Gå til innhold

første svangerskapskontroll?

cath26

Anbefalte innlegg

hei jenter:) jeg er helt nyinflytta her og håper alt vil gå bra med meg og spira mi. Jeg skal til min første kontroll den 9.januar, men glemte å spørre om jeg skulle ha med meg noe, eller forberede noe. hva skjer egentlig på slike kontroller?

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei;) og gratulerer så mye;)

Du skal ha med deg urin prøve, og på selve kontrollen tar de blodtrykk, blodprøver og skriver ut helsekort for gravide med all info om mor og far, vekt, høyde, tidligere svangerskap ol. Også er det mange som tar gu.. Dette går så bra atte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar:)

Er det lurt å snakke med foreldre og høre om det finnes arvelige sykdommer o.l i tifelle legen vil vite dette? jeg er ikke helt sikker på om jeg skal si at jeg er gravid før etter 3 mnd. Så da blir jo det litt vanskelig kanskje..hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja legen spør jo om det er noen arvelige sykdommer i familien.. Jeg har allerede sagt det til familien jeg, mamma har visst det like lenge som meg;) Fortelte det samme dag som jeg tok testen. Fortelte det veldig tidlig forrige gang også, som jeg mistet, var veldig godt å ha mamma i den vanskelige perioden. men det må du gjøre som du føler selv;) Jeg er i allefall gla de vet det;) Langt er du?? jeg er 8+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant det ut på mandag jeg:) så jeg er bare 4+1.. Har veldig lyst til å si det til mamma og pappa jeg og, men føler det er veeeldig tidlig akk nå..tenkte på å si det til jul da, vet jo de blir veldig glade! vi får se:)

Har du noe særlig symptomer? jeg har lite symptomer, bortsett fra ikke mens, trøtt, litt ømme bryster og stikninger i magen ( er det normalt forresten? stikninger i magen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja helt normalt med stikkninger i magen, det er livmoren din som utvider seg;) jeg har også det.. jeg er veeeldig kvalm, veldig ømme bryster og ganske trøtt og slapp, føler meg veldig oppblåst i magen særlig på kveld.. men alle svangerskap er forskjellige, så det er nok normalt skal du se;) hvor er du fra forresten, og hvor gammel er du?? Jeg er 25 år og fra Modum jeg da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, alt er vel veldig induviduelt tenker jeg:) men så er vel nesten jeg så kort på vei at de klassiske gravid symptomene ikke er der enda, leste akk på babyverden at symptomene ofte kommer i uke 5, så da blir det vel litt mer action neste uke da:)

jeg er 25 jeg også, og fra Oslo:) prøvde du lenge før det klaffet, eller gikk det fort? Jeg prøver på min første, og er super entusiastisk! Samboeren min kom hjem i går med blomster han hadde plukket ut selv, og et bredt smil! tror han er litt stolt jeg. Håper det går bra altså, har faktisk en følelse av at dette skal skje, må jo tenke positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så søt han er da;) nei det gikk ganske fort.. Jeg ble først gravid i juli / august, men den mistet jeg i september, da hadde vi prøvd i en mnd bare.. og jeg hadde bare en menstruasjon mellom denne graviditeten og aborten. så det gikk ganske fort for seg kan du si;)

Ja spørs om ikke symtomene dine kommer til uka da ja;)

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...