SassyMom Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 altså at å studere kan telle som arbeid? hmmm
imsdal med julesmak Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Nei, men du får fødselsstipend.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Du må ha jobbet (altså fått inntekt) i 6 av de 10 siste mnd for å få rett til fødselspenger. Hvis ikke får du engangs stønad når barnet blir født.
*Mathea sin mamma* Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Hei! Jeg var student da jeg ble gravid, og fikk stipend hver måned i barselspermisjon. Fikk akkurat det samme som da jeg var student, en pott i august og etter jul samt hver måned. Det som var flott var at alt var stipend, ikke noe lån. I tillegg fikk jeg engangsstønad fra staten. Så etter min mening lønner det seg nesten å få barn som student... Eneste som er kjipt er at man blir forsinket i studiene.. Men de som får barn når de er i jobb, må jo også ta en pause i "karrieren" så slik blir det jo det samme. I tillegg var jeg hjemme lenger, fordi permisjonen gikk ut i mars og jeg begynte å studere igjen i august. Det som ER slitsomt er å studere med barn, det er ikke til å komme unna..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå