Gå til innhold

Tok det lang tid før dere fikk svar på hvorfor det ble MA?

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde MA i uke 18 for 6 uker siden. Jeg venter fortsatt på svar på sykhuset på obduksjon og alle prøvene som ble tatt. Jeg ble forespeilet at det som oftest ikke ble funnet en årsak.

Et svar vil kanskje hjelpe med å legge det litt mer bak seg, selv om sorgen alltid vil være der. Jeg er litt redd for å starte nye forsøk på å bli gravid før jeg har fått svaret.

Har prøvd å purre opp svaret pr. epost uten hell.

Fortsetter under...

uff, det var trist å høre!

Jeg hadde MA i uke 8 (oppdaget i uke 13), men fikk aldri noen svar på hva som gikk galt, sikkert fordi det var død før uke 12. Sa de noe om hvor gammelt fosteret ditt var?

Jeg har også inntrykk at man ofte ikke finner noen årsak. Prøv heller å ringe, har dårlig erfaring med å få svar på e-mail til sykehus.

Lykke til!

Hei. Jeg hadde en Ma i uke 18 og da hadde barnet vært dødt siden uke 13, jeg ble oppfordret til ikke å ta prøver for som regel fant de ikke noe ut og så kunne det ta mange måneder til vi fikk svar. Angrer på dette nå men det er jo forsent desverre. Hjelper sikkert å mase på de, ting pleier jo å ta tid på sykehuset. lykke til. klem

Trolig hadde mitt barn også vært dødt siden uke 13.

Jeg har fortsatt ikke hørt noe fra sykhuset.

Er litt redd for at jeg fikk en eller annen infeksjon jeg selv ikke merket og som barnet ikke tålte, selv om jeg ikke har noen holdepunkter for å tro det. Er redd for at svaret skal få meg til å føle skyld på noen som helst måte.

Så jeg håper litt at det ikke er noe svar å få også.

Annonse

Er vel ingen trøst men legen på sykehuset og fastlegen sa begge at det er ingenting vi kan gjøre for å forhindre at noe går galt. Nytter ikke å tenke på hva en har gjort eller ikke gjort, best å tenke framover. Prøver på det selv om det er tøft. Vet jo at vi får god oppfølging hvis vi blir gravide igjen.Jeg er 38 så jeg har jo ikke så god tid, men får se hva som skjer har en datter på snart fire så det hjelper jo. klem og lykke til videre

Hei!

Trist å høre om ditt tap!

Har selv mistet flere ganger, blant annet ei jente i uk 16 i august - og en gutt i uke 17, for tre år siden.

Vet nå at den eneste måten å få svar på noe - er å mase, mase og atter mase. Det er slitsomt, frustrerende og utrolig unødvendig å måtte fortelle din historie om igjen og om igjen mens du leter etter svar - men, det har vist seg ( iallefall for min del) å være det eneste som hjelper. Det er sjeldent at de finner en grunn - men, det er bedre å få vite det - enn å ikke vite noenting!!

Før eller senere, forhåpentligvis, vil du tilslutt treffe på en lege som gjør nødvendige undersøkelser, slik at du får svar på om de har funnet noen årsaker. Jeg fikk svar på min siste Ma i begynnelsen av desember (!!), altså 4 mnd etter..... Nå er vi igang med utredning for habituell abort, og skal snart prøve igjen....

Så jenter: stå på selv, mas, spør og grav!! Her nytter det ikke å stå med "lua" i handa!! Da får du aldri svar på noenting....

Håper du får de svarene du ønsker deg!

Lykke til;.))

Trist å høre din historie, men fint at du signerer med "evigoptimist". Heldigvis er jeg selv en ganske optimistisk person, så jeg tror det skal ordne seg.

Har oppnådd dialog med legen - jeg gir meg ikke før jeg får svar på prøvene som er tatt. Legen på sykhuset gjorde godt inntrykk den dagen vi fikk den triste beskjeden - og jeg føler at han tar meg på alvor.

Hos meg gikk det 6 mnd før vi fikk svar!!!!! :S

Mista i 5.mnd i midten av januar og svarene kom ikke før i midten/slutten av juli!!!

Var ganske utolmodig etterhvert ja!!!!

Grunnen til det var visst at lillegutt hadde fått et syndrom som gutter IKKE skal ha muligheten til å få!!........ Turners syndrom.... :(

Hei. Forstår godt at du har blanda følelser. Men det kan være greit å få vite årsaken istedet for å gå å lure. Skulle tro de har noe å fortelle siden du får innkallelse?

Jeg hadde en MA tidlig i november, har ikke fått svar.

Det var vel naturen som gikk sin gang, samme hvor trist og fælt det er...

Satser på bedre lykke neste gang for allemann!!

Annonse

Jeg har nå fått svar.Det var godt og beroligende.

Vi hadde rett og slett uflaks. Prøvene viste at barnet hadde Trisomi 18, det er en genetisk feil som er tilfeldig og veldig sjelden. Barnet hadde misdannelser og Triosomi 18 er ikke forelig med liv. I gjennomsnitt har barn som er født med dette levd 1 uke etter fødselen, de fleste dør under svangerskapet. Det er ikke arvelig og er som sagt tilfeldig.

Vi føler oss lettet over å ha fått svar og er glad for at vi kan prøve igjen.

Det aller mest sannsynlige er at det går bra neste gang.

Jeg får ekstra oppfølging neste gang og tilbud om morkakeprøve eller fostervannsprøve dersom jeg ønsker det.

Så "godt" å høre at det var genetisk feil og ikke annet som var årsaken,det gjør det kanskje litt lettere å vite.

Flott at du får oppfølging neste gang du blir gravid,det hjelper masse på tynnslitte nerver.

Ønsker deg alt godt og lykketil med nye forsøk.

Varme tanker....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...