Gå til innhold

"TRÅDEN" nr. 6 ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yezz Yezz - endelig fikk jeg. Tanken på å nå ha vært igjennom opptaksritualet, gjør meg rørt til tårer!! Også samme dagen som juletreffet da *rørtehulkrungerrundtistua*

Her er linken til forrige tråd:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/7405782

Ser at jeg har forberedt meg ikke sant ;D

Ha en flotters dag, og ses etterpå!!

(eller ikke simbamamma og 1D da, men dere må i alle fall ha en flotters dag dere også!!)

:o))

Skrevet

Hehe..

Skrevet

Ja, dere må ha det koselig på treff alle sammen!

Jeg skal på shopping helt alene for meg selv i dag. Sier som svanine; det er godt å dra bort, og godt å komme hjem igjen.

Ønsker dere alle en supergod dag!

Skrevet

Ikke lage ny tråd mens jeg skriver på gamletråden da....

... det tar jo tid når jeg skal skrive... ( så gå tilbake og les!)

Hehe.

Artig at andre tar i bruk mine gullkornede visdomsord :-D

Skrevet

VANN!!! Pokkers vannet er borte. Igjen. Skal få straks. Skal være der nå. Men det ER DET IKKE!! Sukk, deo gjør gammel svette som ny:/ Og har brukt all den tiden jeg skulle bruke på annet til å løpe opp og ned å lukke opp/ringe/teste vann.

Ja og Tiny..6nov bada vi første gang. Ikke sett noe til tr siden den gang:)

Skrevet

Velkommen som tråddame (passer det forresten med Dame????) blir det ikke mer tråd.................... klarer ikke komme på noe jeg altså;) hehe

*Kosederemassesammenidag* ..............for jeg finnes ikke sjalu:)

Jeg får besøk av svigers i dag;)

Nå må jeg rydde:(

Skrevet

Ingen som klarer å skrive noe etter all grøten?

10 mandler kan ta knekken på noen og enhver.

Her prøver vi å ta kvelden, men resultatet er høyst usikkert. Greit å grave seg ned i tide :) Eller noe sånt.

Tusen takk for hyggelig treff og god mat! Trivelig å se ansiktene bak nickene :-D

1D og Simba - dere var savnet!

Skrevet

Det var kjempekoslig på julegrøtbesøk i dag:) Vesla sovna i bilen og sov mens vi kjørte til kløfte-solgte campingvogn og kjørte tilbake. Heilt utslitt;)

I morgen må jeg ta en "sjainings" her-ser ut som om klesskapet mitt har vrengt seg selv over heile leiligheta-og vesla sitt også for den saks skyld!

Da er det tid for lek og morro i en time til så er det natta for vesla og fri for meg;)

Skrevet

God kveld og takk for et hyggelig treff idag!!!!

Utrolig artig at alle sammen kom innom en tur :)

Er fortsatt både grøt, kake og sjokkis igjen her dere!!! hihi... Og 1D og Simba, dere var dypt savnet!!!!

Nå har jeg akkurat lagt vesla, og hun ligger og nisuger på smokken som hun fant i senga si (den er hennes altså :) Ingen som glemte den igjen!) Har også lagt henne i en sånn babysafe-pose, så får vi se hvordan natten blir da! Mulig hun våkner så mange ganger fordi hun ligger så urolig og snur seg masse. Våkner som regel på tvers av senga!

Sliten jeg nå... Etter dere dro, dro jeg på senteret med tanta mi og tror dere Tiril ville sove da? Neida, der var det jo så mye å se på da!!! Så sovna i bilen på vei hjem selvfølgelig... Så skikkelig på utur med soving på ettermiddagen idag...

Skrevet

Godt å høre at dere har hatt en fin dag! Og spesielt koselig å høre at jeg var savnet ;-)

Fikk handlet alt jeg skulle i dag! Det går nemlig fort unna når man ikke har med seg en tass som ikke vil sove i vogna, selv om magen er full, bleia tørr og øynene trøtte. Er vel litt tidlig å ha aversjon mot shopping så tidlig vel? Men er jo typisk mannfolk det da! Men er jo egentlig ikke plass til vogn i butikkene heller så...

Greit å komme seg litt ut alene også, A tok en avspaseringsdag og koste seg som bare det med LH. Han fikk til og med vaska kjøleskapet!

Og LH er 3 mnd i dag! Feiret det med ei supergod natt; sov fra halv tolv til halv åtte! Har blitt flere og flere slike gode netter i det siste, og det er så deilig. Håper de som ikke er fornøyd med sine netter, snart får mulighet til å bli det. Det har dere fortjent!

Har som sagt sendt 55 julekort, men må si jeg er meget spent på hvor mange vi får tilbake. Foreløpig har vi bare fått ett kort og to sms!!! Det er litt dårlig gjort altså...

Svanine: Har ikke noe godt råd når det gjelder gutta dine og soving på magen, siden jeg aldri har hatt det problemet med LH. Vil anbefale deg å høre med HS, kanskje de har en mirakelkur..?

Molait: Hvordan går det med E og eksemen? Og resten av familien?

Cat: Du er så sjelden på tråden! Har dere det bra?

1D: Flott at lille T legger på seg så fint! Sikkert godt å ha ham hjemme, tenker jeg. Hvordan går det med storesøstera?

Tiny: Hvor gammel var Tiril da dere begynte på babysvømming? Husker vi var på det med lillebroren min, og det var så moro. Vil ta med LH på det også!

Amalie og Petronella: Har ikke noe spes å si til dere akkurat nå, annet enn at det er koselig at dere har blitt med på tråden :-)

Herkules: Ser ut til at det er vi som har mest fløte i puppene...hihi!

Skrevet

Tiril var 3 måneder når vi begynte på babysvømming :)

Noen steder har de en nedre grense på 2 måneder eller 4 kilo. Anbefaler dere å dra på svømming!! Snuppa mi koser seg masse i vannet (enn så lenge... De får visst en periode rundt 8mnd med "vannskrekk")

Skrevet

Eksemet er faktisk borte:) Pittelitt i kinna igjen bare. Driver nedtrapping av kortison nå.

55 kort!!! Du har mange venner ass. Men må le av 1 kort og 2 sms;) Hvis du msn'r eller mailer meg adr. di skal jeg sende deg et jeg:)

Tror du har sjokkis til langt ut i jula TIny. Ja og vet du hva..sorry assa..glemte kaka mi halvspist på bordet. hihi, som den drittungen i barnebursdag. Skal du gjøre med all grøten da?

Tusen takk for oppvertning og oppbevaringsplass Tiny:D Var mye roligere der enn man skulle tro med så mye kjærringer og baby'r. Synes det gikk greit jeg. Sov et barn et eller annet sted til enhver tid..hehe.

Vi må huske å sende bilder til Tiny da. Så lager hun en henteside på hjemmesiden sin. (ja ikke du da ama..du får ikke mailet filmrull *mobbmobb*) Tror ikke jeg orker å gjøre det i kveld Tiny. Har en del som må ordnes her heime.

Skrevet

Skal ikke sende så mange kort neste år, for å si det på den måten....

Skrevet

:) Blir jo litt ekstra nå. Koselig å vise frem nurk.

Fikk du mailadr? Sendte alle du ba om, men du svarte ikke der. Og har logget av og på i et sett her:)

Skrevet

Hallais flickor!

Tusen takk for hyggelig selskap i dag altså. Kjempekoselig å se ansiktene til "drekkakompisen" og hu svana med tvillingene oxo ;D

Nå er jeg bare sååå mett, at jeg ligger som et slakt på sofaen... Etter å ha tylla i meg masse grøt og kake hos Tiny, bærer det videre til pappa og kona. Der går det i skinkestek og julekaker, samt at jeg måtte smake på hjemmelaget lefse og sylte. Utrolig hva jeg klarer å få trøkt nedpå... Men fom januar er det bare å begynne treninga, samt joine en runde på GR - det er ikke bøll en gang assa... ;P

A våknet ca 1330 hos Tiny og sovnet ikke igjen før 1630, da hadde vi kjørt til Ski... Han liker ikke sove i bil, det er sikkert. Sov en time i vogna der.

Blir spennende å se hva som skjer med denna posen han ligger i i natt da. Skal stroppe han fast når vi legger oss, så får vi se hvordan det går.

55 kort, gubbanoa det var mange... Tok bilder og kjøpte sånn pakkeløsning på 15, men må nok lage noen ekstra i morgen og levere til noen naboer som plutselig har fått det for seg at de skal levere julekort til oss - hehe, ups :o))

Snæiks!!

Skrevet

Da kommer søss i morgen og blir til fredag. Koselig det assa, men hadde håpet på en dag uten noe som skjedde. Bare vre hjemm og dille i huset, pynte litt, kanskje lage noe småkaker og sånn. Følte ikke jeg kunne si nei heller, men kjenner jeg trenger å ha noen planløse dager snart.

Har "fri" på dagen i morgen da. Skal i bursdag til svogern i morgen ettermiddag.

Det som er kjekt med å ha heimmekka kort pt. Bare å printe ut fler:)

Skrevet

Hei;)

Har sent 35 kort jeg, men mangler fortsatt til endel....... men jeg gidder ikke mer nå, har jo fått 1 sms og kort fra 2 tanter og svigersen:) Endel av de som har fått kort har kanskje ikke adressen min heller egentlig:)

Har svigersene her enda................... laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang dag dette!

Savnet dere jeg også!

Skrevet

Er ikke helt sikker på hvor mange kort jeg har sendt, men færre enn Simba iaf! Har fått tre, hvor av ett er fra Molle.

Tusen takk for lånet av seng, Tiny, og prakteksemplaret av en god mor, Molait, som hadde med kokt smokk i boks, hehe. The missing nuk lå i bilen :-)

Det så vel helt bomba ut etter oss Tiny. Blir fort til at jeg bare konser på mine små og ikke tenker så mye på hva vi roter til når vi er borte, hehe. Ikke fikk jeg tatt noen bilder heller, så jag litar på flickorna her også.

Turen hjem gikk fint - takk Herk for bærehjelp! De små knystet litt da køen nesten sto stille i svingen ned på ringen, men det gikk heldigvis bra. Sneglekjøring fra etter bommen og til manglerud, men vi kom oss hjem! Springe innendørs og fram med puppene, hehe. Slokna begge to etterpå, og var i seng halv sju og kvart over sju! Har akkurat ammet og skifte bæsjebleie på E, fått mat i meg selv så om de sovner nå er jeg fornøyd. Dra oftere på besøk kanskje?! Hehe.

Skrevet

Ja du skulle begynt med bøsøk mye før!! Neste besøk må gjerne legges til Fetsund:)

Prakteksemplar ja..hihi. Nei men den boksen er så ålreit. Liker den. Lett å finne også. Har vi ikke ale romstert i en bag etter en smokk.. (ja de som bruker det da) Smokker havner etterhvert i et syltetøyglasspå benken. Tar en kokings når det er få igjen. Smokker går ikke oppi det glasset om de skulle falle på gulvet eller etter en gangs bruk, bare så det er sagt:)

Må ha lite tålamod 1D, så skal du se det blir mer post;)

Da blir det litt spisings og få oversikt over jula. Har vi husket alle osv. E våkner vel i det maten er på bordet. Sovet 3 timer nå. Pleier ikke sove stort mer enn det. Kanskje 1/2 time til. Da er han SULTEN!!

Skrevet

Da er denne onsdagen over også.

Jeg har sendt 30 julekort i år (akkurat som om jeg har sendt ut julekort tidligere-nope-første gang i år) Bestilte bare 30*2 bilder-kjøpte no rødt papir og klistremerker-og der var julekorta i boks:).

Sambo sitter nede og spiller playstation-men for meg er det natta.

Og så mååå jeg bare skryte av vesla mi! Vi er nå på 4.døgn "finne søvn selv" og det går så superbra:) Fant ut at det hjelper og ha bamsen og kosepleddet på hver side av ansiktet så roet hun seg mye fortere.Stolt mamma!

Har lyst å pynte meg og gå ut å drekka:) 13.januar-daaaaaaaaa!

Natta på dåkke heile gjengen!

Skrevet

E sovet i over 3,5 time. Ikke ille:) Finne søvnen derimot tror jeg ikke jeg skal snakke så høyt om. Grattis til dere ama:)

Jepp, natta og bøfn:)

Skrevet

God morgen ladies!

Her var det morra kl sju! Men kan ikke klage, for jeg sovna selv før 12. Har ammet mye i løpet av natta, men det gjør jeg jo alltid. De små sovna omlag med en gang etter hver runde så det gikk så fint så. Sååå digg med gassklut i trynet, hehe. Rart at ikke det funker (ryggsoving altså) på dagen...

Men kl 07 var det nok. Vil ikke sove mere nei. Men hvorfor ligger de nå og sover daaaa? Eneste forskjell er rein bleie og sparkebukser i stedet for pysj. Vel, jeg har fått dusja og nå spiser jeg frokost.

I løpet av nattens mulm og mørke har klorens fantastiske egenskaper kommet fram i lyset (hehe), og et par plagg fra vaskefadesen (som enkelte har fått med seg) er nesten som før :-D

Finne søvnen (på magen er disse flinke til). Dersom de finner den på rygg så mister de den fort, for å si det sånn. Vrææææl!

Rart at de er så like sånn sett, kanskje de er eneggere likevel...? ;)

Kanskje jeg også burde ha smokkeboks? Er så dårlig på smokkekoking jeg altså.

Skrevet

God morgen!

Har "bare" vært oppe og ammet 2 ganger inatt og hun sovnet med en gang etterpå!!!! Var våken 23 også, men roet seg fort!!! Jeg har fått sove!!!! weeeeee!!!!! Fikk dessuten lov å sove når hun ville opp kl 7 også :) T stor opp med henne, gå henne flaske og fikk henne til å sove igjen, så jeg fikk sove til nesten 10!!!!!

Nå prøver hun å løfte seg opp etter babygymmen, men den er visst ikke så snill med henne... Får vel gå å redde henne :) hehe..

I dag skal jeg leke julenisse :) hihi.. Må levere litt julegaver tenkte jeg..

Skrevet

Forresten så det sååå bomba ut her da... Bare kjøkkenbenken som er mindre synlig og kaka til Molle som ligger igjen på bordet (enda...haha)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...