Gå til innhold

Noen her med hypotyreose (lavt stoffskifte)?


BettyBoob

Anbefalte innlegg

jeg har hypotyreose og går på medisiner for dette. Etter fødselen gikk jeg ned til vekt før graviditet, men de siste tre månedene har kiloene begynt å snike seg på igjen....kjenner det veldig godt igjen fra før jeg fikk diagnosen. Uansett hva jeg gjør eller spiser så går jeg opp i vekt. Jeg kan la vær å spise og alikevel gå opp i vekt!!! Det er så frustrerende for nå har jeg gått opp 6 av de 12 kg jeg gikk opp som gravid, og jeg får helt panikk. Føler meg så feit og ekkel....Tok blodprøver for å sjekke nivåene mine på mandag (venter på resultatene), men er livredd for at legen min ikke vil justere opp medisinene....

måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også for lavt stoffskifte og tar 175mikrogram thyroxin pr.dag. Fikk det etter at jeg fikk siste barnet.Kiloene kom rasende og jaggu sitter de godt.Så tanken på slanking er litt fjern for jeg føler at jeg har nok med å holde vekta så den ikke stiger mere.Føles umulig å gå ned i vekt uansett hva man spiser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet! Blir sååå frustrert! Hadde faktisk gått ned alle kiloene etter fødselen, men 3 måneder etter begynte de å snike seg på igjen...fader heller, de må øke dosen. Eneste sjangs jeg har til å få gått ned de 6 ekstra kiloene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du? Jeg går på 150 5 dager i uka og 200 2 ganger i uka.. :) men legger jo uansett på meg om jeg ikke holder de faste måltidene og spiser noe snop..så, det mest riktige er et sunt kosthold ved side av.. hjelper ikke øke dosen i grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg spiser helt normalt. Ikke overspiser jeg, ikke spiser jeg masse godteri potetgull osv. Det som er saken er at når kroppen min er i den modusen den er nå, så spiller det ingen rolle om jeg trener 5 dager i uka og spiser 1000 kalorier om dagen ELLER om jeg spiser "normalt" og ikke trener. Vekta går opp UANSETT! Det var det som skjedde før jeg fikk diagnosen. Når jeg da kom meg på tyroksin så gikk jeg ned 8 kg på tre uker med trening og hyppige måltider og ingen utskeeielser. Og da holdt jeg vekten frem til jeg ble gravid (altså 1,5 år) Jeg kjenner kroppen min så godt nå i forhold til dette stoffskiftet, at jeg vet at jeg må justere dosen nå. ;) Og spise sunt selvsagt! jeg veier 66 nå, men det er for mye for meg på 167 cm. Ingen av buksene mine passer, jeg blir deprimert og gjør sjelden bommelibom! Håper jeg får prøvesvarene i morgen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk prøvesvar i går, TSH på 1,16 (normalområde 0,2 - 4), T3 på 13,4 (normalområde 8-22). Så de er jo innenfor normalen, og det hadde jeg forventet. Men må ta en prat med legen min, blodprøvene sier jo ikke noe om hvordan jeg føler meg!! De har oppe i romjulen, så jeg får prøve å skvise meg inn ;)

Du da? Vet du hva slags nivåer du ligger på Twig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har ikke peil.. de forteller ikke så mye om verdiene.. :s men jeg vet at jeg må ligge på 18 for å føle meg i form :) lå på 14 visst, og da var jeg aldeles ikke i form :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...