Gjest leelu23 - endelig mamma Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har selv kjøpt meg flaskevarmer på el-kjøp og syns denne er veldig grei. piper når melka er 37 grader og kan brukes i bil også. Rekker alltid bleieskift og litt kos før den er klar. Har ei venninne som kun varmer melka i micro- og det tar jo 30 sekunder mot mine 8 laaaange minutter.. er det greit å varme melka i micro? tenker da på nattemåltidet.. de 7-8 minuttene er laaange på natta når lille er veeeldig sulten.
Janne&Noah Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 I starten da jeg begynte å gi mme så laget jeg opp og brukte flaskevarmer slik som du. Men så fant jeg ut av noe som var lettere. Jeg koker opp vann og la det kjølne litt. Så tar jeg det på termos og lager bare mat til hvert måltid. Hvis vannet på termosen er litt for varm så har jeg alltid med meg et desilitermål. Tar flaska oppi der og etter noen sekundeer i kaldt vann så er den i passe temperatur:) Veldig greit å gjør det sånn på natta hvertfall.
Grigri m/3 gutter Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Vi bruker microen ja, det er kjapt og greit, og veldig bra på natta ja! Varmer vannet, så har vi pulveret i, det står ihvert fall på pakken. Vet ikke om det går an å varme ferdigblandet melk? Det er jo ikke mange sekundene man sparer på det uansett. Jeg kjøpte en flaskevarmer for jeg trodde det var noe vi trengte, men når jeg leste bruksanvisningen så jeg jo at det ble jo mye mer upraktisk enn med microen, bortsett fra at jeg hadde sluppet å gå ut av senga kanskje. Den ble byttet inn i noe annet. Åssen går det med bekkenet, er det bra igjen nå?
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 micro her å .. det e lett lett lett.. lage mat på kvelden t hele neste dag å sett det i kjøleskape å hiv det i micron når vi skal varme det!
Gjest leelu23 - endelig mamma Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Grigri-novembergutt Heisann du!! Ja da bruker jeg og micron!! hvorfor bruke 8 minutter når jeg kan bruke 30 sekunder. Det var litt penger i dass da den flaskevarmeren- men greit når vi skal ha barnevakt. Jeg fikk beskjed av helsesøster at jeg kunne lage melk for ett og ett døgn av gangen- koke vann og blande det ut ved 37 grader og kjøle ned før jeg satte i kjøleskapet .. veldig greit igrunn! Bekkenet er HELT fint Arret etter keisersnittet har grodd fint og jeg har mistet hele 20 kg!!! Helt utrolig..16 av de bare på sykehuset.. men så hadde jo jeg 3+ i ødem så var endel vann:) eneste skåret i gleden er at jeg har ligget syk som en dritt omtrent fra vi kom hjem .. feber over 40, hoste og øyekatar på begge øyne.. men jeg er ved godt mot!! Nå kan det bare bli bedre.. Stakars pappan er helt utslitt. steller babyen hele natta og jobber på dagen.. da sitter jeg med munnbind og mater lille.. hehe
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 brukte vannbad da hun var lita. nå varmer jeg vannet til passe temp i vannkoker
Grigri m/3 gutter Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Jeg skjønner at dere er slitne begge to da. Kjedelig å være syk, men alt er bedre enn bekkenløsning, det er du sikkert enig i. Jeg gikk opp 14, og mistet ca 10 etter fødselen, men vekta står stille nå så jeg er bekymret. Bør kanskje ikke forvente så mye nedgang etter 5 uker kanskje. Det blir i hvert fall ikke noe slankemat i jula, jeg får være fornuftig på nyåret heller! God bedring og god jul til deg og dine.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Har også kjøpt meg flaskevarmer og den blir brukt mye. Synes det er helt greit at det tar litt tid, for da får jeg også tid til bleie skift + litt annet mens vi venter. Brukte mikroen med barn nr 1 og 2, men synes faktisk at flaskevarmeren er bedre.) Frøkna mi våkner heldigvis ikke om natta lengere, men hadde hun gjort det hadde vi garanter brukt micro om natta.)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 min flaskevarmer tar for lang tid. jeg koker vannet i vannkokeren og blander i pulveret , så kjøler jeg det i kaldt vann. dette går fortere. men når jeg gir mm, som jeg har pumpet bruker jeg flaskevarmeren. nå ammer jeg altid først, og da pleier jeg å sette på vankokeren før jeg begynner, da rekker vannet å kjøle seg litt før jeg er ferdig å amme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå