Gå til innhold

Vært på første kontroll...

AnLin *j07* med januargutt.

Anbefalte innlegg

og for en ungasjert lege! Fy søren det er det mest skuffende jeg har opplevd!

Han bare satt foran dataen og skrev og spurte noen få spm, målte blodtrykket,veide meg, tok en g.u. og sa jeg hadde en drøy appelsin i magen og det var greit, jeg er 9 uker på vei og har termin 27.07.07, så var det blodprøver og ut.... Mannen min var heldigvis med og presset frem en 50% sykmelding. Legen sa at han hadde brukket hofta to steder, men gått på jobb likevel.. graviditet er ingen sykdom og er helt normalt.. Hellooo...som om jeg ikke vet det..!! Mitt problem er at jeg må opp kl. 5 om morgenen og sitte halvannen time på toget frem og tilbake på jobben, samtidig som jeg holder på å spy, svime av og får vondt i ryggen på en gang.. Men her var det ikke rom for å fortelle eller si noe som helst.. sukk..

Holdte neste på å begynne å grine etterpå..

Går det an å bytte lege når man har vært på første kontroll? Får ringe en jordmor og høre om jeg kan komme dit og prate litt neste gang kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det var ikke gøy å få et slikt møte på 1. kontroll. Jeg er heldigvis veldig fornøyd med legen min, enda han ikke gjør så mye mer, men han er liksom mye mer engasjert! Sier at det er bare til å komme når jeg , vil og hvis jeg lurer på noe kan jeg ringe.

Så lenge du er sykemeldt, tror jeg du må gå til lege for de faste kontrollene, men du kan fint gå til JM utenom. Jeg gikk helst til lege, rett og slett fordi jeg følte meg tryggere siden han testet urinprøve, målte Hb og hørte på hjertelyd hver gang jeg var der. Jeg var også litt hos JM, men det var helst pga fødselsangst, trengte noen å snakke med. Nå, når jeg er 2.gangs, kommer jeg nok bare til å gå til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde liksom ønsket litt interesse.. bare et "hvordan går det?" hadde vært hyggelig.. Sukk.. jaja, nå vet jeg jo litt mer hvordan han er ,så da får jeg bare forvente null interesse og null mulighet for spm. neste gang også.. Synd.. når man aldri har vært igjennom dette før er man jo litt forventningsfull liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ham er nok dette veldig rutine, så han tenker nok ikke på at for den gravide som sitter der så er dette den største endringen i livet! Jeg vil anbefale deg til å ta kontakt med en jordmor, for de har tid til å sitte og prate med deg, og svare på spørsmål man måtte ha.

Legebesøkene gikk veldig fort for meg også, det var mye inn og ut og sees igjen neste måned, men det var helt greit for meg så lenge han var imøtekommende når jeg var der. Mange av spørsmålene jeg hadde fikk jeg forresten svar på her inne på BiM, så jeg anbefaler deg å bruke disse sidene aktivt også! (men ikke ta alt de sier for god fisk:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres trist ut med en uengasjert lege på 1.kontroll. Du har full mulighet til å bytte fastlege inntil tre ganger i året tror jeg det er. Du kan gjøre det på nettet, på siden til fastlegeordningen. Husker ikke helt hvor, men hvis du går inn på sidene til kommunen du bor, pleier det å ligge en link der.

Når det gjelder sykemelding er det bare å stå på.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...