Gå til innhold

GRATULERER MED DAGEN ANETTE!!

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen, og håper du koser deg masse!:-) Og håper du spiser masse deilig kake. Fikk lyst på sjokoladekake selv her, så kanskje jeg må bake en dag.

Takk for koselig treff idag! Synd at jeg måtte dra så tidlig.

Det heter forresten Moane der Anders jobber. Huff, er så glemsk for tida. Har kjørt forbi det skiltet tusen ganger (kanskje ikke riktig tusen da, hihi), og aldri fått det med meg.

Nå holder Anders på å legge Tobias, Emilie tar seg en liten blund.

I kveld skal jeg bare slappe av. Er stuuuptrøtt.

Har bestilt julekort på nett i år, og HÅPER julekortene kommer i morgen. Er jo nesten forsent å få sent kort nordover nå.. sukk.

Jaja, dere får ha en fin kveld alle sammen!

Marianne

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7520991-gratulerer-med-dagen-anette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for det!

Dagen i dag begynte kl 4.45, da var plutselig vesla våken og skulle ha mat. Hun pleier jo ofte å sovne igjen etter en tidlig-pupp, men ikke i dag... Typisk! Hun var i sprudlende humør og bablet som bare det. Resten av dagen har vært tung, hun har omtrent ikke sovet (håpet på en liten lur selv) og vært veldig grinete. Hun spiser oftere enn vanlig, og gulper desto mer. Æsj... Jeg lurer litt på om det kan være tenner i anmarsj. Dere som har barn fra før, når fikk de tenner?

Gratulerer herfra også!

Huff, så kjedelig da, at Martine er grinete. Slik er det her i dag også! Trodde forkjølelsen var bedre i går - men i dag virker han verre igjen... Virkelig sutrete... Håper bare han blir helt frisk til jul!!

Jeg er også nysgjerrig på dette med tenner... Trodde de gikk litt lenger tid før de fikk det, men jeg har heller ikke peil altså!

Ellers virker det heldigvis ikke som han har fått noen bivirkninger av vaksina - hadde ikke noe feber eller noe i går, og formen hans var skikkelig fin i går kveld, så jeg synes det er så rart at han er dårligere i dag... Jaja!

Huff, tungt når dagen blir slik. Spesielt hvis man håper på å få en lur selv.

Tobias fikk sin første tann når han var 6 mnd.

Men vet om flere som har fått den første tanna i 3 mnd alder.

I dag kom endelig julekortene, ble kjempeglad -helt til jeg åpnet fotoposen.. På kortet var det ikke bilde av mine to søte nissebarn nei, men en tilsynelatende glad familie på 5, med palmer og blomster i bakgrunnen.

Like etter at jeg hadde fått kortene, ringte en dame og fortalte at hun hadde fått mine julekort, og lurte på om jeg hadde fått hennes. Det hadde jeg ikke. Men hun skulle i alle fall sende mine julekort til meg, så får dem vel en gang i romjula tenker jeg..

Navnet på hun som eier kortene jeg fikk sto på fakturaen, så jeg ringte henne og spurte om jeg skulle sende kortene til henne.

Hun virket ganske sur, og sa at kortene ville hun ikke ha. Men etter litt prating ble vi enige om at jeg skulle sende kortene til henne likevel.

Jeg har ikke fått pratet med Foto Knudsen enda (bestilte kortene der), kundeservice var stengt da jeg prøvde å ringe. Men hun ene dama hadde pratet med de, og de hadde sagt at vi ikke skulle betale for kortene. Jeg nekter i alle fall å betale ett øre! Skal ringe de i morra.

Litt kjipt at det ble sånn, men så lenge jeg slipper å betale noe går det greit. Skal sende julekortene nordover likevel, selv om de får dem litt seint. Bedre sent enn aldri..

Her i huset er Tobias småsyk. Da jeg kom inn til han i morrest var det spy overalt i senga hans! Stakkars liten, han satt der så fornøyd med spy over alt. Ikke hadde han ropt på meg heller. Maskina har gått i hele dag, med dyne, pute, sengklær, pluss klær som han har bæsja ut pga diare.

Akkurat nå er favorittbamsen hans, Ole Brumm, i maskina. Slengte den inn på 60 grader fordi den var full av oppkast, så håper den ser OK ut når maskina er ferdig.. :-)

Gratulerer med overstått Anette og takk for koselig grøt-samvær i går. Til de som ikke var der så hadde smurfemamma med seg pakke til den som fikk mandelen, og så hadde det seg slik at det var hun som fikk den! Det ansiktsutrykket skulle vært tatt bilde av!!!! Ha-ha! Kjempebra sangsmurf!

Marianne: Så uheldig du har vært! Fikk kort i dag fra foto- Knudsen med mine barn på, så det har vært krampeskriving har i gården. Begynte så fint med å skrive hilsen fra alle oss 5 med dobbelnavn... -og endte opp med kortversjonen "fra oss i Kongsberg til slutt. Vi har jo alle dobbeltnavn untatt sønnen min så det ble jo en håpløs lang hilsning...

Ellers kommer svigermor i dag, og jeg håper på avlastning fra puppedronninga som helst vil ligge på puppen min hele kvelden. Har prøvd at faren skal holde henne, men da går sirena med en gang. Kanskje bestemor har en mer beroligende effekt. Ho har jobba som barnepleier på fødeavdeling i alle år og er godt trent kan man si....

Gleder meg!

Hilsen Gry

Uff, det der hørtes kjipt ut Mariane! Med spying og tullete julekort-opplegg...Håper at Tobias blir frisk til jul! Hvis det er det samme omgangssjuken som vi har hatt, så går det i hvert fall fort over! Her i huset ble vi sjuke en etter en - absolutt alle i både min og tarjes familie fikk omgangssjuken. Men som sagt - gikk fort over - friske etter ca et døgn.

Var dere mange på treff i går eller? Gleder meg til å se dere igjen over nyttår altså! Må finne en dato som passer:-)

Annonse

Hei!

Måtte bare kikke innom før jeg legger meg...

Når har alle dere andre bursdag? Vil gjerne ha det i kalenderen min, alltid hyggelig å sende gratulasjoner til venner og kjente!

Tonis: Var på barseltreff i dag, det var meg, Anne og ei til der. Dårlig oppmøte i julestria.. Jeg dro etter en time, tror ikke du gikk glipp av noe..

I kveld har jeg og Thomas kost oss med biff, gratinerte poteter og rødvin Mmmhh.. En slags dagen-derpå-feiring på en måte. Han jobbet til kl 20 i går så det ble dårlig med middag da. Stakkars alle mennesker som jobber i butikker, og spes på sentre, nå i desember. Nattåpent, langåpent og søndagsåpent. Ikke tid til mye familieliv ved siden av!! Martine sovnet klokka 21 i kveld, og sover fortsatt. Så da håper jeg hun er like snill i natt som i går natt, og sover til ni i morra tidlig.

Jeg føler med deg, Marianne! Utrolig irriterende å vente på noe, også er det ikke "i orden" når du får det! Vi har ventet på adapter til vogna (så vi kan klikke bilsetet på understellet) i 7 mnd, og fikk beskjed om at det er umulig å få tak i. Kjipt..

Jøss som skravla går med et glass vin innabords, tjihi... Tåler jo ingenting lenger! Men jeg synes vi skal få til en vinkveld på nyåret, det hadde vært morsomt!

God natt store og små!

HEI ALLE SAMMEN!!

gratulerer så mye med overstått Anette!! Hvor mange lys fikk du på kaken? ;-) he he...

Jeg har bursdag 12. august, så emma fikk heldigvis sin egen! Kunne jo risikert å født henne på dagen min...

hørtes deilig ut med en slik kosekveld! Det var nok vel fortjent!

Jeg måtte bare kikke en kort tur innom her, og så ville jeg ønske dere alle en riktig god jul og godt nytt år!

jule klemmer fra

Hei hei alle sammen og GOD JUUUUUL!!

Nå begynner vi å få litt oversikt over juleforberedelsene her - bordet står ferdig pyntet og pinnekjøttet vanner seg ut. Nå kan gjestene bare komme:-) Heldigvis er forkjølelsen i ferd med å slippe taket, både for meg og Torbjørn - jippi!!

Kjempegod ide med vinkveld, Anette!

Det var alt herfra!

Ses på nyåret folkens!

Juleklemmer herfra også!

