Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har alltid gitt til mine. Ett vennepar er faddere for snuppa på 7 mnd. Vi foreldre har fått gave fra de men ikke snuppa. Mulig man ikke bruker å gi julegaver til fadderbarn ? (jeg synes det er ksoelig og vil fortsette med det=
2prinsesserogbim Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 ja da vil eg sei eg hadde sett på som normalt..
Sigbeth Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 jo det er veldig vanlig, og også forventet, mener jeg, at man gir gave til fadderbarn! De skal jo følges opp av fadderne, så hva e mer naturlig enn å hvertfall gi en oppmerksomhet til jul?
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 vi får til elise fra de fleste fadderene. en vi ikke har hørt noe fra,så regner med at det ikke kommer noe fra han
Glad_mor Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Det er koselig å få gave men synes ikke at det skal være et "must". Det viktigste er at fadder/gudforeldrene har gode påvirkning på barnet.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Hadde jeg vært det hadde jeg selvfølgelig gjort det! )
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Ja, er ikke det veldig vanlig? Det tror jeg absolutt det er. Jula er en kristen høytid (for dem som er kristne, i hvert fall!), og da er det vel naturlig at faddere og gudforeldre gir gaver til ungen. Fadderne og gudforeldrene skal jo lede ungen inn i kristen tro og tradisjon. Hvis en ikke gir julegave, må det da eventuelt være fordi man mener at gaver ikke har noe med den kristne jula å gjøre, mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå