Gå til innhold

Mobbenavn


LillaGumman 07.02.07.

Anbefalte innlegg

Ser at det er mange som bruker som argument for at et navn ikke skal brukes, at det kan bli et "mobbenavn". For et par år tilbake var det ei som jobbet i skolen, som svarte på et sånt innlegg. Hun sa at på skolen hennes var det ei som het Caroline, en som het Andreas, en annen Thomas og kanskje var det en Maria, som ble mobbet. Jeg husker selvsagt ikke navnene korrekt, men poenget var at barn finner et eller annet å plukke på uansett - hvor trist det enn måtte være - at det slettes ikke var de med et "rart" eller "uvanlig" navn som ble plaget. Tror barn i dag kommer til å være vant til helt andre navn enn vi i Marianne/Cathrine/Petter/Christoffer-generasjonen. De er vant til barn fra helt andre land med navn som vi voksne knapt kan uttale (men som barna ikke ser ut til å la seg hindre av!) Og hvem ville vel ha gitt datteren sitt navnet EMMA for 10-20-30 år siden - jeg syntes det var grusomt da jeg var liten - nå er det jo det vanligste i både Norge og Sverige (og Danmark óg)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langt på vei enig med deg. Men noen navn er så spesielle at det legger forholdene til rette for mobbing. Men hvis barn vil mobbe, finner de noe å henge seg opp i uansett. Jeg heter Eli, og ble mye mobbet- men ikke akkurat for navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen blir mobbet pga av navnet... så sant det ikke er HELT på viddene da... jeg tror at noen blir mobbet, og da finner de alltids noe å mobbe for: navn, hårfarge, store føtter, briller eller et eller annet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...