Gå til innhold

Åh nei..gravid igjen =( =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fortvila, tok test siden mensen er 7 dager forsinket.

Testen var positiv, jeg bare gråter og gråter.

Jeg har en gutt på 9 mnd, han hadde kolikk til han var 4 mnd og har vært veldig plaget med tenner på nettene etter dette.

Jeg er utrolig sliten og IKKE klar for graviditet og kanskje kolikk baby igjen så fort...men hva gjør jeg?

Jeg mistet min mor i sommer også, i en bilulykke.

Tenker veldig mye på henne nå som det snart er jul, har enda ikke kommet over sjokket.

Jeg er så fortvila nå at jeg bare vil hyle, for det er ikke bare bare og ta abort siden vi ønsker oss flere barn senere.

Abort er jo et drastisk valg, kan aldri endres på.

Men jeg føler meg så sliten så sliten, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre..

Noen som har noen råd til oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært i en sånn situasjon. Mitt råd er å ta noen dager å tenke ordentlig igjennom det før dere bestemmer dere for det ene eller andre.

Skrevet

Sender en trøsteklem jeg og så anbelfaler jeg deg å lage deg en liste! For og imot. Tipper lista for blir større enn imot...:)

Skrevet

Det er selvfølgelig masse positivt, jeg hadde sikkert vært kjempeglad om dette hadde skjedd om 1-2 år fra nå, derfor føles det galt å ta bort en baby som jeg vil ha, bare ikke akkurat nå.

Men jeg er såååå sliten, jeg har nettopp mistet min mor, kommer ikke til og få noe særlig hjelp fra andre nå som hun er gått bort.

OFF, hvorfor er det sånn?

Jeg gikk forresten på p-piller, tenkte ikke tanken på og bli gravid nå, har gått på p-piller i 7 år før uten og bli gravid.

Gutten vår var planlagt og ble til rett etter jeg sluttet på pilla den gang...

Skrevet

Har ingen gode råd å gi, men er i samme situasjon som deg. Tok en test for noen dager siden som var positiv. Tror egentlig ikke det har helt gått opp for meg... Det positive er at det blir liten aldersforskjell og de kommer helt sikkert til å ha stor glede av hverandre i oppveksten.

Har hørt noen si at det kan være slitsomt i starten med to tette, men at det faktisk blir enklere etterhvert fordi de leker med hverandre.

Skrevet

Hei

Jeg ble gravid igjen da gutten min var 6 mnd. Han var også veldig krevende og sov lite på natta, men dette ble heldigvis bedre og nå sover han 13 timer i strekk hver natt.

Jeg fødte lillebror for 3 uker siden og det er 15 mnd mellom guttene. Jeg synes det går så mye bedre enn jeg hadde fryktet. Må innrømme at det var flere ganger iløpet av svangerskapet at jeg angret på hele graviditeten og så for meg det værste med 2 tette..... Men det er så kos og om en stund vil jo de to få masse glede av hverandre.

Vi hadde lyst på 2 tette barn, men ikke fullt så tette som de ble da.....sånn i utgangspunktet. Men det er ikke slik at alt blir som man planlegger alltid og takk og pris for det. Nå sitter jeg her og er verdens lykkeligste 2barnsmamma. Sliten: ja, men jeg var mye mer sliten med førstemann. :)

Bor forøvrig 60 mil fra min mor så det er ikke så lett med hjelp derfra, men vi har eldstemann i barnehage og det ervirkelig å anbefale, iallfall noen dager i uka. :)

Uansett hva dere bestemmer dere for: Lykke til!!

Skrevet

Forstår godt at du er sliten. Du har hatt en tøff tid både med å miste moren din og en krevende kollikkbaby.

Det jeg tror er at ting ofte blir bedre enn man frykter. Men hvis jeg skal prøve å komme med noen råd (hvis dere får babyen) vil det kanskje være

*Kan dere ha en hushjelp noen ganger i måneden? Det er antakelig verdt pengene

*Kansje du kjenner en ung jente f.eks. i familien som dere kan betale for å være litt hos deg i begynnelsen?

*Kan mannen din jobbe litt mindre i starten så du får avlastning og se hvordan det går? Spesielt om det er kolikk igjen

*Ha en avtale om at du f.eks. skal ha noen timer fri av og til hvor mannen din tar barna

*Eldstemann kan gå i park eller barnehage. Husk at mye skjer med han på disse månedene før nestemann evt. kommer.

Men det er selvfølgelig et vanskelig valg, du må følge hjerte-og magefølelsen og gjøre det du føler du kan leve med, enten det er det ene eller det andre.

Klem!

Skrevet

Vet du hva...jeg tror det kommer til å gå helt fint dersom du velger å beholde barnet!!! Selvfølgelig blir det sikkert slitsomt, det blir det nok alltid med sånne forandringer. Jeg synes det har vært slitsomt å være mamma til en, og kunne ikke tenke meg en til nå. Hadde jeg blitt gravid hadde jeg beholdt barnet, men jeg hadde grått masse en stund etter at jeg hadde funnet det ut jeg og!!! Dersom dere ønsker dere flere barn ville jeg nok beholdt dette barnet...ikke for å gjøre noe værre for deg, men tror du kommer til å tenke masse på dette evnt. ufødte barnet, hvordan han/hun ville blitt og sånt, og at det ville blitt værre å komme over enn det å takle to små barn...dessuten, tenk om du ikke kan få flere barn senere...

Tenk godt igjennom dette før du velger noe drastisk...og lykke til, jeg føler med deg!!!(Men tror nok det går bra etterhvert)

Skrevet

Glemte å skrive det, men veldig trist med moren din. Sånt er nok ikke lett å takle!!! Kommer alltid til å være et stort savn. Håper alt vil gå litt bedre for deg med tiden og at du får stor glede og hjelp av den gjenværende familien din...ta imot den hjelpen du kan få!!!

Skrevet

Ojojoj! Gratulerer :-) ....du får sikkert ikke en ny kolikk-unge, og det er jo hele 8 mndr til den nye gullungen kommer. Ikke ta abort! Du kommer til å få verdens nydeligste gullunge :-)

Skrevet

jeg tror det kommer til å gå kjempe bra jeg... blir selvfølgelig tøft med engang, men tenk så stor glede de får av hverandre når de blir litt eldre...;)

Lykke til og ha en GOD JUL!;)

Skrevet

hei...

må si jeg føler med deg...jeg ble gravid igjen etter at min gutt var 3 mnd. Var helt fortvila i mange dager, før vi etter mye om å men tok abort. Det er nå 3 mnd siden. Tenker av og til på at jeg nå kunna vært 5 mnd på veg nå, men alt i alt er jeg/vi glad for den løsningen vi tok. Vi vil også ha flere, men ikke enda...2 stk på under et års mellomrom var ikke tingen for oss.

Tenkte jeg bare skulle gi deg et synspunkt fra en "abortside" om du skjønner, men det er ikke lett å bestemme seg for enten eller...vi brukte et par uker på å finne ut hva vi skulle gjøre....

lykke til med valget ditt uansett

Skrevet

Jeg skjønner at dette er forferdelig tøft. Men husk på at det er ennå mange måneder til babyen vil bli født. Forhåpentligvis har dere fått noen rolige måneder. Jeg har selv blitt gravid midt i en veldig kaotisk situasjon, men jeg har aldri angret et øyeblikk på at vi fikk gutten vår.

Det kommer til å ordne seg!

Skrevet

Jeg vil bare si at min første hadde også kolikk, men lillegutt har vært helt annerledes og vi har ikke hatt en eneste våkenatt!!!

Så ikke tenk på det når du skal ta valget ditt.

Skrevet

Vil bare sende en stor trøste klem.Min nr 1 hadde kolikk og gråt i 4 mnd ,da jeg ble gravid med nr 2 fikk jeg panikk.Men den lille bare spiste og sov.Roligste babyen jeg noen ganger har hatt.Så ikke vær redd for en ny kolikk baby,det trenger du absolutt ikke få.

Lykke til videre.

Skrevet

Vår første var kolikkbarn som bare det, roet seg ikke ned før han var 18mnd, sov en hel natt først da han var to år, ellers gråt han fra 23-05:( Og da nr to var på vei lurte legen på om vi turde få en til og om det var planlagt, siden førstemann var et svarig strev. Men vi ville jo ha fler barn. Nå som minsten er 10mnd angrer jeg ikke ett sekund. Han er rake motsetning av sin bror, han sover hele tiden og er så snill!

Så hva enn dere måtte bestemme dere for, så ordner det seg alltid:)

Lykke til og god jul:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...