Labbetøs Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Jeg vet hva stripping er, og hvorfor de gjør det. Men hvordan? Med fingrene oppi dær ja, men putter de fingrene inn i mormunnåpningen og drar til eller hva??? Hvordan føltes det? Når ble dere strippet i forhold til termin, og fikk dere noe resultat? Hvor lenge etter fødte dere?
adelia*termin 18/10* Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Drager i noe hinne greier, Var ubehagelig, trodde det var verre. Jeg ble strippet 12 dager over. Hadde liten effekt. Ble satt igang dagen etter
Brava Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Ja, de tøyer åpningen litt, dette frigir prostaglandiner.. føltes litt ubehagelig bare, jeg synes ikke det var vondt. ble strippet ved termin og 12 dager over termin. Hadde ikke noen effekt bortsett fra litt maserier som gav seg. Ble satt igang 15 dgr. over
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 jeg hadde hatt mensmurring i 1 uke da jeg kom på kontroll med 1 uke igjen til termin. hun skulle bare sjekke om jeg hadde noe åpning, hadde ca 1 cm. hun strippa meg for å få sakene i litt fortere fart. fikk masrier dagen etterpå. og de varte i 3 døgn før det skjedde noe mer. synes ikke det var så vondt. det finnes vel ingen fasit for denne strippinga. men på føden var de yngre jordmødrene "irriterte" over at jordmora mi hadde gjort det her.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 2 dager over Ul termin fik jeg overtidskontroll med nr 2. da hadde jeg allerede 2cm åpning. Han tøyde litt og løsnet hinnen fra livmor veggen eller noe sånt... Det var mandag. Tirsdag gikk slimproppen og natt til ons var det fullmnåne. Lilegutt ble født ons kl.17! Men det var min nr 2 og jeg var nok veldig klar fra før!
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Ble strippet dagen før termin siden jeg hadde sv. forgiftning. Også ble jeg strippet på termin. Kjennes ut som en litt hardhendt gyntest, var ubehagelig men ikke såååååå ille. Ble satt på gele samtidig som jeg ble strippet på termindagen og riene begynte etter ca. 30 min. Hva som gjorde det, vet jeg ikke. Første gang jeg ble strippet (dagen før termin) fikk jeg tegningsblødning og harde kynnere. Lå derimot med rier i 30 timer før det ble keisersnitt da.
Englefjas Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Jeg ble strippet to ganger med en ukes mellomrom. Det var mer ubehagelig enn direkte vondt. Litt vondere andre gangen. Hun kom to dager etterpå.
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 jeg ble strippet 1 uke over termin.. hadde allerede 2-3 cm åpning og ho tøyde meg til 4 cm... det var litt vondt ja men virkeli vert det... gutten kom til verden 19 timer etterpå. hadde ingen tegn på fødsel før eg ble strippet
Mathoka Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 De tar fingrene oppi der og røsker i åpningen ja...var kjempe vondt!!!Men det kan hende det gjorde så vondt på meg fordi jeg allerede var i fødsel da, og fikk en rie mens hun gjorde det...dvs jeg hadde blødd en stund og var på undersøkelse for å se om det bare var tegningsblødning eller om det kunne være noe annet. Det var tegningsblødning (men mye blod!!!), og jeg hadde 3 cm åpning, så for å få litt fortgang ble jeg strippet...var da 13 dager over terminen. Fødte ca 13 timer senere...
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #10 Skrevet 20. desember 2006 jeg ble strippet på OT-vurdering 12 dager over. jeg var ikke helt moden da, men ble strippet likevel. dette var tidlig på morgenen, og jeg fødte om kvelden samme dag :-) Jeg kjente ingenting når jeg ble strippet. legen sa det var fordi jeg ikke var helt moden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå