Gå til innhold

tror jeg har for my melk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

nurket spiser og spiser, idag over 40 min på en nuss og da jeg klemte på den sto spruten. Resultatet er at de aldri tømmes og jeg lekker lett pluss det er ubehagelig. Ofte skifter jeg på henne mellom nussene for at hun skal våkne og spise mer men dette tar så lang tid, ofte 1 1/2 t pr måltid..Svigermor mener jeg kan gi en pupp pr måltid, det gjorde hun. Ofte griner hun også når jeg legger henne til..

Andre i liknende situasjon?

hun blir 5 uker på fredag og spiser ca hver 3. time, hver 4-5. om natten

Skrevet

men du trenger vel ikke gi henne mat helt til du er tom,,,,

men er seks uker og jeg gjør aldri det hvertfall.. jeg må stoppe henne etter fem min på en åupp for en pause og s fem til ti min på nr to.... men spiser hun mer enn det kommer alt opp..

har hørt om andre som bare gir en pupp pr måltif pga mye melk...

Skrevet

du kan jo helder pumpe deg litt å ha melk i fryseren til dere trenger det en gang.

Skrevet

men vil ikke pumping bare føre til eda mer produksjon? blir ikke klok på dette jeg :)

Skrevet

du sier du skifter på henne mellom måltidene for at hun skal våkne og spise mer - det ville jeg ikke gjort. la henne sove når hun sover - det trenger hun! hun våkner når hun trenger mat - og da regulerer du produksjonen etter hennes behov. hvis du legger henne til hele tiden, spiser hun kanskje mer enn hun har behov for. og hvis hun ofte griner når du legger henne til, er hun kanskje ikke sulten? min jente på 2 mnd hyler som bare det hvis jeg forsøker å legge henne til når hun ikke er sulten....! hvis hun suger over 40 min på en pupp har hun kanskje mer behov for å suge på noe enn hun har behov for mat. har du forsøkt smokk? hvis du har veldig melkespreng kan du jo pumpe ut litt for å lette trykket, men ikke tømme brystet helt for da bare øker du produksjonen.

Skrevet

Jeg gir en pupp pr måltid, kun på kvelden han får begge og vist han viser meg at han vil ha mer!

Skrevet

Tror dette vil regulere seg etterhvert som tiden går. Når de blir eldre, suger de mer effektivt også, og måltidene går raskere. Men du trenger ikke å "tvinge" henne til å spise mer, hun sier nok fra hvis hun er mer sulten. Jeg hadde også mye melk, og ga i lenge bare en pupp pr måltid. Nå er lillegutt blitt litt større, så nå man han noen ganger ha begge bryst på ett måltid, men han er mye større enn jenta di (4.5 mnd).

Skrevet

Det er bare bra at jenta spiser mye! Det er derfor du har mye melk også - du produserer mye når ungen spiser mye.

Gutten min er snart 6 måneder, og jeg har aldri gitt fra mer enn en pupp per måltid. Jeg har aldri opplevd at en pupp er blitt tom, og jeg vet hva melkespreng er, ja! Det har hendt at jeg har pumpet meg når det har vært som verst. Spesielt om morgenen den første tida. Gutten trengte jo bare en pupp, og spiste ikke om natta. Da var det lenge siden den andre puppen hadde blitt tømt. Det er viktig å gi fra bare en pupp hvis en har mye, ellers får ungen bare tynn melk.

Det vil regulere seg mer etter hvert. Hvis du vil pumpe deg, så ta bare de største "toppene", ellers øker du bare produksjonen!

Skrevet

Dette høres akkurat ut som meg når jeg ammet min sønn. Jeg hører til på småtroll 1-2 men titter innom av og til:-) Jeg hadde mye melk og jeg fant ut etterhvert at det var nok med et bryst hver 3.time slik som din svigermor sier. Min sønn drakk i ca 10-30 min hver 3.time og han la godt på seg hele tiden. Jeg lekket noe helt enormt de første par mnd og det var veldig plagsomt husker jeg, men det beste du kan gjøre er som hun over her sier: at du må pumpe vekk toppene av sprengen. Jeg hadde oppsamler kopp på motsatt bryst når jeg ammet og dette samlet jeg opp i løpet av dagen og frøs hver kveld (medela sine fryseposer til mm er perfekt til dette bruk.

Hvis du skal være litt sosial i denne lekke perioden fant jeg ut at chicco sine ammeinnlegg er toppers, gjerne utenpå ullinnlegg hvis du er disponert/redd for brystbetennelse. Disse chicco innleggene har en plastutside som på bleier, som gjør at ikke melken trekker igjennom med en gang. De der natusan innleggene i papir funket i hvertfall ikke på meg..de ble gjennomvåt og deretter steinharde.huff..ullinnleggene alene var heller ikke nok for å unngå klissvåt genser etter en halv time.

Ble kanskje mye om lekking i mitt innlegg, men jeg savnet i hvertfall gode råd om dette når det sto på som verst for meg:-)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...