anonyminos Skrevet 20. desember 2006 #1 Del Skrevet 20. desember 2006 jeg har hatt en sa..det er 3 mnd siden..er gravid igjen nå, er 9 fulgåtte uker på vei:) når en har/får en ma, hvordan vet du det da?? blør du? har du vondt?? tenker en del på dette....er redd for å miste enda en spire... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7518206-dere-som-har-hatt-makan-dere-svare-meg-p%C3%A5-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #2 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg har hatt en MA. Men jeg synes du ikke så gå å bekymre deg for at det skal skje, sannsynligheten er veldig liten. Gled deg over at du er gravid. Be heller om mer oppfølging hos lege, evt. ekstra ultralyd hvis du føler at det kan hjelpe på din usikkerhet. Det kan være litt "farlig" å lese for mye på forum som dette. For noen er det etter en ufrivillig abort en fin trøst og godt å få ut ting , men jeg tror det også kan skape helt unødig bekymring for en i din situasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7518206-dere-som-har-hatt-makan-dere-svare-meg-p%C3%A5-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-7520734
nattensDronning Skrevet 26. desember 2006 #3 Del Skrevet 26. desember 2006 vet du jeg hadde også en SA, det var i sommer, ble gravid igjen 4 mnd etter og var veldig redd, jeg bestilte en ultralyd time på en privat klinikk (nå sist fredag). Ikke for at jeg kjente eller trodde at noe var galt, men fordi jeg ville se et levende foster, få et skikkelig bevis på at det var noe i magen min. Men jeg var nok ikke helt forberedt på å se at fosteret hadde sluttet å vokse og de kunne ikke finne noen hjertelyd. Det var utrolig trist. Jeg hadde ikke merket at noe var galt fatt. Jeg hadde nok sikkert begynt å blødd etterhvert sa de, men når vet jeg ikke. Regner med at fosteret hadde vært død i ca 2 uker, etter størrelsen å bedømme. Jeg var i uke 11+1 da jeg var på UL timen, så fosteret døde nok i uke 9 (var ca 20mm langt). Det enendte med utskrapning på sykehuset samme natt. Vel dette var jo ikke akkurat beroligende for deg. Og for meg/oss har det vært en utrolig trist jul. Håper det går bra for deg denne gangen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7518206-dere-som-har-hatt-makan-dere-svare-meg-p%C3%A5-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-7554363
Reds76 Skrevet 26. desember 2006 #4 Del Skrevet 26. desember 2006 Hei! Har hatt to MA, og jeg merket ikke noe til det. Ingen smerter eller ubehag. Første gangen begynte jeg å blø bitte litt, og da ble jeg jo nervøs, siden det var første gang jeg var gravid. Fikk time hos legen, var ca i uke 11. Siden det likevel var en gynekolog med UL på mitt legekontor, så sendte legen meg inn til henne samme dag. UL viste at det ikke var noen hjertelyd, og etter størrelsen hadde det dødd i ca. uke 5. Litt av et sjokk! Ble sendt på sykehuset for utskrapning samme dag. Min neste MA skjedde på samme måte. Oppdaget LITT blod i uke 5 eller 6, ingen smerter eller annet ubehag.Fikk ikke UL før i uke 8. UL viste at fosteret hadde dødd antakelig i uke 5. Nytt og større sjokk/nederlag! Mannen min sa: "jeg vil aldri inn på det undersøkelsesrommet igjen!" Fikk utskrapning samme dag/kveld, HELDIGVIS! Kommer aldri til å godta å bli sendt hjem for å vente på aborten. Jeg er heller av den typen, at jeg vi få det ut så fort som mulig, da det likevel ikke er liv. Vel, det var mine erfaringer. Vi er gravide igjen, fant det ut på julaften. Klarer ikke å glede oss, er så nervøse... Men, vi kan ikke gjøre noe fra eller til. Det er bare å krysse fingrene. Jeg skal ringe legen i morra, og be om en tidlig UL. Så får vi se! Fortsatt god jul! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7518206-dere-som-har-hatt-makan-dere-svare-meg-p%C3%A5-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-7556921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå