Gå til innhold

Lollipop og 2_TETTE sin skravletråd:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen.

I dag starter jeg her inne også.. utrolig.

Så koselig at du la meg til vennelisetn din. Har ikke satt meg inn i det der enda men skal gå å se så jeg kan gjøre det samme med deg.

Så koselig med pepperkakebaking da...hihi

Det syntes jeg er stas også.

I dag hadde jeg siste dag på jobb før jul...jippi...ferie...

Håper også at fødselen ikke starter før ks.

Gikk 2 uker overtid sist så...

I kveld skal vi på gløgg til naboen..blir koselig...

Vi snakkes.

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, også gratulerer med endelig 3 trimester:)

Skrevet

He he, det gikk litt unna på knappene her..

Å så deilig med ferie, du fortjener det nå:) Kommer du til å fortsette å jobbe etter at julen er over? Det er jo ikke så lenge igjen da, men det begynner jo kanskje å bli litt tungt og slitsomt kanskje?

Å får virkelig håpe barna våre holder seg i magen frem til den dagen, hehe med min flaks så hadde det ikke vært mer typisk, men jeg fikk 5 dager etter terminen sist.. Så trur ikke det skjer nå heller, men er det ikke sånn at andregangs fødene pleier å få litt før?

Å gløgg hos naboen så koselig, det drakk vi også i går hos naboen med hjemme lagde peppekaker (ferdig kjøpt er best) men moro for barna da..

Har du det meste klart før jul da? Jeg tenkte jeg skulle gjøre reint i morgen, trengs virkelig en ordentlig jule rengjøring før julen kommer.. Var også en tur i sverige (harry tur, jeg og venninne) Og da fikk jeg handlet inn litt karbonadeig, kjøtt og litt godt til jul, mmmmm gleder meg:) Men juletre er fortsatt et manko her, må se å få kjøpt det en dag også, godt vi får halv skatt til jul, men de pengene forsvinner jammen fort..

Nei, nå skal jeg en tur til en venninne, hun har laget noe god mat og vi skal kose oss litt, wraps, og det er så godt, bare passe på å ha linken i nærheten, hehe:)

Kos deg videre i kveld:)

Ps, kjempe koselig overskrift, hehe:)

Klem..

Skrevet

Ja nå er det såå deilig å ha ferie... Vet ikke om jeg skal jobbe etter ul men egentlig er det lagt opp til det da. Men har mest lyst til å bare være hjemme. Men føler jeg gjør så dårlig inntrykk på jobben om jeg ikke kommer mer.

Vi skal nok klare å holde babyene våres inni magen til ks-dato. Tror ikke man trenger å føde før andre gangen. Ei jeg kjenner fødte 4 dager sienere nå andre gangen enn sist. Men er nok velig inndividuellt.

Jeg har ikke alt klar til jul nei:) Har også tenkt å gjøre reint i dag. Skal prøve få rydda litt nå på morgenen også aske og sånn utover dagen. Kjedelig, men koselig og fint når man er ferdig.

Vi skal ikke ha juletre i år fordi Julian er så liten og vil bare klå på det hele tiden. Også skal vi ikke være hjemme på julaften eller så mye i romjula.

Så deilig med venninne-middag. Vi skal til et vennepar i ettermiddag. Hun er 9 dager på overtid og har så lyst til å føde nå.

Klem

Skrevet

Hei og god morgen:)

Det er "godt" å høre at det er flere enn meg som ikke er ferdige til jul.

Det blir å vaske her i dag, og deilig å slippe å gjøre det noe mer før jul, å det er så deilig når man er ferdig, men kjedelig når det står på.

Å forstår godt at din venninne må være lei, får virkelig håpe hun vertfall ikke får på selve julaften.. Så får vi bare knipe igjen til den dagen det er vår tul til å få ut de små i magen:)

Og det går virkelig nedover nå..

Skjønner godt at dere ikke velger å ha juletre da, vi har hatt det vært år siden jeg var gravid med Hedda, og nå er det ikke noe jul uten:) Men hun er jo så stor nå og vet å holde seg unna, men elsker å pynte da.. Det blir spennende til neste år da, hehe, da har vi jo en på 8 mnd, det kan jo bli artig:)

Du kan jo ikke tenkte på hva de på jobben din tenker om at blir borte etter jul. Du er jo gravid, og det sier seg vell selv at formen da ikke er på topp hele tiden.. Men du må selv følge hva kroppen din sier.

Å dere får kose dere masse i kveld, det var så deilig med en jente kveld i går, var hjemme sånn ven 2330, og bare kunne gå rett å legge meg.. Godt å snakke med noen andre på kvelden enn bare mannfolket hjemme..

Du får ha en fin dag..

klem

Skrevet

Hei du:)

Ser ut til at det ikke blir noe vasking eller besøk på oss i dag. Julian har 39 i feber og sutrer i vei stakkar. Har akkurat lagt han litt nå så han får sove litt mens paracetten virker.

uff, ikke gøy det nå. Så da satser jeg på litt vasking i morgen i stedet og tar det med ro. Er jo ikke helt i toppform selv, så kjenner jeg blir sliten av å gå hjemme med sykt barn også. Heldigvis er mannen hjemme senere i dag. Han er bare ute og handler litt julegaver og sånn nå.

Hørtes koselig ut med jentekveld i går ja...

Å nei nå våkna han allerede...

Må løpe

Skrevet

Å dere må ha god bedring med han så lenge, får virkelig håpe at det gir seg før julaften..

Husker første gang hedda var syk, var det 4 barnesykdommen på selveste julaften når hun var 7 mnd.. Kunne ikke passe noe dårligere..

Men god bedring, det er like greit å la vaskingen vente, og godt du har din kjære hjemme:)

Er det mye sykdom i barnehagen om dagen? Jeg håper bare min datter klarer seg til julen er over, er ikke noe koselig midt i julen..

Du får ha god bedring med ham så lenge..

Klem:)

Skrevet

Hei:)

Håper formen til sønnen din er bedre i dag?

Jeg fikk vasket og skiftet sengetøy i går, og vi bakte peppekakehus på kvelden. (pyntet et ferdigkjøpt hus). Da følte jeg meg virkelig effektiv, men når kl var 22, var jeg så sliten at jeg sovnet som en stein.. Nå har jeg kommet hjem, etter å vært på den siste handle turen, og nå er maten i hus.. Nå er det bare å slappe av å kose seg, å få mannen til å handle juletre i løpet av kvelden som blir pyntet i morgen.. Da er det endelig jul i stuen:)

Har du fått gjort noe mer? Uff, ikke så lett med syke barn. Min datter var overlykkelig i dag, for det var siste dag i barnehagen før ferien..

Dere får fortsatt ha god bedring med minste mann..

Klem

Skrevet

Hei.

Endelig et bittelite ledig sekund:)

Julian er ganske sjuk nå. Hadde 40,5 i feber for et par timer siden. Ikke noe gøy:( Men etter paracet og masse drikke og kos på armen er han litt bedre nå. Men feberen g¨år liksom opp igjen eter en stund. Blir til at vi må gi han en eller to paracet mer enn døgndosen som står på pakken, men siden det bare er nå når han er syk går vel det greit?

Jeg har ikke fått gjort så mye hjemme jeg da.... Bare støvsugd og rydda litt, men det gjør vi jo nesten hver dag likevel. Har en skikkelig smule-rotegutt..hihi.

Men i dag fikk jeg verdens beste julegave. Mannen min satte seg ned ved siden av meg og sa han hadde tenkt litt. Og athan syntes vi skulle bruke sparepengene våre på det jeg har ønsket meg i sååå ang tid. Så rett over jul får jeg boblebad på badet...jippi... Gleder meg som et lite barn. Uasett kjekt med badekar pga to små barn som skal bade. Men nå kan mammaen få litt kosetid for seg seøv også men bobler og avslapping. Skal bli godt mot slutten av svangerskapet også å bare ligge å kose seg litt. Vi har bare dusj nå så skal bli godt å kunne slappe av ordentlig....

Så det ble en julegave til oss alle fra oss selv som vi bestillte i dag.

Vi ringte også rørlegger og elektriker vettu, og gjetta: Det koster 13000 å få det i stand:( men men, nå gjør vi det iallefall...

Nok om det, hvordan er det med liv i magen hos deg om dagen?

Her er det veldig variende egentlig. Kan være stille i mange timer hver dag, men så er det plutselig masse en times tid. Men syntes noen ganger det er lenge mellom sparkene.

Fortsatt god juleforberedelser. Jeg satser på å gjøre litt mer i morra.

Klem

Skrevet

Hei & god morgen:)

Her sitter jeg i stuen alene, Hedda ble igjen hos bestemor og bestefar i går når vi var innom. De skulle pynte juletre, og det skulle hun også.. Vi skulle ikke pynte før i kveld så hun var veldig glad, for da kunne hun pynte 2:) Vi har da barnefri og jeg har vært våken siden kl 830, jeg skjønner ikke hva som skjer med kroppen min, den klarer liksom ikke å sove lenger.. Har vondt i hoftene om jeg ligger for lenge, er du sånn også? Og våkener med morgen kvalme, det første jeg gjør er å gå på do å spy, det er vel ikke mye normalt i uke 29 vell? Har ikke hatt noen plager av det tidligere, merkelig start på dagen..

Det er ikke noe problem at du gir mye paracet når han er syk, og værtfall når han har så høy feber.. (det er værre hvis en voksen hadde hatt 40,5 enn et barn, de tåler mer enn oss) Hvis du ikke får den ordentlig ned i løpet av noen dager ville jeg kontaktet legen, når min datter har så høy feber og vi "ikke får den ordentlig ned" så har hun som regel en eller annen infeksjon i kroppen, sist hadde hun lungebetenlese.. Du har jo også den 4 barne sykdommen, den varer 3-4 dager med høy feber, men du må bare passe på at du får i ham veske, da det beste han vet å drikke er beste.. Håper at formen er blitt bedre til i dag..

Så deilig med boble bad, vi har så lite bad at vi har bare plasse til det standar badekaret, og det skal vi kvitte oss med.. Så vi vil heller bare ha dusj.. Men som sagt ganske greit når man har små barn..

Men hadde vi hatt plass skulle jeg mere enn gjerne hatt et boblebad ja:)

Det var ikke akkurat billig, det koster å få ting gjort, men det blir vell kjempe bra:)

Det er det samme i magen din som i min, noen ganger er det stille lenge veldig lenge og andre ganger er det akkurat som om hun presser seg ut av huden.. Men de sover 70% av tiden i magen, og det er egentlig ganske mye..Så jeg slår meg litt i ro med det noen ganger..

Klem fra

Skrevet

Hei igjen...

Smiler masse når jeg leser det du har skrevet for jeg kjenner meg igjen i veldig mye. Når vi har barnevakt klarer jeg heller ikke sove lenge. Skikkelig rart. Jeg får også veldig vondt i hoftene og litt nedover i rumpa på den ene siden hvis jeg sitter lenge eller ligger mye. Da føler jeg meg skikkelig gammal dame når jeg skal opp igjen. Syntes det er veldig tidlig å bli såå krøkkete.

Husker fra forrige svangerskap at jeg fikk tilbake morgenkvalmen mot slutten og spydde litt igjen, men ikke før de siste ukene, så det hørtes jo slitsomt ut å ha det nå...Håper det går over da.

Vi måtte til legevakten med Julian i går. Hadde så høy feber og bare skalv igjen stakkar. Er såå grusomt å sitte på sånne legevakter å vente syntes jeg..men fikk nå hjelp til slutt. Han hadde halsbetennelse og litt ørebetennelse. Så måtte få penicillin. Så det var bra vi dro...

Han har vært ganske dårlig i natt også men i dag virker han piggere syntes jeg. Har ikke hatt feber over 39 så vi er glade for det.

Hva er den 4.barneskdommen egentlig igjen? Trodde det var med utslett og sånn jeg for har sett etter det men så ikke noe. Eller er det bare feber?

Han er heldigvis flink til å drikke vann så det har han fått i seg en del av. Mat er han fortsatt ikke så interessert i.

Men det kommer seg vel. Julepølsene og medisterkakene i morgen kanskje får han på andre tanker:)

Spiser dere ribbe i jula? Det gjør vi, men jeg liker også pinnekjøtt utrolig godt så tenker kanskje å ha det på nyttårsaften eller noe.

I går fikk jeg skikkelig menssmerter i korsryggen og ble litt urolig faktisk, men er nok bekenet det også. For hadde ikke vonde kynnere. Og nå har jeg tatt en varm dusj og det hjalp litt.

Kos dere med pynting av tre i kveld da, og god julefeiring hvis ikke du kommer innom før det:)

Klem

Skrevet

Hei Hei:)

Ja, det blir vell kanskje litt bedre når vi ikke er gravide lenger, håper jeg.. Men selv merker jeg at jeg har også blitt mere a menneske de siste årene, men det hører vell til.. Det er godt å lese at det ikke bare er meg som er krøkkete:)

Godt å høre at dere fikk reist til legevakten, og at dere fant ut hva det var.. Av en eller merkelig grunn er det mye vanskligere å få ned tempraturen når de har en slik infeksjon i kroppen, enn en vanlig influensa. Stakkars liten, ikke mye godt å være så dårlig, jeg får vondt i magen hver gang Hedda har det slik.. Skulle liksom ønske at det var meg i steden som var dårlig.. Men det er jo noe vi alle må igjenom og det styrker bare imunforsvaret..

Den 4 barnesykdommen er høy feber i 3--4 dager, rundt 40,og på den 4 dagen kommer det masse utslett, men de klør ikke.. Så det er begge deler..

Ja, i morgen er det jul og vi skal til svigers.. De lager skinkestek, medisterpølser og medister kaker.. Men hjemme hos mine foreldre er det ribbe, med mpølser, og mkaker.. Så vi får liksom litt av vert annenhver år.. Pinnekjøtt er ikke akkurat min ting, jeg er ikke så kresen når det gjelder mat egentlig, men akkurat det har liksom ikke falt i smak.. Har heller ikke prøvd lutefisk, har du?

Det hørtes ikke mye godt ut, kan jo hende du fikk det pga at du hadde en del annet å tenkte på, tenker på julian, og at kroppen kanskje var litt urolig, det kan jo utløse smerter det, kanskje det var rier? Husker mine hjalp når jeg dusjet, men du får vertfall prøve å holde den inne til etter jul:)

Dere får kose dere masse dere også! Og håper dere virkelig får en kjempe fin dag i morgen.. God bedring med julian, og tusen takk for meld i postkassen, det var virkelig koselig.. Har sendt deg en også..

klem fra

Skrevet

Hei igjen og fortsatt god jul.

Håper du hadde en fin julekveld og at dere koser dere masse. ulian er fortsatt syk og det er slitsomt. Sutrete og feber hele tida. Og vi tvinger i medisin osv....litt kjipt. Så vi blir hjemme og tar det med ro i romjula.

Får litt besøk og sånn. Skulle jo egentlig en tur på fjellet men dropper det nå. Ikke så gøy å dra på hyttetur med synt barn og i tillegg er ikke jeg helt superfrisk heller.

Min venninne fikk en datter på julaften:) Så i dag har vi vært og sett på en helt fersk baby. Skikkelig skrukkete og nydelig. Kjenner det er rart å tenke på at om 2,5 mnd så sitter jeg med en liten en selv igjen:)

Hva gjør dere i romjula da? Og nyttårsaften?

Vi skal nok være hjemme, men får antakeligvis besøk av noen hvis formen til Julian er litt bedre.

Kos dere videre med ferie og høytid.

Masse klemmer

Fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...