rødhette* Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Sambo mente magen min var blitt lavere nå.. er det tegn på at hodet er festa? Selv synes jeg at jeg kjenner mer "stikkinger" i underlivet, kjenner lissom at det presser mer på der innimellom. Skal til kontroll på fredag, så legen vil vel sjekke det da vil jeg tro. Bare litt nysgjerrig..
Mrs. Bouquet Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Legen min kjente på meg i går og sa hodet ikke var festa. Hun mente jeg ville kjenne mer press nedover når det begynte å gli lengre ned i bekkenet. Det kan jon godt hende det er festa hos deg, evt. er på vei nedover.
rødhette* Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2006 Var hos jm sist torsdag. Hun sa det ikke var festa helt da, men at hodet var plassert godt nede i bekkenet.
Philippa=) Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 hvor langt er dere på vei??? jeg var hos jm i uke 32, da hadde babyen hodet ned, men den kan jo fortsatt snu på seg. nå er jeg i uke 34/35, har kynnere og mer stikkninger helt der nede. (tror selv at babyen har festet seg, innbiller meg at magen har seget litt, og at jeg får babyen to uker før term. er lei av bekkenplager)
rødhette* Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2006 36+4 idag onsdag 20. desember...
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 hei..... jeg var hos jm i går og hode er festet!! hun kjente på magen og hun sa det ligger godt nede i bekkenet.. er 33+3.. 34 i følge bim
Bellen Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Da jeg var hos legen forrige uke (var da 4 uker igjen til termin) hadde magen sunket ned og jeg hadde også disse stikningene i underlivet, men legen sa at hodet ikke var festet enda. Skal til legen igjen i morgen og da er det bare 3 uker til termin, magen har sunket ytterligere og jeg har fortsatt stikningssmerter, så jeg håper å få beskjed om at hodet er festet denne gangen. Det hadde vært en bekymring mindre:)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 Da jeg ventet førstemann festet ikke hodet seg før fødselen var igang. Var til ultralyd på en onsdag og fikk beskjed om at han lå høyt, hodet var ikke festet og jeg måtte regne med å vente 3-4 uker til, lørdag ble han født, 2,5uke før termin! Andre gangen sank ungen ned og festet seg 3 uker før termin, fikk beskjed at som andregangs skjer dette rett før fødselen så veene kunne komme hvilken time som helst. Det tok TRE UKER! Lange uker! Denne gangen tar jeg det bare som det kommer, tror ikke på fødsel før jeg kjenner de første veene..
Maisie Skrevet 20. desember 2006 #10 Skrevet 20. desember 2006 Synker magen hvis man bærer magen lavt også? Syns liksom ikke magen min kan bli noe lavere. Hodet er ikke festa hos meg, var hos legen i dag. Er 37+3. Vet at vannet kan gå selv om hodet ikke er festet, men kan man få rier også om hodet ikke er festet? Hva skjer om hodet ikke er festet når fødselen er i gang? Keisersnitt? Eller fester det seg uansett?
rødhette* Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 20. desember 2006 Man må ikke ta ks bare fordi hodet ikke er festa. Hodet kan fint komme ut selv om det ikke har festa seg på forhånd
Maisie Skrevet 20. desember 2006 #13 Skrevet 20. desember 2006 Åkei, takk for svar! Selv om jeg vet at det er vanlig at hodet fester seg sent hos førstegangsfødende, så blir jeg liksom litt utålmodig nå som det bare er tre uker igjen til termin.
rødhette* Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 20. desember 2006 Det er ikke alle hodet fester seg hos.. særlig gjelder det flergangsfødende. Men det har visst ingenting å si på når fødselen starter... Men skjønner deg godt. Har 3 1/2 uke igjen selv, og vil gjerne at hodet skal feste seg nå... Spent på hva legen sier på fredag..
vips-77 Skrevet 20. desember 2006 #15 Skrevet 20. desember 2006 Jeg er 39+5 (førstegangs) og her er hodet ikke festa.. magen har sunket ganske mye, men det er jo mange hodet ikke fester seg på før rett før fødselen og da...
selfangerkjerringa Skrevet 20. desember 2006 #16 Skrevet 20. desember 2006 Jeg er andregangs. Magen har sunket betydelig. Det stikker og hogger til nedentil, det er direkte vondt innimellom. Har vært sånn noen uker nå (jeg har 2 1/2 uke til termin). På hver kontroll får jeg beskjed om at jenta ligger med hodet langt nedi bekkenet - men det er ikke festet. Siden jeg ble utvidet litt under forrige fødsel (langvarig forhodefødsel) så er det jo ikke sikkert hun får til å feste seg i det hele tatt? Vel - for mange andregangs så festes jo ikke hodet før under fødsel, så jeg bekymre meg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå