Gå til innhold

IKKE kjøp fra lookfantastic.com!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grrrr, en liten advarsel som sikkert mange av dere allerede har fått med dere, men jeg fikk akkurat en faktura fra Nordisk Express på 426 kr i tollavgift- i tillegg til de 950kr jeg allerede har betalt for varene....

Så da var det plutselig ikke så lønnsomt lenger....

Da vet dere det;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man må aldri handle for over 200 kr fra utlandet, da kommmer tollen i tillegg desverre, det gjelder ikke bare for lookfantastic, men alt fra utlandet

slik er norge desverre

Skrevet

Handlet derfra mange ganger og de har skrevet en lavere sum på pakken slik at jeg har sluppet toll.....men så har de visst blitt "tatt" av tollvesenet og har måttet endre på dette.

Så sist jeg bestilte så kjøpte jeg for rett under 200,- .....men fra varen ble sendt til den ankom Norge hadde kursen steget og verdien ble 204,- Så for de 4 kronene over 200,- måtte jeg betale 136,- i tollavgift. SURT!!!!

Skrevet

Ja, utrolig irriterende! Jeg kjøper stort sett allt på nettet (jeans, bh, solbriller,babyutstyr etc. etc) og de fleste har toll inkludert i leveringen, så da betaler jeg aldri toll.

På regningen er det spesifisert 220kr i MVA, 165kr i tollklarering og 42 kr i mva for tollklareringen!!! LITT drøyt. Så jeg returnerer det og kjører heller en tur på Smart Club;)

Skrevet

noen tips til BH kjøp på nettet?

(ikke nødvendigvis amme BH)

Skrevet

Som "Madagaskar høygravid:-)" skriver så er det slik at alt over 200 NOK må man betale toll/mva for (om man må betale toll kommer ann på type produkt). Mitt tips er at du sjekker omregningskursene på: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO

Det er disse kursene som blir brukt når de finner ut om du skal betale toll/mva eller ikke. Det kommer nye kurser hver uke og de gjelder for en uke.

Jeg bestiller alt av hår produkter fra lookfantastic.com og kommer til å fortsette med det, mye billigere enn å kjøpe hos frisøren så lenge man kun bestiller litt og litt.

Skrevet

Jeg opplevde det samme når jeg bestile fra asos.com. Selv om jeg bestilte for under 200 kr, altså tollfritt, fikk jeg faktura fra Nordisk Ekspress på litt over 200 kr for å få ut pakken!

Skrevet

Gubben min jobber i bransjen og har litt peiling på toll og avgifter. han anbefalte meg å bestille varer enten derfra eller fra www.strawberrynet.com og sende varene poste restante Charlottenberg, for Norge tar betalt for varer inn hit, det gjør ikke Sverige selv om de også er EU. Alle varer over 100 kr er det visst egentlig toll på. Så den regelen med 200 kroner mente han jeg ikke skulle stole på...

Skrevet

Hei!

Bor dere i nærheten av grense til EU land kan dere bestille dit. Ingen toll:-) Bestiller selv til Sverige, har 1/2 time å kjøre så pleier å kombinere med litt "grensehandel" eller rett og slett bare kjøre en tur. Kan handle for 3000,-kr, om man overnatter er summen visstnok 6000,-kr. Bare husk å skrive "poste restante" over adressen

Fortsatt god jul:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...