Gjest 1.gangs og 30+ Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Jeg var på UL på fredag pga blødninger, er i 16. uke. Alt sto bra til, men legen nevnte noe om lavliggende morkake og at jeg burde ta det med ro fremover. Men saken er den at vi skal på familiebesøk i jula, og fordelt på 5 dager skal vi reise tilsammen 160-200 km, altså blir det flere dager med mange timer i bil. (Gubben har foreslått å innstille jula i år, fordi han ikke tør å utsette meg for risiko.) Noen som har noen tips til meg om hva jeg bør gjøre?
maiprins Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Hei! Vet du hva jeg tenkte - hva med å ta tog? Da kan du og mannen din ta det med ro og du kan sikkert legge beina dine konfortabelt slik at du slapper av godt. Det var bare en tanke fra meg, uansett så får du ta det med ro for deg og barnets skyld Klem fra
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 16-20 mil høres for meg ikke veldig mye ut, men det har vel noe med at vi reiser ofte strekninger på 30 mil... (familie og hytta) Og når disse milene deres i tillegg er fordelt på flere dager/etapper, tror jeg ikke det gjør så veldig mye. Sørg for å sitte mest mulig konfortabelt og ta med puter og pledd. Ta ofte pauser for å strekke på bena og ta livet med ro. Du kan jo også sette deg bak og strekke ut bena litt opp i setet (hvis du ikke har veldig lange ben/bilen er veldig smal =)
Minda Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Sa legen at du ikke burde sitte lenge i bil? Jeg trodde de vanligvis mente begrense trening og annen fysisk aktivitet - ikke hoppe, ikke løfte etc. Helt uavhengig av biltur burde du få ham til å presisere hva han mente så du tar passe mye hensyn.
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Jordmor ja til meg at en skal ta pause hver 1 1/2. Husk å beveg deg i pausene.
Gjest 1.gangs og 30+ Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Takk for hyggelige svar og råd. Jeg ser at jeg har gjort en skikkelig slurvefeil i innlegget mitt, det skulle stått 160-200 mil, ikke km. Vi skal på 5 dager frem og tilbake mellom sør i Østfold og nord i Romsdal. En vei tar ca 9-10 timer, og vi skal tilbake etter to dager, for deretter å kjøre noe kortere strekninger 2. og 3. juledag. Og jeg burde ha spurt UL-legen nærmere, men tenkte ikke på det da vi var på sykehuset og fikk beskjeden, for da var vi bare i lykkerus over at jeg ikke var i ferd med å abortere. Og legen jeg pleier å bruke er ikke på kontoret igjen før den dagen vi drar. Sukk. Men igjen, takk for hyggelig svar og råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå