Gå til innhold

Vil ikke ha grøt, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de to siste ukene begynt å gi lillegutt grøt, jeg begynte med å gi han mais grøt, men da han nektet å ha det gikk jeg over til ris grøt, men nå ser det jammen meg ut til at han ikke vil ha det heller. Er der noen som har tips til hvordan jeg skal få han til å spise/like grøt, og når på dagen er det lurt å gi han? til frokost eller til kvelden? Han får nesten 1l med mme til dagen så jeg fant ut at det var på tide å begynne med grøt, han er rett over 4mnd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen vår liker fruktmos veldig mye bedre enn grøt. så da gir jeg en skje fruktmos, og når han gaper for mer, gir jeg grøt 2-3 skjeer (det blir ikke hele skjeer, men bare litt ytterst på babyskje...). Så fruktmos igjen osv.

Skrevet

slet oss ihjel med grøten vi også. først nå hu liker den. hu er 7 mnd. og vi begynte rett føre hu var 4 mnd etter avtale med HS. når hu var 5 mnd kjøpte jeg 6 mnd grøten for og prøve. det er mere smak i den. det gik bedre. og nå har hu tatt den i ett par uker. så kan ta tid trur jeg.

Skrevet

Ja, det er jo ikke den aller beste smaken i de grøtene fra 4mnd. Er havregrøt bedre, men er det noe lurt å gi så tidlig. Har bare hørt mange har snakka om dette med gluten, å ikke gi dem det så tidlig.

Skrevet

Vi begynte også med graut då minsten var 4 mnd, men han åt ikkje så mykje av det. Derfor begynte eg å ha i sviskesaft eller fruktpurèer... og då sklei det mykje lettare ned og eg fekk i han meir.

Då eg begynte å gi han graut først, og melk etter måltidet begynte han også å gape etter grauten :)

Holdt på sånn i nokre måneder, men så prøvde eg Hipp med vaniljesmak (det er kanskje 6 månedersgraut?) og det var første gong han åt grauten sin uten å ha frukt oppi!! Og etterpå åt han greit andre grauter også, men det kan jo ha litt med at det er litt meir smak i grauten når dei blir eldre.

Skrevet

Tulla vår likte aldri maisgrøten. Skjønner henne godt etter å ha smakt på den.. Men ris og hvete grøten ble en favoritt. Ga henne 6 mnders grøt når ho var ca 5,og den er det som sagt mer smak på. Nå spiser hun kun den havregrøten.liker den kjempegodt! (Det gjør sambo også,hehe)

Men har perioder innimellom hvor hun er grøtlei...

Skrevet

Vi begynte å prøve og gi grøt, fruktmos og etterhvert middag da hun var 6 mnd, men det var ikke før hun var 9 mnd at hun ville spise. Hun nektet å spise i perioder, så i virkeligheten ble hun egentlig fullammet til hun var 8 mnd.

Det kan ta tid ;) , men etterhvert vil hun nok spise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...