Gå til innhold

dere med bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bekkenløsning og er nå sykemeldt 100 % resten av tiden.. har to mnd igjen..:( Har vært til manuellterapeut og han sa det var lite han kunne gjøre for meg i form av behandling.. Han mente også på det tidspunktet at det var nå da det var værst men jeg synest bare det blit værre og værre jeg.. Har smertene mest fremme med symfysen og under mellom beina, men har også smerter bak.. Sitter jeg i feil stilligng er det så vondt at jeg ikke klarer å komm meg opp av sofaen selv må da ha hjelp av sambo.. Har heller ingen kraft i beina.. tar jeg i gjør det vondt.. slitsomt å få på klør og sko.. he he Blir det bedre mot slutten tror dere eller hva har dere hørt\erfart?

Jeg føler meg som en most kjøttkake nedentil.. ømt å gå på do og forøvrig på alle andre tidspunkter.. Er litt vel sytete nå men er så lei av å ha vondt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg blit tapet og det er veldig effektivt.. det strammer opp bekkenet og holder det på plass liksom!! er manuellterapaut og fysioterapuat som gjør dette for meg. ellers kan du låne ett bekkenbelte (på sykehus)

selv er jeg veldig plaget og må gå med krykker, har 1 mnd igjenn nå og kjenner det på kroppen at det har vært mye styr til jul. ett tips er å ha en pute mellom knærne når du sover. unngå å sitte i myke stoler/sofa da er det vondt å komme seg opp ja... ikke ligg å rygg i senga da kan det låse seg og det er VONDT!!

lykke til videre og ring en annen manuellterapaut og bli tapet..

bruk jula til å ta det med ro :)

Skrevet

Vet åssen du har det. Det er rett og slett helt jæv... med bekkenløsning, hadde det forrige sv også og nå har jeg jammen meg fått det i gjen. Ta det med ro, lurt å prøve å gå en tur hver dag.....ja, jeg vet at det ikke er alltid så lett pga smerter. Men hold ut, bekkenløsning kan ikke behandles, bare håpe på at det går over av seg selv etter fødsel. Selvsagt lurt å trene mye da.

Legg varmepute på der du har mest smerter, det lindrer.

Lykke lykke til

Skrevet

For meg hjalp det mye å få låne hjelpemidler, samt bassengtrening.

Har vært på bassengtrening ca 1 gang i uken.

Bruker glatte laken om natta som jeg fikk låne hos ergoterapeut. Fikk også låne tempurpute til å sitte på, og arbeidsstol.

Skrevet

Min manuell terapeut gir meg varmebehandling og masasje rundt bekken, symfysen og rygg/nakke. Synes dette har vært bra for meg, og tror det har holdt ting "stabilt" Har også vært på bassengtrening, noe som er veldig bra! Er nå fult sykemeldt frem til permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...