Gå til innhold

Er det vanlig å gi gulegaver til unger en er fadder/guforeldre til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid gitt til mine. Ett vennepar er faddere for snuppa på 7 mnd. Vi foreldre har fått gave fra de men ikke snuppa. Mulig man ikke bruker å gi julegaver til fadderbarn ? (jeg synes det er ksoelig og vil fortsette med det=

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja da vil eg sei eg hadde sett på som normalt..

Skrevet

jo det er veldig vanlig, og også forventet, mener jeg, at man gir gave til fadderbarn! De skal jo følges opp av fadderne, så hva e mer naturlig enn å hvertfall gi en oppmerksomhet til jul?

Skrevet

vi får til elise fra de fleste fadderene. en vi ikke har hørt noe fra,så regner med at det ikke kommer noe fra han

Skrevet

Det er koselig å få gave men synes ikke at det skal være et "must". Det viktigste er at fadder/gudforeldrene har gode påvirkning på barnet.

Skrevet

Hadde jeg vært det hadde jeg selvfølgelig gjort det! :o)

Skrevet

Ja, er ikke det veldig vanlig? Det tror jeg absolutt det er. Jula er en kristen høytid (for dem som er kristne, i hvert fall!), og da er det vel naturlig at faddere og gudforeldre gir gaver til ungen. Fadderne og gudforeldrene skal jo lede ungen inn i kristen tro og tradisjon. Hvis en ikke gir julegave, må det da eventuelt være fordi man mener at gaver ikke har noe med den kristne jula å gjøre, mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...