Gå til innhold

om jobb, fødsel og bekymring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er min siste uke her inne (uke 28:)) og jeg har opplevd svangerskapet som veldig greit. Har ikke hatt noen problemer, bortsett fra litt kvalme i begynnelsen. Jeg jobber som journalist frilanser, som til tider kan være veldig stressende. Men alle har egentlig vært veldig forståelsesfulle der jeg jobber. Først nå begynner stresset, og jeg blir bare satt opp på flere og flere vakter. Ser bare en haug med jobbing frem over, og jeg kjenner det stresser meg. Vet det ikke er bra, men som frilanser må jeg nesten bare si ja til alt, for å gjøre bra nok inntrykk. Og for at jeg skal ha noe å komme tilbake til. I går ble jeg spurt om å jobbe syv dager i uka!!

Hva gjør egentlig stress med babyen?

Jeg ser også at de fleste her inne har kontroll på antall dager de er inne i svangerskapet. Det har hele tiden vært litt usikkert hvor langt jeg egentlig er på vei, pga veldig uregelmessig mens. Hva hvis jeg går ut i permisjon som planlagt, og det viser seg at jeg er mye mindre på vei enn antatt? Da blir jo permisjonen veldig kuttet når barnet først kommer, iom at jeg har sittet og ventet i en evighet. Bare for å forsterke denne følelsen har jeg hele tiden vært veldig "liten" i forhold til hvor langt jeg er på vei.

Dette ble veldig langt, men jeg vil gjerne dele dette med folk som kanskje er i samme båt eller har noen tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann!!

har du ikke vært på noen kontroller hos lege,jordmor og på ultralyd?

på ultralyden setter de en nærmere termin. De måler på babyen for å se hvor stor den er og da finner de ut ganske nøyaktig hvor gammel babyen er..

Stress kan før til mange kompikasjoner,fortidlig fødsel,lav fødselsvekt osv..

Det er ingen som takker deg for at du har jobba mye når du blir utbrent,så du må nesten kjenne etter hvor mye du klarer..

Skrevet

Joda, har vært på kontroll og ultralyd. De målte, men legen virket så usikker, og sa at noen ganger var det så vanskelig å se pga måten de lå på eller noe sånt. Akkurat den delen der er vel bare tullete å bekymre seg for, men jeg bare kom til å tenke:) Du vet hvordan det er... hehe

Skrevet

hehe..ja når tankene først starter og rulle,da tuller det på seg..=)

glemte å skrive om min jobbsituasjon..;p

jeg jobba 50%sykemeldt i 1mnd..har bekkenløsning..

da det va godt så langt tid som 5uker og de ikke hadde tilrettelagt noe (vi mangler folk,så satt alene i en etasje så fikk ikke gått på do å sånn..+div div ) da ble jeg så irritert og plaga av bekkenløsninga,at jeg fikk ordna 100% sykemelding uten engang ha legetime..

Så nå får jeg styre hele dagen selv,og merker mye forskjell både på bekkenet og humør..

Men der er sikkert mye forskjell på våre jobber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...