Hei hei!

En vinkveld på nyåret høres koselig ut ja! :-)

Nå sover Emilie og Tobias. Må snart vekke Tobias, så han får sove til kvelden igjen.

Anders er på jobb... :/ Lite å finne på...

Ellers er det ganske så fredelig her. Rart å være så langt borte fra familien i jula. Men samtidig er det litt godt å få være hjemme. Slipper å stresse mellom mine foreldre og Anders sine (Er 30 mils avstand mellom de).

Men savner samtidig å kunne dra på ettermiddagsbesøk til familie og sånt.

Dere som har elektrisk brystpumpe, hvor mye klarer dere å pumpe ut av den? Tar det lang tid? Frister litt å kjøpe elektrisk. Min manuelle knirker skikkelig for hvert pumpetak.

Jeg har forresten bursdag 9. april.

Ha en fin dag alle sammen!

hei hei!!

Et riktig godt nytt år til dere alle!!

Vi hadde en stille og rolig feiring her hjemme, med venner på besøk. Vi spiste en deilig kalkun middag, med det obligatoriske tilbehøret;-).

Ida ville ikke sove / hvile seg før rakettene...ojojoj...hun var meeeeeget trøtt etterpå kan man jo si. Men det er jo greit da. Det skjer tross alt bare en gang i året! Emma sov stort sett hele tiden... Men hun våknet under den verste rakettoppskytingen, så hun måtte få flaske...for mamma hadde tatt seg et par glass vin... Men hun sovnet fort igjen, og alt var bare kos!

Ang bursdagslister: Dere er litt trege der må jeg si!! Hihi... Nå er jeg, anette og marianne på plass. Hva med dere andre?

ANette: 20.des

Marianne: 9.april

Mona: 12.august

dere andre må skrive dere opp dere også!!

Ha en fin fin start på det nye året!

Godt nytt år, jenter!

Angående bursdag: smurfemamma og jeg har bursdag samme dag; 27. februar.

Julaften var vi hos Å`s foreldre. Det var en rolig og grei kveld og AM var kjempe snill. Lite grining også!

Nå sitter jeg hjemme på Sandnes hos mor og far og det er godt å være her. Lenge siden sist. Siden vi pusser opp huset og slikt har de heller kommet til oss.

Vi snakkes snart!

Annonse

Godt nyttår!

Det har vært en merkelig jul i år og jeg er glad den er over! Blir liksom ikke det samme når jeg ikke får gjort noe... Lille-julaften lå jeg på sofaen og kommanderte stakkars Geir rundt omkring med julepynt. Fikk feber og vondt bryst. Trodde først jeg hadde fått betennelse, men det viste seg heldigvis bare å være tette melkeganger. Massage, hyppig amming på det vonde brystet og varme ullkluter fikset biffen i løpet av 3-4 dager. Problemet i etterkant er at det har blitt så lite melk at jeg må gi Selma flaske med tillegg 2-3 ganger om dagen. Ja-ja, hun er fornøyd og mett og det er det viktigste, så heretter er puppen blitt bare kos.

Nyttårsaften var stille og fredelig som de siste par årene, og vi bare sløva på sofaen etter at ungene hadde sovna. Var litt spent på hvordan det ville gå med all smellinga, men Selma sov så søtt, og Hannah sov seg gjennom all bråket og våknet ikke før halv ett, og da var det verste over.

Så nå ser vi frem til normale dager med barnehage, jobb, skole og ikke minst vanlig mat...... juletreet blir pælma ut så snart som mulig for å få litt plass i stua igjen; ahhh det skal bli deilig!

Har bursdag 27.april

Hallo hallo!

Her gikk også nyttårsaften stille og rolig for seg. Var på familiebesøk i Svene - spiste også deilig kalkun, nam nam. Torbjørn sov også gjennom all smellinga - jeg skjønner ikke at det er mulig!

Jeg har bursdag 26. januar - da blir jeg 29 - hjelp!!

Lurer på en annen ting: Vi driver og planlegger Sydentur i mai. Noen som har noen tips om hvor det er fint å dra? Vi tenkte på Hellas, men det er egentlig det samme, bare det er fint og barnevennlig (skal ha med broren min og familien hans - to barn på 2 og 4).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...