Gå til innhold

fallende kurve = bekymring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vekstkurven for min knært faller litt fra både seg selv og normalen... det er tydelig særlig på de to siste punktene. Legen min holdt en liten tale om normaler og unormaler og inne i der var det og formaninger om årvåkenhet og også beskjeden "kke bekymre deg".... og er jo en flink pike som gjerne vil gjøre det jeg blir bedt om.. så jeg sier "neida, jeg skal ikke bekymre meg" - også fikk jeg en time rett over nyttår, dvs ca to uker før jeg egentlig skulle gå igjen!

Men bare ti meter nede i gata for legesenteret kjenner jeg tordenskyene samle seg over mitt hode, og jeg begynner å BEKYMRE MEG!!!

Jeg har to barn fra før, og jeg har ligger over normalen og hatt en bratt og god kurve med begge de to, kontakten med deres bevegelser var dessuten veldig klar og tilstede siden morkaka lå bak... denne gangen ligger morkaka foran og sånn sett har jeg ikke kjent så mye så tydelig denne gangen.

Noen som har opplevet liknenede? og hva skal man liksom merke før man løper til legen., man vil jo helst at det skal være noe å GJØRE fra eller til om det først er ille ute??? Og hvorfor er det ikke nok med to punkter som viser fall i forholdt til hvor mye man forventer barnet og vokse. hvorfor må jeg egentlig vente med en undersøkelse???

Ja, bekymring er rette ordet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg opplevde plutselig at jeg vokste 6 cm i stedefor 3 på 3 uker, var på ny kontroll nå 3 uker senere og da hadde jeg ikke vokst noe, men havnet på kurven igjen, fikk beskjed om at alt avhenger av hvordan barnet ligger når det tar selve målingen. fikk også beskjed om å ikke bekymre meg så jeg slapper av. så det blir spennende på neste kontroll om 17 dager. har kronisk sykdym så jeg blir fulgt opp ca 1 g i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...