Gå til innhold

Daniel kom til verden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

for en uke siden, den 13.desember.

Jeg hadde skikkelig vondt i magen morgenen 12.desember, men det gikk over etter noen timer. Da jeg var hos jordmor kjente hun etter, og sa at "tappen" var myk, men det var ikke åpning. Hun røsket litt der nede likevel.

Kvelden kom og jeg var stuptrøtt... Da skjedde det. Vannet gikk på første ria. Heldigvis hadde jordmor kjent at hodet endelig var festet samme dag :) så vi slapp å ringe ambulanse (som var min store skrekk) Vi dro på sykehuset og jeg ble innlagt.

Riene var uregelmessige men vonde hele den natta og fortsatte sånn til ettermiddagen 13. des. Da ble de hyppigere og jeg ble flyttet bort på føden. Hadde da 5 cm åpning. Spurte om å få epidural, men ingen lege hadde anledning akkurat da for de hadde to hastekeisersnitt på gang. En time etter var åpningen på 8 cm, og jordmor sa at nå var det for seint å få noe for nå skulle han ut straks. Da var klokka 18.00.

19.00 kom pressetrangen. Jeg klarte ikke ligge pga bekkenløsningen, så jeg sto i preikestol. Det var skikkelig fælt for det viste seg at han slett ikke var klar til å komme ut. Han satt fast i symfysebeinet, og det var det som ga presset. Etter mange timer sånn (UTEN SMERTELINDRING!!) måtte de gjøre noe. Jeg ble løftet opp i fødesenga og de la et laken under rompa mi. Så sto de på hver sin side og løftet lakenet med rompa mi, og disset hardt fra side til side i håp om at han skulle løsne. Hehe, det må ha vært litt av et syn!

Etter mange økter med dissing, løsnet han og ble klar for å komme ut. Ble lagt med beina i bøyler for jeg kunne ikke røre dem etter dissingen.. Var skikkelig vondt!! Og klokken 01.54 kom han til verden, 4130g, 52 cm og 39(!) rundt hodet. En herlig pjokk!

Han likte seg ikke på sykehuset, og gråt hele tiden. Men da vi kom hjem ble alt mye bedre. Nå gråter han bare når an er sulten eller trøtt, og det må han vel få lov til :)

Til dere andre som har fått; gratulerer så mye!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med gutten. Kos dere masse, og lykke til videre

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Daniel!

KOS DERE MASSE!

Skrevet

Gratulerer så mye!

Hvor fødte du? Sånn dissing med laken har jeg ikke hørt om før.

Skrevet

Gratulerer med guttungen!

Hørtes ut som litt av ei økt for dere begge!!

Kose dere masse hjemme nå! : )

Skrevet

Oi, oi, oi - den dissingen hørtes ikke mye festlig ut. Godt nurket er ute, og roet seg hjemme - gratulerer!

Skrevet

Fødte på sykehuset i Ålesund. Hadde heller aldri hørt om den metoden med lakenet før. Jordmora og barnepleieren som gjorde det hadde faktisk ikke gjort det selv tidligere... De hadde bare snakket med andre som hadde. Gjett om jeg følte meg som prøvekanin da ;) De holdt ungen under oppsyn hele tiden mens de gjorde det. Der var også lege til stede da. Festlig var det ikke nei, i hvert fall ikke for bekkenet... Men men, han kom ut i hvert fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...