Nå kommer lillebror:) Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Varma melka til kanskje 45 grader i vannbad og blandet med grøtpulveret... Da ble den ganske kald, synes jeg... Hvor varm er grøten dere serverer babyen?
Gjest_1001 Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har den ganske varm så blåser jeg den kald han bruker en eeeeeeevighet på 40 ml så ellers blir det kaldt.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Holder du grøten lunken i vannbad? Varmer du melka i vannbad eller i kasserolle? Hva mener du med varm, da? Sånn at man kjenner det er varmt? 60 grader??
Nå kommer lillebror:) Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2006 Kom borti anonym-knappen. Var meg det forrige innlegget
Gjest_1001 Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Jeg koker opp vann, heller det over i en flaske for å måle opp hvor mye som skal i fatet, heller over på fat og venter noen sekunder så blander jeg i grøten.... bruker vannbasert grøt, ikke melk. Har den ikke i vannbad, men samler all grøten på en side slik at den holder seg varm lenger.
Nå kommer lillebror:) Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. desember 2006 Men de grøtene som skal lages med melk, da? Kokes eller?
Gla-mor Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Heller melka i skåla/tallerkenen og setter den i mikrobølgeovnen noen sekunder. blander så ut pulveret og blåser grøten kald hvis den er for varm. Morsmelk skal egentlig ikke varmes i mikro'en fordi immunstoffene da ødelegges. Men for å få grøten til å holde seg tykk gjør jeg det likevel. Ammer ved siden av, så jeg synes ikke det gjør noe om babyen går glipp av noen få immunstoffer. Tror ikke babyen bryr seg om at grøten blir litt kald undervegs i måltidet. De skal jo venne seg til ulik temperatur på maten også. Viktigst at den ikke er for varm.
Gjest_1001 Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Tihi, da må jeg ha en kresafis av en baby, for han haaaater kald grøt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå