Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 2 dager over tiden... Følger sikkert statistikken på at førstegangs gravid går over tid....Er veldig klar for å bli mamma nå. Venner og familie ringer konstant for å høre om det skjer noe. Vet det er omsorg, men det blir litt slitsomt.

Spis og slapp av sier jordmor,men jeg greier ikke å tenke på annet enn at jeg snart skal få en baby.

Andre som har det slik?

Noen råd for å sette det hele igang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja! To dager på overtid jeg også, og har hatt rier i ukevis. Drøssevis av telefoner og sms. Men det eneste jeg tenker på er at jeg ikke vil føde på julaften, for vi har en sønn på seks år og jeg vil ikke reise fra han på julaften. Det kommer i så fall til å bli helt forferdelig!

Jeg har prøvd alt for å sette i gang, unntatt klyster. Trappegåing, sex, kanel, gåturer, shopping tilogmed rødvin, men ungen vil ikke ut! Hulk...

Skrevet

Mener ikke å fornærme noen nå altså, men dere er ikke på overtid før 14 dager etter UL-termin, så det kan mao gå noen dager enda.... Har selv termin 26/12 og går og venter. Hadde egen termin 15/12, men er ikke på overtid før 9/1.....

Skrevet

Hvis du er 2 dager over termin er du KUN 2 dager over termin.

Først når man er 14 dager OVER termin er man på overtid.

Så ikke kom å si at du er to dager på overtid, du er kun 2 dager over tiden.

Skrevet

Huff, det var da en streng kommentar....hva med litt støtte til en stakkars blivende som er lei av å vente fordi hun er TO DAGER OVER ULTRALYDTERMINEN - viktig med rett nomenklatur ;)

Skrevet

Det beste rådet for at fødselen skal starte er å være klar. For å vøre klar er det viktigste å være uthvilt og avslappet. Eneste "peset" ma n kan benytte seg av er sex. Resten gjør det helst vondt værre.

Hva som regnes som er overtid er litt forskjellig fra sted til sted. Det kan være 1 uke, 2 uker eller 3 uker etter termin. Det vanligste er 2 uker etter termin.

Skrevet

Hos oss har de visst beg å praktisere at man skal igang 12 dager over termin, noen legene 7 dager. Grunn resultat av ny forskning.

Hva med å vise dem litt støtte istede ANONYM.

Jeg gikk lenge over med min første, og det er ikke moro, men gangske vanlig.

Skjønner godt du ikke tenker på annet.

Du kan jo få jordmor til å skjekke om du er moden, så får du hvertfall en pekepinn på om du kan vente deg noe de aller første dagene.

Håper det skje noe snart.

Skrevet

Føler virkelig med deg. Er helt grusomt å ha det sånn.

Jeg har ikke termin før den 27, men alle, inkl jordmor har sagt at jeg sikker får før.

I går hadde jeg rier hele dagen, og dro inn for en sjekk, og var ikke moden en gang!!!

Men trøsten er at fødselen kan starte selv om en ikke er moden. En kan modnes ETTER at fødselen har startet også, å det var jo en liten, dog en mager trøst..

Vet rett og slett ikke hva jeg skal råde deg til. Er selv så lei at jeg har lyst å slå rundt meg, hyle å skrike. Men det hjelper vel ikke det heller. he he... og jeg kan fortsatt gå i 3 UKER!!!

Skrevet

Takk for støttende ord! Det er greit at det faglig ikke kalles overtid før etter 14 dager, men morkakefunksjonen blir dårligere etter termin og jeg er engstelig for den lille jeg har båret på i 9 mnd, samt at en blir psykisk sliten av å vente. Instiller meg på å vente til etter Jul, slik ei annen jente her inne også ønsket for familiens skuld. ( husker ikke nicket ditt) Takk og God Julehøytid!

Skrevet

Jeg trodde man var på overtid når man gikk over UL terminen. Det er jo ikke så mange som går 14 dager over UL terminen da.

Skrevet

Jeg er i dag da 3 dager over UL termin. Trodde det var den de forholdt seg til? Litt forvirret nå.

Skrevet

Mirelle: hvis jeg var deg så hadde jeg bare sagt 3 dager på overtid:) Tror de aller fleste ser på det at så lenge man er over UL terminen så er man på overtid. Ikke bry deg om den sure anonyme du.

Skrevet

Takk Liz. De fleste på denne siden er hyggelige, men det dukker nå alltid opp noe "sure anonyme"..... De har det sikkert ikke godt med seg selv- dakkars....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...