Crazy mama Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Jenta mi på 14 dager er plaget med magevondt enkelte dager og netter. Jeg får henne ikke til å rape nok om nettene, hun ligger nesten og "bobler over". Etter en rap, så går det ikke lang tid før hun ligger og "tar i og kremter" igjen. Dette er slitsomt, og i natt sov vi ikke pga dette. Det virker som at hun ikke får opp all luften rett og slett. Hva kan jeg gjøre? Prøve sukkervann eller Minifom? Hvordan virker disse? Håper noen kan svare, tar gjerne i mot råd!
Gjest_1001 Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 prøv først sukkervann, funker ikke det kan du prøve minifom
Crazy mama Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2006 Hvordan lage sukkervannet? Og hvor mye skal jeg gi?
adelia*termin 18/10* Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 1 dl kokt vann blandes med 1spiseskje sukker, ikke toppet! Det hjelper på guten min. Lykke til
adelia*termin 18/10* Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Så gir du han 2 ml i munnviken. bruk ca et halvt minutt med å gi det. Jeg bruker dosseringsspøyte
Murmeline Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 De på helsestasjonen sa at sukkervann hadde bedre dokumentert effekt enn minifom. Og minifom skal oppbevares i kjøleskap, så lett å glemme. Sukkervann kan stå i engangssprøyter på nattbordet;)
Fødemaskinen Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Hei, og gratulerer med jenta! Gutten min har vært plaget av magevondt og gulping helt siden fødselen, så kan jo si deg min erfaring. Minifom vet jeg ærlig talt ikke om virket her. Den virker slik at luften blir delt opp i indre deler, slik at den lettere passerer tarmen. Tar noen dager før den virker står det på pakningen. Uansett sluttet jeg med den, da gutten min sluttet å bæsje (ihvertfall veldig sjeldent) + at han gulpet mere. Leste her inne at en baby ble løs i magen etter slutt med minifom, slo derfor slutningen at man kunne bli hard i magen av den. Begynte å bæsje en dag etter at han ikke fikk den mer. Men, det er kun min erfaring, og kan sikkert være tilfeldig. Ang sukkervann har det vært en redning her i huset. Sukkervannet virker ved at babyen produserer endorfiner når han får sukkervannet. (iallefall det forskerne mener). Bør gis mens smertene står på, og skal ikke gis forebyggende. Virker nesten umiddelbart her i huset, og virkningen skal visst vare fra en halv time til 2 timer. Det ser iallefall ut til å stemme her. Men sukkervannet virker ikke på gulpingen altså. (Heller ikke minifom her i huset) Dette ble langt, men slutningen er; sukkervann er best:) Ang rapingen, har babyen min hatt best effekt av at jeg tar han opp for å rape etter ca 10 minutter, og noen ganger oftere hvis han svelger mye luft. Vet ikke hvordan du har det, men jeg tok ikke babyen nok opp på skulderen når han skulle rape. Riktig rapemetode er å ha babyen hengende langt over skulderen , sik at magen til baby er på skulderen. Håper du ble klokere:) Lykke til!
Fødemaskinen Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Sukkervann kan forresten gis 2,5 ml i timen.
Mikroline Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 Vår sønn brukte minifom, og det hadde veldig god effekt på han (effekten begynte allerede etter 1 dag). Men han slet mest med luft i magen, og ikke med raping. Vi sluttet da han var 3 mnd, da trengte han det ikke lenger. Minifom må stå i kjøleskapet, men vår erfaring var at det ikke var så farlig om vi glemte minifomen innimellom, så lenge han fikk det før de fleste måltidene om dagen.
Crazy mama Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 20. desember 2006 Takker for svar! Jeg vet sannelig ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg må nok bli litt mer tålmodig når det gjelder rapingen, og kanskje ha henne enda mer over skulderen. Det er virkelig en tålmodighetsprøve om nettene dette her, men men... Det virker i grunnen ikke som at hun har særlige smerter heller, for hun gråter ikke, bare presser og kremter på en måte. Så jeg skjønner at hun sliter med luft i magen. Derfor er jeg i tvil om sukkervannet er til hjelp, det skal jo lindre smerter og stoppe gråt etter som jeg forstår. Minifom skal hjelpe luften ut, så det spørs om det er Minifomen som blir løsningen...
KaMa Skrevet 20. desember 2006 #11 Skrevet 20. desember 2006 Et tredje alternativ er fenikkelte. Vi prøvde det meste, fra minifom til massasje, men det som fikk luften ut var 10-15 dråper fenikkelte før hvert måltid. Anbefales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå