Gå til innhold

har bestilt time til abort.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes dette er en helt forferdelig situasjon og sitte i.. Jeg er alenemamma til en gutt på tre.. og har utrolig god kontakt med pappaen, vi er fortsatt glad i hverandre, men har funnet ut at vi ikke passer til og bo under samme tak.. Men jeg har blitt gravid igjen, og nå har det seg slik at jeg vurderer og beholde barnet, men er det noen som veit om dette vil skape problemer for meg med trygdekontoret iom at jeg i utgangspunktet ikke BOR med pappaen som jeg heller ikke gjør.. men på godt norsk, var han innom en natt og hadde seg litt. og resultat ble det.. Så nå står jeg i en vaskelig situasjon, beholde barnet eller ei.. Og + dette med kontorer... noen som har en aning???

Og noen som har noen råd til meg,... Som kan fortelle meg hva de synes jeg burde gjøre.. BEHOLDE ELLER EI?? Har jo en fra før med samme pappa.. (kanskje en fordel) men bli vel gjerne alenemamma til to istedet for en...???

Fortsetter under...

hmm det eneste du burde gjøre ang trygdekontoret for og ikke få problemer er og rett og slett si det som det er...di kan jo ikke si noe imot deg du er jo ikke sammen med barnefaren og sånne ting kan skje..

hvis du føler deg sterk nok til og få en liten baby til alene og føler at du kan klare 2 barn alene så kan du jo beholde,men dette kommer jo helt ann på hvordan du føler deg og tror ting vil fungere..

er ikke til så stor hjelp men håper allt ordner seg for deg da snuppa,og husk abort er kunn din avgjørelse ikke la noen bestemme for deg,ok?

klemklem ( ta og snakk med barnefaren også ang.dette ettersom dere har såpass bra kontakt,kanskje han kan bidra,hjelpe til..)

Jeg kommer til å få tre barn alene, og det er det flere her inne som gjør. Flere som venter nr to også, alene. Min erfaring er at dette går helt greit, bare man er innstilt på det. En annen ting er at du mest sannsynlig har en far i bildet som stiller opp, siden dere har så god kontakt :-)

Når det gjelder trygdekontoret, slikt skjer, og det er de også kjent med, men de vil nok gjerne vite om dere oppholder dere sammen eller ikke. Jeg havnet nesten i samme situasjon for en del år siden, da snuppa mi var halvannet år, og jeg og faren fikk et svakt øyeblikk. Og mensen ble to uker forsinket - så - det er ikke bare deg :-).

Jeg ville ha snakket med en utenforstående om dette, slik at du får hjelp til å plassere tankene dine på riktig sted. www.amathea.no der finner du tlf og adresse til kontorene i Norge, og der kan du være anonym eller ikke, komme sammen med barnefar, eller ikke, eller bare ringe. De er rådgivingstjenesten for de som er ufrivillig gravide i Norge.

Og som Maraya skrev - dette er DIN avgjørelse. Ikke la noen bestemme for deg. Det er først og fremst du som skal leve med den avgjørelsen du skal ta.

Du er ikke alene! Det er flere her som venter nr to med samme far, og jeg er en av de. Vår historie er omtrent som deres, men for meg var det ingen alternativ å ta abort. Jeg er også nervøs for tk, og har snakket med amathea om det. Svaret deres var "dette er de vandt med og det er ingen problem. Men de kommer nokk til å spørre noen spm.." Ønsker deg lykke til med avgjørelsen din!

• 2 uker senere...

synes ikke du skal bekymre deg så mye om hva folkene på trygdekontoret tenker synes og mener. ting er som de er uansett årsak. jeg venter nr to alene. og ting går ikke bestandig som planlagt. jeg hadde ikke akkurat sett for meg at jeg skulle gå gjennom to svangerskap alene. men denne gangen var det mitt valg i aller høyeste grad.og jeg innser hvor sterk jeg har blitt med årene. takene om abort strefet meg helt klart. men jeg fant ut at det ikke var noe for meg. jeg har klart å ta meg av en unge helt fint i fore år så hva i all verden stopper meg fra å ta meg av enda en. mitt liv mitt ansvar. stå på hva du enn velger.

klem

Annonse

Heisan jeg er også kommet i en slik situasjon og Nav har spurt meg om jeg er sammens barnefaren-nei sa jeg vi har bare hatt sex sa jeg. Å da ble damen paff og sa at de hadde ingen ting med hvordan og hvorfor så lenge vi ikke bor sammens. Men hun sa at flytter dere sammen så må dere si ifra da.

Du får tenke deg godt om du er klar for å være alene mamma til to jeg har selv gått gjennom disse tankene og valgte å fullføre svangerskapet og føler at det var riktig valg for meg. Men vi er alle forskjellige også da,og jeg er heldig som har en ex som vil stille opp og det betyr også mye for mitt valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...