Gå til innhold

"TRÅDEN" nr. 6 ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er liksom det jeg gjør da! Ut og inn og løft opp og natta. Synes ikke det har noen som helst virkning. Skjønt i dag var det klagehyl og ingen smertehyl. Han skreik på seg så mye luft før. Blir jo og litt anderledes når dem har så mye vondt. Tok 30 min i dag. Men var mye der inne da. Bare falt ned på rygg i senga. Han så meg nå ikke da vaffal. Blir så sliten av all denne grininga jeg assa. Blitt litt småmonster å legge på dagtid og nå. Blir vel snart 9 uker han og. Gidder ikke pese med så mye opplegg nå. Masse surr i jula. Leggeing på flere steder og flyttes på natten. Til neste år blir det nok noen helveteskvelder her:)

Blirre a festen a? Er på ølern jeg assa!

Mail regna jeg med da mor. Tenkte på format og str. og sånn jeg:) Hadde ikke tenkt å ta med boksen opp til blia nei;)

1D hvor eeer du?? Og nett snart el cat?? (nettet til cat driver å kødder til for tiden)

alkis-venner?

(er det egentlig et kompliment eller en kjip ting å være?)

Skrevet

alkis venner er ett kompliment-ordet inneholder alkohol og venn-noe som for oss normale oppegående mennesker (da mener jeg.uavhengige av alkohol) så er det 2 veldig fine ord-satt sammen:D

Når det gjelder rutiner i jula så for dem bare gå for lut og kaldt vann-har ikke planer om å være så streng på de:) Men mi si siver jo bortimot ikke på dagtid så slipper å føle dagsoving rutinene går i dass:)

Har jeg no anna spennende å skrive om da?? hmmmmmm......... kommer ikke på noe. Kanskje en bli supergodt kjent lek?

Må bare finne på noen spm.

Skrevet

Spiller ingen trille hvem format... Altså jpeg filer er det vel du har? Jeg lager de bare litt mindre når jeg legger de ut...

Her er det vin det går i idag :) hihi...

Har bakt pepperkaker idag jeg... Bedre sent enn aldri!! Og er så sliten!!!! Lille trollet mitt skulle absolutt ikke sove noe særlig på dagen idag.. Har sovet toppen 45 minutter (mot opptil 2,5 time), men blid som ei sol da ihvertfall...

Er jo ikke kvelden som er problemet her.. Det går jo kjempefint (hadde skrikekur light for en stund siden for at hun skulle sovne av seg selv) Problemet her er at hun våkner så vanvittig mange ganger iløpet av natta... Men får kanskje sove masse en dag og være klar for en laaaang natt med hyyyl... Tenkte kanskje jeg skulle nattavenne etter nyttår jeg da... Da er hun 6 måneder og hun får jo 2 "faste" måltider om dagen nå... Frokost (grøt) og middag..

Skrevet

Heisann.

Ser det blir fest her;) Kanskje jeg tar meg en tur innom;) Har skjenket meg en aldri så liten KB!!!! Det smakte veldig godt! Men jeg kommer til å ha litt dårlig samvitighet, siden lillingen bare er 25 dager................ Jeg tar meg denne friheten siden jeg i dag fikk beskjed om at gutten min har "morsmelkindusertbillerubin"...............på norsk: gutten min tåler ikke min melk akkurat nå (og så lenge som 3 mnd hvis vi er ordentlig heldige da....). Må derfor gi han halve måltidet med mme (noe jeg faktisk ikke gjør med lett hjerte......... hadde så lyst til å bare amme lengst mulig) og nå blir det jo ekstra jobb igjen med mating med kopp fulgt av amming også pumping for å holde melkeproduksjonen oppe......................................................................

Kjenner det blir nok lissom siden jeg har mamma i huset;) Jeg har også ansvaret for middagene julaften, 1 og 2 dag, og da er vi henholdsvis 8, 11 og 8 gjester til middag.... (kjenenr dette snart blir et syteinnlegg......slutter av nå!)

Jeg må forrseten vekke babyen min om natta for å gi han mat, og det fikk jeg beskjed om at jeg kan slutte med fra i dag av;) Så spiser han kl 12 kan jeg la han sove til 7;) Dette fordi han spiser så godt at han har lagt på seg 340 gr på 8 dager (de aksepterer 100-150 som normalen i denne alderen)!

Mo: kjærring!

Skrevet

Nuh!! Endelig er nettet tilbake!! Veeel, nettet har vært der hele tiden, for alle andre på huset her har hatt nett, men vært noe med forbindelsen til vår pc. Dritt!!!! Men nå er det i hvertfall tilbake!!

Her har vi snille barn om natta. Har flyttet henne ut av senga vår og ned i vognbagen på gulvet ved siden av meg. Sovner i tolv tiden, pupp rundt fem og sånn ca rundt 8-9 om morgenen. Sover gjerne til både 10 og 11 etter det, og det er heeeeeeelt greit :)

Men tror det kan blir litt strevsomt i natt, for hun har sovet en del i kveld. Er jo en kamp å holde henne våken når hun er nesten i koma, så da får hun heller sove, så får jeg ta den støyten i natt. Jeg er uthvilt og far står opp i morgen tidlig så jeg kan sove så lenge jeg vil.

Har hatt en del å lese igjennom siden jeg har vært uten nett noen dager, så husker ikke alt jeg skulle kommentere...

Men takk for hyggelig juletrådtreff :))

Skrevet

Her er jeg - klar for party jeg ass :oD

Og Molle alkisvenn er selvfølgelig en positiv greie, er jo aldri negativ jeg.. :o)))

Hadde nok ikke prøvd å innarbeide noen rutiner nå i jula nei, for da blir det sikkert litt turbulent allikevel. Men kan kanskje være greit å ta tak i det på nyåret.

Når det gjelder nattevåkning har jeg egentlig ikke noe godt tips (i og med at jeg ikke har hatt det problemet med noen av de), men holder det seg over nyåret Tiny - skal jeg prøve å bidra litt på forske fronten :o)

1D - høres strevsomt ut. Huff... Utrolig kipt når han er så liten også da, skjønner godt den følelsen av at man så gjerne vil fortsette ammingen så lenge som mulig (nå klarte jeg nesten ikke å lese ordet du skrev da, og enda mindre forstå det - men jeg skjønner i alle fall hvordan du føler det). Hadde det sånn nå med A når jeg måtte slutte med amming - ville så gjerne fortsette lenger. Føltes så "waist" å kaste bort all denna "gode" melka... Hadde nok fortsatt å pumpe meg om han hadde vært mindre, men han var jo nesten 6 mnd og da orket jeg ikke. Og jeg kan bare forestille meg det "stresset" du føler når du skal mate, pumpe, styre og ordne med detta midt oppe i julestria... Men du får prøve så godt det lar seg gjøre og tenke at det kan jo forhåpentligvis bare bli bedre.

Vel, jeg er på vinflaska og venter bare på at dette skal ta helt av - hehe, foreløpig ganske labert ;oD

Skrevet

Er det fest eller??!

Er bare på colan jeg da, foreløpig.

Driver og skriver pakkeliste, skal jo "flytte" i morra, iaf føles det sånn. Lurer på hvordan det går, men soving og styr. Spanande. Blir det kjipt er det jo bare å dra hjem, ikke verre enn det.

Nesten sånn at jeg skulle ønske at jeg måtte vekke de for å få mat. De våkner ALLTID tre timer etter forrige måltidsstart. Skulle tro de var tidssinnstilte. Hender det går pittelitt lengre tid på natta, men også kortere *sukk*

Heldig du Cat!

Er helt utslitt etter dagens strabaser. Vasket og vasket og vasket og ryddet, i tillegg til det vanlige barnestyret. Men ferdig nå :-D Barna sovet fra halv sju-sju - selvfølgelig med matpause. Men jeg klager ikke!

Skrevet

Missed you too, 1D!!

Og takk for julekortet forresten, kjempefint :))

Svanine: Jeg er kjempeheldig, hun er stort sett veldig flink om natta!! Håper bare at det fortsetter!!!

Skrevet

foreløpig er det bare Petro og jeg som har fest med gløgg og rosevin,men flere henger seg kanskje på?

Skrevet

Svanine - prøvde å "kople" deg på - men nå var du visst borte. Bare å slenge seg meg om du kommer tilbake...

Gjelder alle andre oxo assa :D

Skrevet

Hihi - "kople deg på" høres ut som amming... ;P

Skrevet

jaaaa..snart 1 time våken nå. Så typisk da. gløggen var varm og alt:(

Skrevet

Morkake

kommer til å bety noe helt eget etter dette;)

Skrevet

msn min er fullstendig nede. Hrmf-og jeg som hadde varm tuborg og all ting........................................

Skrevet

Arg, såååå boring da ama - vi har savna og etterlyst deg opptil flere ganger den siste halvtimen skjønner´u. Men vi tar det igjen vi, ingen fare for det vel... :D

Skrevet

Artig fest dere hadde!

Jeg er 25 forresten. Holder meg godt!

Driver og pakker og styrer. Ikke barebare å flytte på denne familien for noen dager, nei (familie, hehe - uvant).

Er ikke helt sikker på når vi kommer tilbake, sikkert midt i uka en gang - kommer an på hvordan det går med guttene.

Skal titte innom tråden og forhåpentligvis skrive litt også!

God jul og sånn!

Skrevet

En riktig God Jul til alle sammen fra alle oss :) Kose dere masse da!!!

Natta var helt grei den!!! La seg 18.30 (klarte ikke å holde henne våken lenger), var våken kanksje 1 min rundt 22 (tok henne ikke opp, bare roet henne i senga), mat 01.15, våken kanskje 30 sek ca 4 (roet i senga), mat 5.45 og morgen kl 8! Ikke værst egentlig!!! Håper det har begynt å snu seg nå altså!!!! Orker snart ikke mere nattevåk jeg..

Sovna fra hele tråd-festen jeg.. Tok 2 glass vin og ble driiittrøtt og la meg 22.30. Slokna før jeg traff puta omtrent.. Får bli med neste gang jeg da :)

Nå skal vi snart ta inn juletreet og pynte det (kanskje pynte ikveld da). Skal spise grøt hos svigers og slappe av ikveld..

Gubben er forresten ute å kjøper julegave til meg nå.. Snakk om tregt mannfolk! I tillegg hater han senter og masse folk, så han har jo valgt riktig dag å handle på da :) hihi.. får skylde seg selv der ass...

God tur svanine!

Hehe.. nå ligger vesla på gulvet og tygger på pakkebånd etter trådjulegrøten :) En liten forsmak på hvordan det blit imorgen tenker jeg!

Skrevet

Har jeg fått noen flere julekort? NEI!! Har fått tre kort og tre sms, og det gjør at jeg fortsatt leder med 49! Må innrømme jeg er litt skuffa altså.... (Dette var ikke ment til dere altså ;-) )

Håper alle har fått mail fra meg! (Har ikke glemt deg Herkules, men har ikke adressa di...)

Stresser alt for mye, jeg.... Skal spise grøt hos pappa etterpå :-)

So long!

Skrevet

God kveld i stova:)

I dag har vi bare ruslet rundt og sett på folkene som hastet av gårde for å kjøpe de siste julegaver og handle inn julematen. Nå er vesla i seng og fenalåret er satt på bordet. Pakkene står og venter på julekveld hos svigers i morgen. Jeg savner mamma-og dette blir en merkelig jul siden det er min første jul vekke fra henne og min første jul som mamma selv:) Men jul blir det lell...........

God jul til dere alle!

klem,klem

Skrevet

Meg hadde du glemt helt simbamamma.. har ikke fått verken mail eller nevnt jeg... *gråterminemodigetårer*

Skrevet

Har forresten trådfest i kveld jeg da, men er jo helt alene her... men juleølen og rødvinsgløggen glir ned den :))

Vi har pyntet tre og koset oss i kveld. Kattene henger og dingler i julekulene :)) Hehe, så da er alt som det pleier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...