Gå til innhold

når begynner barna å bli skeptiske til ukjente mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa er 4,5 mnd.... håper det kommer snart egentlig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi er 5,5 mnd og har endo ikkje vore nåke skeptisk til fremmede.. ein gong eg har langt merke til at ho har vore litt skeptisk men ikkje ellers

Skrevet

Gutten min var vel rundt 4,5 mnd når han ble skeptisk til folk. Hadde også litt seperasjonsangst. Hver gang vi var på besøk eller hadde besøk ville han bare sitte hos meg, også når vi kom hjem. Så var det greit igjen dagen etter, med mindre vi hadde besøk eller var på besøk igjen da. Han gråt når han var hos andre selv om jeg satt slik at han så meg.

Nå er han 7,5 mnd. og det er borte.

Skrevet

hun begynnte når hun var nesten 3 mnd.. da kom surleppa fram på besøk av og til hehe

Skrevet

Min er 3 mnd og kan få en veldig overlegen mine overfor enkelte nye mennesker. Uansett hva de gjør for å få han til å le så bare ser han dumt på de med steinansikt. Han ser så overlegen og arrogant ut at jeg noen ganger bare venter på han skal himle med øynene. Det er også noen han overhodet ikke vil se på. Han protesterer ikke på å bli holdt, men vrir hodet sitt vekk fra vedkommende uansett hvordan han blir snudd og vendt på. Sånn har han i grunnen alltid vært.. Siden han er så liten syns jeg i grunnen det bare er litt morsomt, men håper jo han vil vokse det av seg med tiden..

Skrevet

Det er vel veldig forskjellig. Har hørt rundt 8 mnd (+/-). Snuppa er litt over 9 mnd, og hun er ikke og har aldri vært skeptisk. Syns det er veldig fint jeg, og ikke minst lettvint! Barnehagetilvenning går som en lek, og barnepass er ikke noe probelm. Tillitsfull og sosial jente vi har ;o)

Kan jeg spørre HI hvorfor du håper snuppa di skal bli skeptisk snart?

Skrevet

Med eldstejenta kom det når hun var rundt 4 mnd. skjønner ikke helt hvorfor du vil det skal komme - jeg syntes det var veldig plagsomt/slitsomt at ingen andre fikk lov til å holde henne og at det bare var hyl og skrik når fremmede nærmet seg... jeg vil mye heller ha en blid og omgjengelig baby som ikke er redd for folk - og håper det blir slik med nestemann som nå er 2,5 mnd :)

Skrevet

jeg vil at hun skal være skeptisk til folk, fordi noen i min familie er veldig til å ta henne fra meg og begynner å styre med henne, noe jeg ikke vil, men ikke "tør" å si ifra. dette er folk vi ikke er mye sammen med... men vi kommer nok til å se de nå i julen... derfor så skulle jeg ønske at nestegang det skjer, så setter hun i ett hyl....

litt slemt, kanskje.... men når jeg ikke tør å si ifra, så håper jeg at hun gjør det.....

Skrevet

Mine to små begynte også å være skeptiske da de var rundt 3 måneder gamle. Etter litt beareiding og forsikring fra mamma om at andre folk var ok, gikk det seg til. Babyer er gjenom flere slike faser, og det er en del av den sosiale og psykiske utviklingen.

Hvor skeptisk/ engstelig en baby er til andre mennesker beror selvsagt på personlighet, som mange er inne på. Det er imidlertid tvilsomt at en liten baby er engstelig fordi han/hun ikke er omgjengelig og sosial! Det kan faktisk være et tegn på det motsatte; at h*n har det sosiale på plass. Dattera vår viste mye skepsis og redsel for folk da hun var baby - en periode var hun livredd menn med helskjegg! :-D Hun er i dag ei jente med meget utviklede sosiale evner, veldig omgjengelig og sosial.

Skrevet

Huff...burde du ikke håpe på altså!!! Er såååå greit når de kan være hos "alle" uten å begynne å gråte...

Gutten min ble veldig skeptisk da han var 7 mnd, og jeg synes ikke det er noe bra. Han skal helst være hos mamma`n sin hele tiden, og det kan bli slitsomt til tider!!! Deilig når han kan være hos f.eks. bestefar (veldig redd for han) og bestemor (går helt fint) eller farmor og farfar (går bra hvis jeg er i et annet rom...) uten at han gråter og strekker armene til meg!

Skrevet

gutten på 19 mnd er det nå, han er skikkelig mammadalt, griner om jeg skulle gå forbi han på gulvet tilogmen, og om jeg låner han bort litt for litt kos, så blir han litt sur..setter i skikkelige hyl!! hihi litt søtt, men tildels slitsomt at han ikke kan styre litt for seg selv..

Skrevet

Eldste dattra mi tålt ikke at nån andre holdt ho fra ho va tre tel ho va åtte mnd... bestemødrene klart å smisk sæ tel å få hold ho litt en gang i blandt... men di streva nå voldsomt....

Ho e nu to og et halvt år... ho e veldi selektiv om kem ho lika og ikke lika a fremmenfolk... slitsomt... men går sæ stort sett tel relativt fort nu da...

Skrevet

Eline er drøye 10,5 mnd. og har hitill ikke vært skeptisk til fremmede mennesker

Skrevet

Jenten vår er litt skeptisk, er 5 mnd. Men var det i dåpen også, da var hun 4 mnd.

Skrevet

Hei:) Jenta her begynte vel rundt 4 mnd ca...tor jeg... Hun synes det er kjempestas med nye mennesker bare de ikke kommer brått på og vil holde henne.Det liker hun ikke! Men smiler og er fornøyd på mammas arm;) Hun er nå 6 mnd og smiler til fremmede på gata:) Men som sagt: liker ikke å bli holdt sånn med en gang av "nye" mennesker.

Skrevet

vanligvis skjer det rundt 8-9mnd alder at de da får en periode hvor de er veldig skeptiske.

Skrevet

Han begynte allerede ved 2 1/2 mnd alder. På en måte litt fint, for vi har så mye besøk av svigermor og svigerinne og de tok helt overhånd med en gang de kom innenfor døren. Ja, jeg følte nærmest at babyen min ble kidnappet og jeg ble tvunget til å sitte og høre og se på at babyen min skrek som en stukken gris. Men ikke søren om jeg skulle få han tilbake, nei! De skulle liksom vise at de taklet skrikingen. Så man kan vel si at jeg fikk ha han i fred, endelig.

Nå er han 7 mnd og han er veldig skeptisk fortsatt, men det går greit å sitte på fanget til andre hvis han får sitte og studere dem en stund på avstand først og la det gå i hans tempo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...