Gå til innhold

ABC-klinikken: Hva er deres opplevelser?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer nå å søke fødeplass på ABC-klinikken. De som har født der som jeg har snakket med (ikke sp mange), har hatt utelukkende positive opplevelser. De har følt seg ivaretatt, sett og hørt både i forkant og etterkant av fødselen. De jeg kjenner som har født ellers (Ullevaal) har hatt varierende opplevelser. Men jeg er jo førstegangsfødende og vet ikke helt hva jeg går til, så det er jo såklart litt skummelt å i utgangspunktet bestemme seg for å føde uten annen smertelindring enn vann & akupunkur. Etter hva jeg forstår kan man flyttes fra ABC til vanlig fødestue om man syntes det blir for ille.

Men - hva er deres erfaringer med ABC? Både før, under og etter fødsel?

Håper på svar snart; jeg må forte meg å søke skal jeg ha sjanse til å få en plass!

:-)

Fortsetter under...

Hei

Jeg har termin 16.Januar, så jeg har ikke erfaring med selve fødselen og barsel-tiden på ABC. Men....jeg har gått til svangerskapskontroller der en god stund nå. Det er en veldig liten avdeling, rolig og avslappende, uten stress. Alle jordmødrene jeg har snakket med og hilst på er kjempe hyggelige. Og hun som vi går til hos kontroll er fantastisk.

Føler meg trygg her og ser frem til fødselen. Jeg er oxo førstegangs-fødende og vet jo lite om disse smertene egentlig. Men, som deg, har jeg bare hørt positive erfaringer fra ABC.

Jeg liker tanken på å føde uten smertestillende...slippe å bekymre seg for om det skulle gå utover barnet og meg selv. I gamle dager klarte de seg jo fint og vi er jo tross alt skapt for å klare dette.

Lykke til med hva enn du måtte velge!

Jeg har født på ABC, da det lå på Aker. Var veldig fornøyd! Man blir jo fulgt opp nøye, fordi de bare vil ha "Normal fødsler" der.

Min datter lå feil vei lenge, og vi ble sendt til UL og time for å snu henne. Hun snudde seg heldigvis selv, så vi fikk født der. Dro hjem tidlig. Delilig at det var så rolig der og at vi kjente de som jobbet der. Godt å ha et rom for seg selv også:)

Lykke til! Tror du kommer til å bli kjempe fornøyd!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...