Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Jenta mi har en umoden høyrehofte, dette ble oppdaget på fødeavdelingen. Tok ultralydundersøkelse. Men barnelegen ville ikke sette på frejkas pute, kom tilbake til kontroll om 6 uker var beskjeden vi fikk. Røntgenlegen ga også beskjed om at putebehandling ikke var nødvendig. Dette syns jeg er litt rart, trodde de satte på pute uansett når det var slike forhold. Har noen her opplevd å vente slik? Og hvordan gikk det på kontrollen?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Hei! Det hørtes litt merkelig ut, får håpe de vet hva de gjør. Min datter har umoden hofte på begge sider og fikk pute med en gang det ble oppdaget. Det er vel sånn at noen hofter leger seg selv, men jeg trodde det skjedde ganske raskt etter fødsel? Kanskje du skal spørre en gang til for å være sikker? Jeg har tatt kontakt med hofteforeningen ang noe jeg lurte på, kanskje du kan gjøre det samme? www.hofte.no Lykke til!
Niva Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har hørt om det, det er noen barn som blir bra uten behandling når de har umoden hofte. Men du kan jo risikereat du må ha på pute allikevel. Så jeg hadde ikke godtatt det. Har selv to jenter som er født med hoftefeil. Jo mindre de er jo lettere er det med puta sånn praktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå