Bråthen82 Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Hei damer. Tjuvlåner kontoen til dama, trenger litt hjelp. Har sendt min bedre halvdel ut på middag, og begynte å lunke melk fra kjøleskapet for jeg trengte han ville ha litt snart, da han gjerne spiser litt ekstra nå på kvelden. Men under kveldsstellet ble han så trøtt at han sovna før jeg fikk gitt han noe. Melka holder nå 37 grader. Hva skal jeg gjøre med den nå, han er sikkert sulten om noen timer. Inn i kjøleskapet eller holde den varm?
KaMa Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Vi har kastet melk som er blitt lunket og ikke drukket.. Vet ikke hva andre sier, men jeg ville vel ikke brukt den..
Brava Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=173#oppbevaring ekspertene sier du skal kaste melken, den skal bare varmes opp en gang. Hvis du har god tilgang på melk ville jeg gjort det. Vet imidlertid at flere putter den rett i kjøleskapet igjen, og varmer den opp en gang til hvis det ikke er så lenge tid..Har selv gjort det en gang, men det er altså aller best å varme opp ny. god kveld
R1972 Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Dersom det ikke går så alt for mange timer til han våkner så er ikke dette noe farlig. Bare ikke varm ferdigblandet melk i mikroen. Varm den i en kjele med varmt vann. Eller putt den i en flaskevarmer om du har det.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Har du ikke mer melk? Hvis du ikke har ville jeg bare gitt han resten når han våkner. Tror jeg ville latt den stå ute.
Bråthen82 Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. desember 2006 Som jeg trodde våknet han etter 45 min og var sulten. Ga han melka da. Takk for kjappe svar, og god kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå