Petronella♡mor til to Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #101 Skrevet 26. desember 2006 Hallais, tenkte jeg bare skulle ta en tur innom og si God Morgen! Her ligger C og ser på film, mens sover A ute - om enn litt urolig. Kanskje ikke så rart, da han sov 14 timer i natt (jepp, sammenhengnde uten mat)... La han kl 19, hørte han lå og skravla kl 06, men før jeg fikk somla meg opp var det tyst igjen. Kl. 9 våkna hele huse av hu derre Amazing Amanda - hrmf, liker ikke den dokka lenger., vekke oss sånn... Eller - kanskje vi bare må stille den til å våkne litt senere ;D Endte med at jeg skravla litt med Amalie her i går kveld da. Det er jo alltid hyggelig ;D Men det ble ikke så lenge, for jeg trodde jo at jeg skulle opp tidlig i dag (7-8 tiden liksom), så jeg krøyp til korset og under dyna litt over 24 var det vel... I dag er det lutefisk hos mamma. Det blir nok bra, deilig med noe litt lettere enn kjøttmat i dag. Rekker jo aldri å bli sulten igjen i jula, det er jo bare et eneste stort etagilde )) Dere får ha en finfin dag alle sammen!
Molait Skrevet 26. desember 2006 #102 Skrevet 26. desember 2006 Ingen snakket med meg i går:( Skal til svigers igjen i dag vi. Tradisjon det 2.juledag. Da err det fisk. Det er alltid så godt etter et par døgn med fet mat. Ørret med masse godt tilbehør. Det kjipe denne julen er at jeg ikke får pinnekjøtt. Har ellers spist det hos mor eller søss, men nå er begge hos mor og det er litt langt å kjøre 5 timer for ei pinne med fint lite kjøttt på. Noen som føler seg kallet til å inv. oss på pinnekjøtt? (en tanke slo meg..jeg kan jo lage det selv..jaggu godt det ble med tanken..puh)
_svana_ Skrevet 26. desember 2006 #103 Skrevet 26. desember 2006 Lage p-kjøtt i går jeg. Så godt atte! Og sjokoladefondant til dessert... MmmmMmmmMmmm. De små trives godt her, men begynner å få lyst til å dra hjemom etterhvert. Det er rart med det, borte bra osv. Mange fine gaver dere har fått da :-) Synd med den hoppehuska Moll. Burde jo ikke krever å dekke frankering når det er en åpenbar feil. I dag har det vært fiskegryte her. Godt med litt "vanlig" mat som ikke gir magebesvær. A har blitt stor baby i løpet av de siste to dagene. Han har rulla fra mage til rygg fire ganger. E er ikke så happy med å løfte brystet opp fra golvet, men han må kjappe seg sånn at han ikke blir sittende med skjegget i postkassen når broren kravler rundt han. De er 11 uker på onsdag forresten. Antar at de begge er "normale", men har ikke sett sånn forskjell på de før - på den måten. E er jo mest opptatt av å spise og sove (blitt diiiger), mens A spreller rundt. Eneggere? Don't think so!
♥Tiny Skrevet 26. desember 2006 #104 Skrevet 26. desember 2006 Hmmm.. har ikke så mye jeg skulle skrevet, men blir sikkert noe av likevel Pinnekjøtt - blæææ... Fåkke det her ihvertfall... Moro med gutta da svanine! Sikker godt å komme seg hjem snart! Idag har vi lekt masse på den nye lekematta (Sånn gymmatte) Er mye lettere å snu seg på den enn på et teppe ja! Også så mye som hun har begynt å skravle og skrike - høyt - for å få oppmerksomhet.. Har vært å hentet resten av pakkelasset som vi lot stå igjen.. Så nå er alle gavene her og kan iakttas... (se hva som skal byttes). Mens jeg hentet pakkene hadde T lagt Tiril han Gitt flaske også slokna hun.. Ikke spist mye, men trøtt da ihvertfall..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. desember 2006 #105 Skrevet 26. desember 2006 Pinnekjøtt er jo bare det beste!! Sånn Ribbe-fleske-fett-dritt kan jeg glatt styre unna!! Jeg har sånn odenwalder pose og er kjempefornøyd!! Tulla elsker å høre på "knitringen" fra dunposen når vi triller tur i vogna. For jeg har nemlig vært flink og gått bort på senteret flere ganger nå!! Om bare kiloene kunne gått seg en tur også... Vi fikk alle såååå mye fint til jul atte!! Også ble det jo selvfølgelig litt ræl også da.. som stygge juleduker fra tanter og onkler og sånn. Men fikk alt jeg ønsket meg til tulla både babygym, babycall, caprinos eventyrlige verden (dvd), babybjørn, disney filmer + masse klær, gulløredobber, bøker, leker ++++ fylte en hel søplesekk og en sånn stor blå posebag man får på ikea. Veit ikke hvor jeg skal gjøre av alt sammen en gang....
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. desember 2006 #106 Skrevet 26. desember 2006 Hehe.. også hadde Mr T ønsket seg tappekran da, så svigermor kom opp fra kjelleren med en kjempeeske... Så nå har vi en diger tappekransak til øl fra obh nordica stående på kjøkkenbordet... Må bare få kjøpt oss sånn 5 liters fat med øl nå da så blir det prøvesmaking ))
Petronella♡mor til to Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #107 Skrevet 26. desember 2006 Så er atter en dag på hell. A er i køya og C har et tonn energi - heeelt utrolig... Kipt at vi ikke var på samtidig i går da Molle - vi tar det igjen veit du, ingen fare med det ;o)) Artig at A driver å snur seg svanine, E kommer nok straks etter - benytter bare sjansen til å meske seg litt ekstra når A er opptatt med andre ting - hehe. Skjønner godt at det blir deilig å komme seg hjem igjen nå. Er helt enig med deg, med borte bra osv... Pinnekjøtt er jummy synes jeg da - skal til tanta mi å spise det på torsdag (kanskje dere skulle slenge dere med Molle - hehe - hadde vært artig om vi bare toget inn der alle mann, eller kanskje ikke... ;P) Kjenner igjen disse hyle lydene Tiny - noen ganger tror jeg A er skikkelig irritert, så titter jeg deg da Cat da regner jeg med, i og med at dere har tappekran og greier - hehe, grattis altså ;D Nei, får vel betale litt regninger (burde ha regningsfri i jula ja hele desember faktisk, men akk nei...) ;o(
Petronella♡mor til to Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #108 Skrevet 26. desember 2006 Haha - festlig nest siste avsnitt ser jeg... Har visst blitt litt ubevisst klipp og lim ser det ut til... Prøver igjen... Kjenner igjen disse hyle lydene Tiny - noen ganger tror jeg A er skikkelig irritert, så titter jeg bort på han og han er bare et stort smil som kaver, spreller og lager deeee værsting hylene ;o)) Da regner jeg med at det blir sommerfest hos deg da Cat, i og med at dere har tappekran og greier, hehe, grattis altså smart investering ;D
*1D* Skrevet 26. desember 2006 #109 Skrevet 26. desember 2006 GOD JUL forresten................... Vet at det suger når folk skriver syteinnlegg midt i morroa, men jeg er bars skikkelig FEDD UP med hele jula og alt styret jeg altså............................ (og her kommer den ikke så korte forklaringa på hvorfor) Mamma kom mandag 18.....(så det er folk her hele tia) Vi har handla og rydda og vaska og styra her hver eneste dag siden hun kom...(og det er styr ja) Julaften: søs og mannen og gutten kl 11 og ble til 21.. jeg laget jo mat og dekte bord og alt......... (mamma skrelte poteter og vasket noen kopper da). Også skulle vi jo åpne gaver og det var jo ikke gjort i en fei, selv om dattera holdt på å springe seg svett!!! Var i seng kl 3....ammet og sov lit og opp igjen. 1ste dag: søs med fam. kom kl 13, svigermor+svigerfar+svoger kom kl 14.30, jeg serverte kalkun (tar jo noen timer å lage det og da) og søs med fam. dro hjem kl 20, svigers kl 23, var i seng etter rydding osv kl 3 og opp etter noen runder med soving osv kl 10 I dag: spise frokost og søs med sønnen kom midt i, også kom tanta mi med sønn og datter og mormora mi kl 13 og de dro kl 15 og da var ei venninne av dattera innom til vi spiste middagen kl 17. Gutten har seff gått fra fang til fang hele dagen og han er derfor litt ekstra sliten og dermed hunget på puppen med alt fra 1 til 2 timers mellomrom hele dagen nesten.....(sikker kombinasjon med neste avsnitt) Har i tillegg vært på sykehuset med gutten fredag, mandag og skal tilbake i morra.........dette fordi han ikke blir noe særlig bedre..... så nå er neste del av foreslått behandling: IKKE AMME...................(griner nå mens jeg skriver). Det er riktignok bare 2 døgn man skal holde opp, men det betyr jo at han må få flaske og jeg er livredd for at det betyr pumping og flaske for å kunne fortsette med mm................ Fikk den beskjeden i går under middagen, med svigers tilstede.... Så vi har utsatt avgjørelsen ang det til i morra, for da kan jeg snakke med legen og eventuelt ei ammehjelpdame om hvordan og hva osv....... Jeg kjenner at jeg er helt frynsete av alt som skjer her, er sliten og gråter for ingenting......... Jeg vet at jeg ikke er en dårlig mor hvis ikke gutten tar puppen etter flaska osv... men JEG VIL AMME! og jeg orker ikke mer styr snart jeg altså. Okei, da skal jeg ikke syte mer også skal jeg starte på et nytt innlegg som er fint med alt det flotte fra jula;)
Amabolla Skrevet 26. desember 2006 #110 Skrevet 26. desember 2006 1D- bare syt i vei-det er heilt greit:) Og jeg er sikker på at gutten tar puppen igjen! Bare sett deg ned-pust inn og ut-dette går bra! Det er så uvant å ikke være hjemme i Ålesund på denne tiden-er så vant til familiebesøk-dra på besøk og fram og tilbake-hui og hei. Men nå så er det roooooooolig. Det var familie på julaften-men nå har vi ingen planer før nyttårsaften. Synes det er litt for rolig så har bedt ei venninne komme på besøk så jeg får se noen andre folk enn sambo og vesla:D Fikk forresten den Ivo Caprino dvdène jeg også-eller ikke jeg da-vesla fikk:) Og i morgen blir det byttedag-ut av huset og snart er det salg-enda mer JIPPI! og 1D igjen: Alt kommer til å ordne seg-det gjør det alltid for kjekke jenter;)
*1D* Skrevet 26. desember 2006 #111 Skrevet 26. desember 2006 GOD JUL ALLESAMMEN! Her er det hæla i taket og full fest hele døgnet! Vi har endelig spist pinnekjøtt! Det var skikkelig mye bedre enn jeg hadde drømt om;) Er favoritten min det! Gaveliste: Lillingen har fått mange flotte gaver;) Noen av de fikk han også til fødselsgave og derfor må noen av klærne byttes da. Det gjør vi i morra, for da skal jeg på xxl å se på meg HH jakke (på tilbud fra 1998,- til 998,-!). Han fikk penger, klær, bamser (har vel bare 15 så langt), tepper, hånduker og en pyntesko (den var søt altså, med nisser på) fra meg og gubben (vi har handla så mye til han de sist ukene at jeg ikke viste hva vi skulle finne på, så gubben var ute og handla selv;)!) Dattera fikk ski-drakt fra Bjørn Dæhli fra oss og ullklær+superundertøy fra faren og ski+sko fra svigersen, krølltang fra mamman min ++++++++ masse fint! Jeg fikk penger av de fleste så jeg får kjøpt meg Videokamera;) Hurra! Også fikk jeg karaffel og glass fra dattera (samme som deg PT??? Eva Solo med 4 glass! Kjempe glad for den altså, den kan man bruke til sauser osv også!) og "hva føder de nå" fra lillingen (morsom!) og sist men ikke minst fikk jeg "bli ny" pakke hos frisøren av mannen min!!!!! (verdi 1400,-!!!) Så jeg må bestemme meg for hva jeg skal finne på med håret mitt nå da..... langt eller kort? Tar imot forslag med takk;) Cat: Må ut å kjøpe øl til han du da:) Han er vel ikke gammel nok til det selv enda, ihvertfall ikke 5 liter...... hehehe (gubben min ble kjempesjalu når jeg fortalte hva Mr. T fikk) Grattis med 4 mnd CE! Grattis med gode netter til dere som har hatt det i løpet av de siste dagene! Sorry, at jeg har glemt noen nå!!!! (vet jeg har det altså)
Petronella♡mor til to Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #112 Skrevet 26. desember 2006 Huff da 1D, høres virkelig ut som om du har ei alt for strevsom jul. Synes kanskje disse familiemedlemmene dine burde tatt litt mer hensyn og i alle fall bidratt litt mer, med tanke på at du faktisk er ganske "nyføda" og nesten nettopp er kommet hjem fra sykehuset. Skjønner at det går på stumpene løs for deg... *sendermangetrøsteklemmer* Når det gjelder ammingen, kan jeg bare igjen si at jeg føler med deg og skjønner at du synes dette er utrolig trist. Har dessverre ingen gode tips eller råd, men håper lillingen blir bedre, at du klarer å holde produksjonen oppe og at han vil ta puppen igjen etter disse to dagene, dersom det er mulig. Jeg krysser fingrene for deg... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx )
Amabolla Skrevet 26. desember 2006 #113 Skrevet 26. desember 2006 1D- send ett bilde av deg selv og du skal min ærlige frisør meining;)([email protected])
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. desember 2006 #114 Skrevet 26. desember 2006 Sender bare en stoooooooooooooooooooor klem jeg, 1D!!! La deg til på msn jeg, ama..
*1D* Skrevet 26. desember 2006 #115 Skrevet 26. desember 2006 Tusen takk for trøstene ord Ama! Jeg har aldri feira jul i ålesund, men jeg bodde på sunnmøre i 5 år og måtte kjøre hjem til Trondheim for å feire. Jeg savner mør jeg da, longva-mør faktisk! Jeg brukte en sesong på hotellet for å bli vant til den, men det er syktgodt til pinnekjøttet da! Også savner jeg alle vennene mine som jeg har der! Ikke mange,men guuuuuuuuuuu så gode de er! Sitter forresten med spreng på ene puppen nå, siden det har gått 2 timer siden han var på puppen sist............. hehe, noe er det hele tia;) Vi sitter å ser Fritjofs jul og spiser potetchips og sjokolade rett fra posene (har enda ikke rydda etter middagen....herlig!) Beibien min har begynt å gulpe forresten......
Molait Skrevet 26. desember 2006 #116 Skrevet 26. desember 2006 sliten jeg. Har ikke noe imot menneskene men skal bli godt å sliippe å dra familien ferdig pyntet ut av huset til et bestemt tidspunkt på en stund. Og E har nå hyla i snart en time. Man blir veldig sliten oppi hodet sitt av å høre på sitt barns gråt lenge! Assa 1D er det du driver med a?? Steike være for en slekt!! Nei jaggu takke meg til. Hvor ble det av "her er mat jeg har tilberedt hjemme, som vi kommer å skal spise hos deg så du slipper ta lillingen ut" Nei vet du hva. Og med mamma på besøk?? Jeg hadde knapt fått røre meg fra godstolen jeg. Du må være helt frynsete. Øs ut her du. Og gå inn å smil til alle igjen..hehe. Jeg tror han tar puppen etter 2 dager jeg. Pump å hold produksjonen ved like. Er snakk om 2 dager bare. (ikke bare etter alt du har styra med men) Husk å sette deg ned å kose deg i jula og nå. Bare sitte å slappe av og titte på lillingen mens han sover. Oppvask og avrydding kan mamman din ta;) Jeg synes ikke du skal ha helt kortkort. Har ellers ingen gode tips. Men gjør noe litt vilt. Ikke fordi det trengs, men er godt å føle seg "ny". Send mail med bilde til ama. Hun har allerede kritisert mine striper (som begynner midt på skallen..hehe) Var ikke på likt svanine. Skal bli godt å få deg hjem!! Cat, skulle vi gjort noe i romjula eller orker vi ikke det? Tiny..øh..skulle jeg si noe til deg a tro? hmm..halla:D pt, nå er jeg her!! Jula di vært da herk? Og simba?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. desember 2006 #117 Skrevet 26. desember 2006 Klart vi kan finne på noe i romjula ) Jeg orker alt vettu )
Molait Skrevet 26. desember 2006 #118 Skrevet 26. desember 2006 jahassadamendaså. Hva er alt da du? Lysten på å komprimere det ned til et forslag eller to?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. desember 2006 #119 Skrevet 26. desember 2006 Tja, hva med å bli enige om dag først? Jeg foreslår på dagen på torsdag. Passer det for deg?
Molait Skrevet 26. desember 2006 #120 Skrevet 26. desember 2006 ah..vi snakker uten menn..I see:) Godt mulig det. Hvilken dag er det i dag a? øhm tirsdag ja. Jo torsdag vil nok passe bra på dagtid. Gitt jeg har bil da. (man busser da ikke!!)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. desember 2006 #121 Skrevet 26. desember 2006 Åh mente du med menn du.. Kan godt treffes med menn da, men jeg gikk utifra at du mente på dagen... hehe..
*1D* Skrevet 26. desember 2006 #122 Skrevet 26. desember 2006 Ama er ei skikkelig go`jente altså! Tuuusen takk for hjelp altså, mange gode poenge du kom med i forrhold til å få en frisyre til å fungere i hverdagen også Ser Greys akkurat nå, mens mannen min tar all rydding og oppvaske fra dagen i dag! (jeg vet jeg har funnet drømmemennen min!) Så jeg får slappet av litt da;)
Amabolla Skrevet 26. desember 2006 #123 Skrevet 26. desember 2006 Bare hyggelig å kunne hjelpe 1D. Cat78: har ikke fått deg opp på msn jeg. Når har du bursdag forresten-vi snakket om bursdager her på msn en dag og du hadde visst i juni?Det har jeg og-og vi heter det samme og født i samme årstall:) Og når det er snakk om hår: mitt detter av i klaser! Må kjøpe meg ølgjær tabletter. hadde jo endelig klart å spare til langt jo!!!
simbamamma Skrevet 26. desember 2006 #124 Skrevet 26. desember 2006 Skulle skrive et langt innlegg, men LH vil visst ikke sove likevel... Får ta det senere da! Men vi har ei fin jul! Klem
Molait Skrevet 26. desember 2006 #125 Skrevet 26. desember 2006 Kjenner til det der simba. 1D, vil bare si at jeg hadde mye av de samme ideene ang ny sveis som ama kom med. Vi har diskutert sveisen din på msn..hihi. Med menn..uten menn.. Har i grunn ikke tenkt så langt jeg. Har vel strengt tatt ikke tenkt i det hele tatt. Sett på den der triangel-serien. Spoooky greier:) Slapp av ama, ALT detter ikke av. Bare føles sånn. Og ser ut sånn. Tror f** meg jeg har tetta dusjen med hår jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå