Molait Skrevet 21. desember 2006 #26 Skrevet 21. desember 2006 Er det mulig! Klor ja. Du skrev om det på msn svana. Klor som i blekemiddel, ikke klor som i rafs med negler. Djjjiiii <-slow! Hadde ganske så bra natt her. 20.30, 00.30, 4, 06.30 opp 7. (men med far, jeg sov til nesten 9:)) ) Er jo litt oppe da, men spiser i 5-10 min og sovner med en gang. Og halv syv maten var jo egentlig stå opp tid, så da har jeg bare!! vært oppe 2 ganger jeg og:) Var ikke så veldig sulten på morran da. Var mer mor som ville sove mer og døtta puppen inn selv om han ikke hadde sagt han var sulten enda. hihi ja sorry med den kaka assa. Ja og sorry for at man ikke gjorde en dritt for å hjelpe til!! Man pleier jo å vaffal rydde av etter seg ellerr noe da. Lurer på hva som skjedde med tr jeg...
Petronella♡mor til to Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #27 Skrevet 21. desember 2006 Hmmm, har folk her et liv om dagen eller?? Tråden var jo langt nede på side 2... Lite typisk kanskje, når man først har et liv må det være et hektisk et, som nå rett før jul ) Vel, her har sambo akkurat tatt med seg begge ungene ut på juleshopping til mor (og nei Cat - jeg skal ikke åpne den i kveld er ikke vanlig det skjønner du, hihi) ;P Mens de er ute skal jeg, rydde etter middagen til C (kun hun som fikk middag i dag), vaske tøy, legge sammen tøy, legge bort tøy (tøy er boring asså, skulle betalt for å få en som vaska tøy og alt som hører til med det - kanskje høre med vaskedama hihi) rydde hus, bake kromkaker og "negerboller" tror jeg noen på Dib skrev det het (sånne sjokoladeboller med havregryn og kokos) har ikke laget det før, spanande... Jo, også skal jeg rulle sånne marsipankuler og putte på valnøtter - mmmmm digg. Da de kommer tilbake skal jeg en tur på StovnerSenteret med venninna mi og kjøpe en ekstra julegave (åååå blir nesten irritert når jeg plutselig får gave fra folk jeg ikke hadde beregnet å få gave fra) Pleier alltid å gi no bilder eller dill til besteforeldrene og i år har vi plutselig fått fra stesønnen til pappa og kjæresten hans... Er jo hyggelig det altså, men gi nå beskjed om det da - så jeg kan kjøpe noe tilbake... Ikke er de samboere heller (rundt 21 år tror jeg), så jeg aaaaaner jo ikke hva jeg skal kjøpe... Kjenner ikke kjæresten så jeg vet ikke hva hun liker - hulk vanskelig... Noen forslag?? Nei huff, her ser det faktisk ut til at jeg har et liv i kveld jeg oxo (om enn et hektisk et ja...) Må jo bli ferdig med alt til 2130, for da er darlingene mine på tv (Prison Break), men men har jo video da, kan ta opp... Som sagt kom gjerne med forslag på gave til disse "ungdommene" blir veldig glad for tips altså (helst før 1945 for da må jeg dra, hehe) Snæiks :oD
Petronella♡mor til to Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #28 Skrevet 21. desember 2006 Glemte å kommentere - Molle, kanskje du har sendt tr på cruise et års tid?? ;D
simbamamma Skrevet 21. desember 2006 #29 Skrevet 21. desember 2006 Vin? Et spill de kan spille sammen kanskje? Universalgavekort på det senteret du skal til (hvis de bor i nærheten..)? Gavekort i en bokhandel-kjede? Er alltid noe man kan kjøpe i en bokhandel uansett om man liker å lese eller ikke... Eller hvis du har mulighet til å kjøpe noe utenfor senteret, ville jeg gått for gavekort på kino'n. Men så spørs det hvor de bor da... Lykke til!
Amabolla Skrevet 21. desember 2006 #30 Skrevet 21. desember 2006 Petro: Henger meg på simbam sine forslag:) + ett gavekort på ei platesjappe gjør jo alltid susen;) Har vært bortom HS og veid i dag- hun er nå litt over 7200 gr og 65 cm lang. Fytti hun vokser! Så var det julehandel på OBS stormarked eller hva det enn heter. Nå har vi nett spist middag. Snart jul i valhall:D Må re på senger-off DET er kjedelig det.................
Petronella♡mor til to Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #31 Skrevet 21. desember 2006 Kromkaker er i boks, samt at jeg har lagt sammen to maskiner tøy - wohooo
_svana_ Skrevet 21. desember 2006 #32 Skrevet 21. desember 2006 Det første som slo meg ang. gave at Cats Mr. T sikkert har et tips - han er jo på samme alder ;-) (kunne ikke dy meg... hehe sorry) Stor og flott jente da Ama :-) Har også vaska masse klær i dag, og ikke gjort noen bommerter. Har fått et nydelig blått kort i posten i dag!! Ellers så ville E legge seg kjempetidlig, så kl 1830 sov han. Rundt 19 var A også slokna. Helt utrolig... hehe.
♥Tiny Skrevet 21. desember 2006 #33 Skrevet 21. desember 2006 Nå er jeg sliten jeg... Hatt et såkalt liv idag, men det har nå ikke vært sånn kjempe ålreit da.. Fikk beskjed imorges om at Oldemor døde inatt.. Er jo på en måte greit at hun endelig fikk slippe, men det var så uventet! Hun var jo sprek og klar i hodet, men orket ikke mer.. Skulle egentlig vært på besøk hos henne på søndag, men det ble noe tull der så da fikk jeg ikke dratt... Angrer litt på at jeg ikke gjorde mer for det nå.... Men sånn er livet.. Noen kommer og noen drar... Trist er det fordet da.. Takker for kjempefint kort 1D!!!! Her var det natta 20.30 idag.. Er skikkelig på utur med leggetid om dagen her.. Men sånn er det vel innimellom.. Har jo vært på besøk på ettermiddagen så da blir det vel bare sånn
Amabolla Skrevet 21. desember 2006 #34 Skrevet 21. desember 2006 Tiny: så leit å høre om oldemoren din! Det er alltid trist-selv om de er gamle så er det noen vi har kjent hele livet og savnet etter dem er stort! Men det var sikkert fint for henne og oppleve å bli tippoldemor før hun sa hadebra:) Vesla mi sovna 20.30 hun og. Tror hun hadde mareritt eller noe lignende for hun våknet og gråt den såreste gråten jeg har hørt! Så måtte ta opp og trøste og nå ligger hun og sover og lager noen klynkelyder inni mellom... Fant ut at jeg har glemt en presang-må vel på strømmen storsenter i morgen og ordne den..
*1D* Skrevet 21. desember 2006 #35 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har sent noen blå kort ett par steder i norge, kan det hende at et har endt opp hos svana? (vil bare si at første runden var hvite....men bestilte for få av de og jeg kom meg ikke tilbake til den butikken for å kjøpe fler. og jeg har ikke printer.....) Jeg får sende mailer med det samme bildet til de 3 som jeg ikke har annet enn mailadresse til da;) Mamma`n min har bakt serinakaker, pepperkaker, appelsin med nelikkspiker i og ostekake etter vi kom hjem fra byen i dag kl 3. Hun har seff også ryddet etter middagen og vasket ned kjøkkenet etter seg;) Det er litt godt å ha henne her selv om det er i 3 uker denne gangen............. også har jeg hatt meg;)
Amabolla Skrevet 21. desember 2006 #36 Skrevet 21. desember 2006 Tydelig julestria har henta innpå oss! Lite trafikk på tråden! Natta til dere alle:)
*1D* Skrevet 21. desember 2006 #37 Skrevet 21. desember 2006 Hepp:) Jeg kjenner ikke liv for å si det sånn............ Kanskje sove litt nå eler?? Har jo tross alt en liten som skal ha mat etterhvert.... men aner jo ikke når..... Han spiste kl 11 i dag, også igjen kl 4 også igjen 9.30..........men da tok han et påfyll kl 10.30.......... og har enda ikke våknet igjen. Spernt på hvor våken er i natt da:)
Petronella♡mor til to Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #38 Skrevet 21. desember 2006 Pju, det begynner å flaske seg her nå... Kromkakene er i boks, samme er julegavene (eller de er ikke i en boks da), ribba er krydret så nå ligger den bare og godgjør seg i kjøleskapet til julaften morgen. I morgen er det negerboller, marsipan (rakk ikke i dag) og kjøp av juletre som "står på tapetet". Så tror jeg det skal være ganske så klart. 1D fant ut at jeg ikke har mailadresse til deg. Min er [email protected] (om du vil legge meg til på msn) ;D Hmmm, det var noe jeg skulle kommentere fra innleggene - men husker ikke i farta. Tar det i morgen ) Da får jeg krype i køya, tida flyyyr avgårde! God natt a damer!!
Molait Skrevet 21. desember 2006 #39 Skrevet 21. desember 2006 Hihi til masse. Huff så leit Tiny! Vært i bursdag til svoger i dag. Søss her nå. Drar i morgen. Kommentere senere. Bøfn og natta:)
Petronella♡mor til to Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #40 Skrevet 22. desember 2006 Good mornings ladies!! Håper alle barn har blitt 9 uker i natt og at mor er sånn noelunde ajour og ikke har fått for mange grå hår de siste dagene ;D Her har vi en skikkelig rolig morgen, A sov til 7 og har vært en utrolig blid solstråle i dag. C har ikke fått soset seg i bhg enda. Sløver´n på sofaen med Playhouse Disney, A sover og mor surfer - hehe ;o) Må vel kaste meg rundt å få rydda litt, samt gjort noen andre småting her i huset i dag, men orker ikke stresse. Julegavene er i alle fall i hus, så jeg trenger ikke fyke rundt på noe senter - DET er deilig... Trist med oldemoren din da Tiny!! Flott at du har hatt deg da 1D - hihi, kanskje du tar fatt på de siste juleforberedelsene med friskt mot ;o)) Endelig fredag... Har vi en date i kveld eller Ama og Molle (og alle andre som ikke har et liv eller som har lyst til å snike seg unna det litt) hehe ;o)) Huff, nei får vel komme i gang - snøft...
_svana_ Skrevet 22. desember 2006 #41 Skrevet 22. desember 2006 Mårn mårn! Sitter her med frokosten min. De små sover, jeg har vaska meg selv og satt på en klesvask. Den bodyen jeg klora ble hvit på det hvite og gammelrosa på det røde... så... vet ikke hvor god kontakt gutta har med sine feminine sider, og vet ikke hvor mye jeg skal utforske på den fronten *knis* Trist med oldemora di Tiny. Det var brann i eldreboligene der morfar bor for noen dager siden. Mannen i naboleiligheta til morfar døde, morfar kom seg ut, men leiligheta hans og alle tingene er ødelagt av sot. Ikke noen koselig start på jula kan man si, han har bodd ei uke hos mamma og skal feire jul hos en av onklene mine. Ingen som har vakt etter kl 22, synes det er skikkelig skummelt jeg. Det er jo mye som kan skje med de gamle på natta. Vet ikke helt hva som skjedde i natt, bare at jeg var trøtt og sur hver gang noen sutret og ville ha mat. Hadde inntrykk av at det var hele tida, men det var sikkert som vanlig. I sekstida ga jeg A, men så våknet E og var kjempesulten. Måtte jo nesten bare la han gråte til A var nesten ferdig. Da det endelig ble E sin tur sugde han drithardt på undersida av puppen. Vondt! Og Au! Hehe. Stakkars, ikke lett å være helt utsulta. Får prøve å gjøre unna en del ting i dag. Vi drar nok i morra til svigers og drar hjem (hvis alt går bra) 3. juledag. Må fikse litt i huset. Er ferdig med gaver, eller iaf nesten. Hadde kjøpt ei bok til svigerfar på nettet, men da den kom i posten var det visst ei ungdomsbok. Haha! Så han skal få hansker i stedet - H fikser. Hastverk når jeg bestiller? Hihi, jada. De små ville absolutt stå opp kl seks, men jeg lurte de! De fikk ligge oppå meg med hjelp av dyner og puter, så sov vi til kl ni :-D Ha en fin dag alle sammen!
♥Tiny Skrevet 22. desember 2006 #42 Skrevet 22. desember 2006 God formiddag!!!! Litt slitsom natt igjen.. La seg 20.30, våken 23.30, mat 1.15, våken 4, mat 6 og stå opp 7.30.. Sovnet da ihvertfall etter mat da... Noen som har gode forslag til hvordan vi kan avlære det å våkne så innmari mange ganger???? Har snart ikke flere ideer jeg... Jeg ønsker meg en 9 uker gammel baby til jul!!!!!!!!!!! Har også klart å vaske meg og rydde bittelitt på kjøkkenet, men hun har ikke sovet så lenge idag... Da går det litt tregt her idag.. Fikk satt på en maskin med tøy og da
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #43 Skrevet 22. desember 2006 La babyen skrike fra seg noen netter uten å mate (kommer ann på alderen på babyen selvfølgelig!!). Etter at den har skreket seg i søvn gjentatte ganger et par netter - ja da blir det stille:)
simbamamma Skrevet 22. desember 2006 #44 Skrevet 22. desember 2006 Leit å høre om oldemora di, Tiny. Du har min dypeste medfølelse! Men var det virkelig ikke noen gode råd å få på HS angående sovinga da? Skjønner godt at dere begynner å bli lei... Svanine: Det var jo virkelig hell i uhell for morfaren din da, kunne jo gått skikkelig ille det der. Men det blir nok ei litt rar jul for ham nå, ja. Må spise litt nå, er så lett å glemme det når man stresser...
♥Tiny Skrevet 22. desember 2006 #45 Skrevet 22. desember 2006 Ingen gode råd å få fra hs nei... Det er bare en periode, men om det skulle vare helt til neste kontroll (10 jan) så skulle vi se om tiltak skal sette igang.. Skrikekur er vel litt tidlig vel? Hun er jo bare 5 måneder og 1 uke... Bilder fra treff ligger nå ute http://home.no./tineelu/meny.htm Ligger under bilder og treff! Bare å sende flere bilder, så skal jeg slenge de ut etterhvert
Amabolla Skrevet 22. desember 2006 #46 Skrevet 22. desember 2006 Puh-da var jeg endelig hjemme igjen:) I dag har jeg vært på strømmen storsenter og handla inn den siste julegaven. Det var utsolgt for røde kulelys overalt! Så det ble hvite i stedet:) Fikk testa ut amme/stelle rommet på fru lyng-det er godkjent:) Så kom sambo og henta meg og vi kjørte til sykehuset for å besøke sambo sin bestemor som ble innlagt i går med hjerteflimmer. Merket at jeg fikk "fantomveer" når jeg gikk inn på sykehuset-var vondt sist gang jeg var på Ahus ja! Etter sykebesøk dro vi til ei gammel tante av sambo som nesten ikke hører noe så vi må rope-noe travelt og vesla var nå så stressa og oppkava at hun hadde bare skriking og by på. Og nå har vi kommet hjem,spist middag og både sambo og vesla har sovna i sofaen. Skal henge opp klær,rydde og ordne litt slik at morgendagen blir en slappe av dag! Kan godt mulig det blir date i kveld Petro:) Har noe julegløgg som bare venter på å bli varma opp:) Fine bilder fra treff Tiny! Jeg må vente til filmen min er ferdig tatt før framkalling-så skal jeg sende over noen på mail. Er folk klare for jul nå da?
Molait Skrevet 22. desember 2006 #47 Skrevet 22. desember 2006 Hæ? Ærre fest i kveld? Har jeg ikke fått med meg. Er jeg ikke inv?? Hmf! Har varm øl på kjøkkenet jeg tenk! Faktisk har jeg gløgg og. Og vin. Og sprit. Hey, kan jo bli reint noro detta:D Håpe du ikke trengerr noen tips i januar da Tiny. Skal se at til neste år er alt så meget bedre:) Laget 2 brett til med sjokkotopper. Så gøtt assa! Skal slenge sammen en kokosgreis etter E har lagt seg i kveld. Gjort på 10 min jo! Hadde jeg visst det var så enkelt å være husmor før... Ja treig med de bildene jeg. Vært i selskap og hatt besøk. Hvordan vil du ha dem Tiny? E får mer og mer lakenskrekk. Sliiitsomt. Og begynt å sjarmere seg ut av trøbbel (les sove) Glise og le og tulle og fjase når mor er der, hyyyle når hun ikke er der. Slå denna a, fikk besøk kl 7 i dag jeg!! Heldigvis sto søss opp. (visste hu kom da) Men for en ukristelig tid å komme på. Stod ikke opp før 8 jeg da:) Hååååper lekegrinda kom i dag. M skulle innom posten på vei til jobb. Har fått hentelapp, men den har ikke kommet til postkontoret??!!! Sykt er sånt!! Jul ja. Klar? æh, jula får bare komme. ferdig med julegaver og julekort og bakt litt + pepperkakehus. Slengt ut litt pynt. Ikke ferdig, men tror ikke jeg gidder mer. Kjøpt tre da. Blir vel jul i stua når det blir pynta i morgen kveld. Er sååå digg å skulle bort på julaften! Slippe vask og mat og styr. Er svara på dagens konkurranser a?
Molait Skrevet 22. desember 2006 #48 Skrevet 22. desember 2006 HAHA..sorry assa 1D, måtte bare;) http://www.babyshop.no/Kalender/22.jpg
♥Tiny Skrevet 22. desember 2006 #49 Skrevet 22. desember 2006 Kan få de på mail jeg.. det er vel det letteste
Petronella♡mor til to Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #50 Skrevet 22. desember 2006 Haaaalllooo Molls fjolls - hadde du lest innlegget mitt litt lenger opp, hadde du sett at du seff var invitert, er jo den partydama du. Du og Ama er jo blitt alkis vennene mine ;D ALLE er invitert på msn party (regner med at jeg dukker opp selv da etterhvert utpå kveldinga) hehe - der det er hjerterom er det husrom og hjerterom er det jo ekstra masse av nå i juletida, når vi alle er så fylt av kjærlighet... (hørtest fint ut eller hva??) hihi... Forresten Tiny - ehe kremt (ja jeg kan jo alltids nevne det, for jeg er jo allerede stemplet som dårlig mor (eller hva amalie)) Men vi hadde sånn skrikekur på C allerede når hun var 6 uker, for da drev hun oss til vannvidd ved å snu døgnet. Snakket med HS og de mente det var i orden. Første natta tok det 45 min før hun sovnet, vi var inne etter ca 2 min hver gang hun skreik. Tok henne opp om hun var hysterisk, men la henne pent ned igjen og fortalte at det var natta. Gikk ikke en milimeter fra senga og skrudde ikke på noe lys. Andre natta tok det ca 30 min, inn etter ca 5 min når hun skreik og det gjorde hun kanskje 3 ganger i løpet av den tiden. Etter dette har hun *bankibordet* vært et vidunderbarn å få i seng, og det er ikke tull en gang. Det er klart i større alder har det vært noen monster og andre skumlerier på gang, men det teller ikke. Vi hadde mao veldig positiv erfaring med det. Kusina mi måtte holde på i noen flere dager (en uke) da var dattera hennes 3 mnd. Med A har vi ikke trengt å gjøre det, han har styrt det selv. Hadde jeg vært deg, hadde jeg gjort et forsøk (men husk, det er ikke nødvendigvis gjort på et par netter, så du må ikke gi opp med en gang om du først prøver) Hilsen dårlig mor som både drikker og da røyker (vel ja, ikke hver dag da - hehe), samt lar ungen skrike i altfor ung alder ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå