Puppesnuppa Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Hei dere, Gutten min på 9 mnd har hatt feber nå i et par døgn. Ligger opp mot 40. Har vært hos legen som trodde dette var 3 dagers feber og at vi skal bruke paracet for å holde den nede. Problemet mitt oppstår når han bæsjer rett etter jeg har gitt han stikkpillen eller sånn ca en halv time etter... og det virker som han ikke får full uttelling på den.. Kan jeg da gi en ny eller bør jeg vente? Tusen takk for svar!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Ser du at den kommer ut igjen? Om du ikke ser noe til stikkpilla så vil jeg tro den har blitt tatt opp i kroppen, hvertfall det meste av den. Ville ikke gitt en til om jeg ikke hadde sett at hele kom ut, de skal jo ikke få for mye... Det tar vel under 30 min før den er tatt opp i kroppen?
Puppesnuppa Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2006 I følge helsestasjonen skal det ta 30 min. Men feberen har ikke gått ned, den har bare gått opp siden han har fått den.. Blir bare så usikker. Hvor lang tid bør jeg vente mellom hver pille da?? 8 timer siden de skal bare ha 3 i døgnet?.. shit det blir lang tid med bæring på armen og sutring... men vi holder vel ut Stakkar liten ...
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Ja de skal vel ha hver 8.time. Vil ikke råde deg til å gi en til fordi det kan være farlig for de å få for mye... Skjønner at du er usikker. Ring legen og spør der. Lillegutt her er også syk, men jeg legger han i senga, orker ikke høre på sutringa hans... han sovner jo da, så han er jo trøtt. Skulle hatt en slynge eller et sjal å bære han i
Bonusmamma13 Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Du kan jo forsøke å få han til å bæsje før du gir han pillen. Ta masse salve på termometeret stikk inn i rumpen, da bæsjer som regel min..
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Hvis han bæsjer absolutt hver eneste gang, så kan du jo prøve å gi ham mikstur?? Men pass på, barn kan ha en tendens til å kaste opp dersom de smaker ny medisin. Bedre at han bæsjer enn at han kaster opp, men du kan jo vurdere å prøve. Tåler han å ta miksturen, så slipper du jo å være usikker hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå