Matja Skrevet 20. desember 2006 #1 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei! Jeg er nå 20 uker på vei i dag, og føler at jeg er er i ferd med å bli gal! Da jeg var 18+2 var jeg på ultralyd, og alt stod bra til med den lille, som forøvrig var en jente!! Velli koselig! Jeg har hatt mye plager med magen, og har vært til legen ganske mange ganger for dette. Han mener at det er lingamentsmerter, altså at livmoren strekker seg og at det kan være muskulært. På ultralyd sa jordmoren at babyen ligger langt nede, og jeg går ut fra at det betyr langt nede mot bekkenet. Noen som vet? Er det dette som gjør vondt? Hun ligger også med ryggen opp og ser på min rygg, men er dette konstant, eller flytter hun seg rundt hele tiden? Jeg kjenner henne mest på høyre siden, og jeg regner med at det kanskje er hodet? Jobben min består i å sitte på kontor, og etter å ha sittet et kvarter må jeg opp å gå, og da er jeg helt støl i magen, og har vondt i korsryggen! Mange spørsmål, men er det noen andre som har lignende plager? Jeg er jo også redd for at det skal være noe galt da, for man hører jo så mye rart... Og ikke noe skremming takk! Blir gal av folk med negativt fokus her inne! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7515785-svangerskapsplager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 20. desember 2006 #2 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei på deg! Førstog fremst, siden du "bare" er i uke 20, så har nok babyen din god tumleplass inne i magen enda og svømmer rundt der inn:) Ergo skifter hun stillling hle tiden. Dette med ubehageligheter i magen og vond korsrygg er du alledeles ikke alene om! Kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Jeg står mye i jobben min da, så merker det godt i nederste del av magen og i underlivet liksom... I tiden fremover kommer det til å bli mer og mer belastning på ryggen, desverre.... Dersom du er så plaget at du får skikkelig problemer på jobben må du ta det opp med sjefen din slik at h*n kan tilrettelegge for det. Har du prøvd å ha en pute under rumpa, og en i ryggen? Eventuelt kan du få aktiv sykemld, slik at du kan korte ned arb.dagene dine...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7515785-svangerskapsplager/#findComment-7516005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniella og meg Skrevet 20. desember 2006 #3 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei sann. Først gratulerer med den lille. Jeg skal visst også ha en jente. Kjenner meg veldig igjen i de plagene du beskriver, og som deg sitter jeg på kontor. Jeg har veldig vondt i ryggen, eller helt nederst i ryggen er vel en bedre beskrivelse, og det er ikke godt å sitte på jobben. Jeg har spurt legen om det kan være bekkenløsning så tidlig, og det er stemmer nok mener han. Derfor går jeg nå til en osteopat som hjelper meg med dette. Jeg går til han ca en gang i uken og som han sier..."Jeg kan ikke hinder at du får bekkenløsning, men jeg kan kanskje utsette plagene litt for deg..." Og at han lindrer plagene kan jeg skrive under på. I tellegg så kommer han med tips om kroppsholdning og slik for å utsette ting meste mulig. Så kanskje du skal få en hennvisning til en osteopat fra legen din... det kan jo være verdt å prøve i alle fall. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7515785-svangerskapsplager/#findComment-7516132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå