Gå til innhold

har bestilt abort time.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes dette er en helt forferdelig situasjon og sitte i.. Jeg er alenemamma til en gutt på tre.. og har utrolig god kontakt med pappaen, vi er fortsatt glad i hverandre, men har funnet ut at vi ikke passer til og bo under samme tak.. Men jeg har blitt gravid igjen, og nå har det seg slik at jeg vurderer og beholde barnet, men er det noen som veit om dette vil skape problemer for meg med trygdekontoret iom at jeg i utgangspunktet ikke BOR med pappaen som jeg heller ikke gjør.. men på godt norsk, var han innom en natt og hadde seg litt. og resultat ble det.. Så nå står jeg i en vaskelig situasjon, beholde barnet eller ei.. Og + dette med kontorer... noen som har en aning???

Og noen som har noen råd til meg,... Som kan fortelle meg hva de synes jeg burde gjøre.. BEHOLDE ELLER EI?? Har jo en fra før med samme pappa.. (kanskje en fordel) men bli vel gjerne alenemamma til to istedet for en...???

Fortsetter under...

Hva andre sier er bare å drite i... De får ikke gjort noe så lenge pappaen ikke har adresse hos deg, eller er hos deg hver natt!

Har du/dere lyst til å beholde barnet synes jeg absolutt ikke at dette bør ha noe å si på avgjørelsen...

Håper dere finner ut av det, og gjør det som føles riktig for dere!

:)

Det høres ikke ut som om du vil ta abort, så ikke gjør det da! Jeg kan love deg at ettervirkningene sitter i lenge!!! Jeg gikk gjennom en ufrivillig abort, så det er vel ikke helt det samme, men jeg tror at følgende er de samme. Også siden du egentlig vil beholde barnet.

Lykke til med valget og livet videre :)

Klem...

• 2 uker senere...

Du kommer ikke i klammeri med trygdekontoret her . Bor dere ikke sammen så bor dere ikke sammen . Punktum . Så ble det nå slik at dere hadde en fin kveld sammen som laget et nytt lite spirende liv . Det kan du ikke klandres for . Du er et menneske og utfører kanhende ugjennomtenkte handlinger som ALLE oss andre. Trygdekontorets jobb er ikke å dømme deg , men å sørge for at du og den lille familien din klarer dere godt i hverdagen. Om du føler situasjonen så håpløs at du velger å avbryte svangerskapet ditt , så vit at du vil overleve det fint .. men om du faktisk vurderer å beholde babyen din så bør du være klar over at du sannynligvis vil få en sorgreaksjon etter inngrepet som kan komme hardt og overraskende på deg. Sønnen din vil nok merke at mammaen hans er veldig lei seg , så tenk på han også når du nå velger.

Amathea , rådgivningskontoret for gravide ,, gir deg gratis veiledning og støtte når du måtte trenge det. De kan også svare på dine økonomiske bekymrings spørsmål og hjelpe deg til å finne en god måte å lose deg igjennom denne graviditeten på om du ønsker det. Du er ikke alene . Lykke til med valget ditt . Lytt til hjertet ditt , du klarer dette fint .

Klem C.

Annonse

Ville ikke ha gjort det når du er usikker.. jeg kjenner ei å hun har 3 barn med samme far å de bor ikke sammen å der går det bra med trygdekontoret, de har ikke noe med det i det hele tatt.. Så er det kjekkt at barna har samme far da så slipper du mange å forholde deg til å barna blir ikke halvsøsken...

Lykke til uansett hva du gjør!!!

sender deg en stor klem.

blir so lei meg når eg les kva du har skrive. håpar ikkje du tar abort om du ikkje er 100 % sikker. Sidan det fungere med samarbeid med barnefaren kan de få da til å fungera med ein unge til.

det å slita med ettervirknadane av ein abort er ikkje enkelt. det skal eg lova deg.

men selvfølgeli, der er du som bestemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...