Gå til innhold

Har jeg for lite/dårlig melk til ham??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min store lille gutt på 4 uker spiser veldig ofte. Hver til annenhver time hele døgnet. Han har ofte vanskelig for å roe seg og sovne, spesielt på kvelden/natta. I formiddag var han våken fra kl 8, og spiste pupp ørten ganger, og klarte ikke finne roen til å sovne igjen. Til slutt kl 11 laget jeg 60mL mme erstatning, som han slukte i seg. Så ut som om han ville ha mer, men innen jeg hadde laget mer så sov han som en stein - og sover fortsatt!

Er melken min for lite å mette ham med???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økedøgn?

Kanskje han har vondt i magen og trøster seg med puppen?? =)

Så lenge han legger bra på seg når du er på kontroll med han så skal jo alt være bra! :)

Skrevet

Han har holdt på å spise så ofte i flere uker nå. Kun den første uken sov han lenge mellom hvert måltid...

Skrevet

Som regel har vi nok melk, og ytterst sjelden er den ikke næringsrik nok. Men tror at alle ammende mammaer bekymrer seg for dette en tid etter fødselen ;o) Kan virke som han bruker puppen din som sutt, prøv å la det gå minst 1 1/2 time mellom hver gang han spiser, hvis ikke er det ikke så mye der og da blir han ikke mett og må derfor snart ha en liten skvett igjen. Har du prøvd smokk? Ellers er det helt normalt at de spiser oftere på kvelden.

Legger han på seg har du nok melk og næringsrik nok melk.

Skrevet

Helt vanlig tror jeg! Husker jeg satt med puppene ute hele tiden i perioder rundt den alderen. Særlig kveldene var forferdelige!!!

Går seg til etterhvert, bare pass på at vektøkningen er bra!

Skrevet

Jeg fikk beskjed når jeg var på noen av det første kontrollene at det var ingenting som het å ha dårlig melk, men at barna i den alderen var kavete og ville ha mat ofte. Det hadde sammenheng med at økedagene kom ganske tett inn på hverandre. Etter ei stund kom vi inn i mer fast rytme og da gikk det veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...