. Det er ikke om å gjøre å finne på det rareste navnet ever. Tenk på at hun må forklare navnet sitt til hver eneste hun møter resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusina mi har ei lita datter som heter Pil.

Dette er et navn som blir mer og mer vanlig tror jeg...

Jeg syntes det var litt rart i starten , men nå er jeg blitt vant til det.

Fint navn!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.

 

Jeg kjente en gang en fyr som het det, dvs de stavet det Phil men sa Pil. Fælt det også. Hvis man må forklare at det er et jentenavn er problemet allerede oppstått, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Pil er et søtt navn, men vet om ei dansk jente som heter det så derfor er det kanskje ikke like fremmed for meg som for mange andre. Jeg hadde føyd til et mer ordinært jentenavn bak, bare for å unngå de største misforståelsene. Pil Maria høres feks bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...