Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Starter på dette flotte forumet og håper jeg finner ut litt, FØR jeg går til trygdekontoret med min mann for å stille flere spørsmål og få hjelp.

Vi har bare begynt å tenke på barn og jeg slutter med prevensjon når plasterpakken er tom, et par uker til bare.

Regner med at det tar litt tid, men jeg synes det er greit å forsøke å finne ut så mye som mulig så tidlig som mulig.

Jeg har en deltidsjobb i butikk, jobber veldig varierende, når jeg trengs, i kontrakten står det 0 timer. Tjener mellom 2000 og 6000 i måneden her.

I tillegg er jeg i oppstartfasen av en salong. Her har jeg enda ikke noen størren inntekt å vise til. (de to siste årene har jeg tjent omtrent 6000 kroner.)

Noen som vet hva jeg har krav på?

Har også vurdert å leie ut salongen, sette firmaet på vent og finne en fulltidsstilling.

Hva lønner seg?

Takknemlig for alle svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7518065-deltid-og-selvstendig-st%C3%B8nad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du er i en litt vanskelig situasjon når det gjelder fødselspenger.

Fra butikkjobben regner jeg bed at de kommer til å regne et gjennomsnitt av lønnen din de siste 3 eller 6 mnd før du går i permisjon (pga veldig varierende inntekt). Fra salongjobben bruker de et gjennomsnitt av inntekten fra siste 3 likninger hvis du ikke kan dokumentere at noe annet er representativt. Dette tar de 65% av så det blir ikke mye penger. Med en forsikkring som må starte 10 mnd før fødselen kan du få 100%, men med så lav inntekt vet jeg ikke om det vil lønne seg.

Jeg tror nok du vil tjene mest på å ta en fulltidsjobb eller på å overlate det aller meste av permisjonen til mannen din.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...