Lois Lane Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Tenkte å ta avtrykk av føtter og hender til min 5 uker gamle baby. Og så lurte jeg på om noen av dere har gjort dette, og hva dere gjorde/brukte? Har fått tips om å ta avtrykk i trolldeig, for så å ha gips over. Men det er mangen år siden jeg lagde trolldeig, og jeg husker ikke hvordan jeg laget det!! Noen som kan hjelpe meg? Og hvor får jeg kjøpe en pose med gips?
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 jeg kjøpte hvit Play-doo kitt. lagde avtrykk og hadde gips i. ble veldig bra. viktig med hvit Play-doo kitt, di andre fargene setter farge. har du kittet litt tykt kan du få stilige fingeravtrykk der avtrykket virkelig blir tredimensjonalt. lykke til
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Vi lagde det av trolldeig og gips. Gipsen fikk jeg kjøpt på en hobby butikk. Vi la trolldeigen i en firkantet isboks, tok avtrykk av den ene hånda og den ene foten til Lukas, helte til slutt over gips og lot det tørke i noen timer. Ble utrolig fint! Her er oppskrift på trolleig: 3 dl mel 1 dl salt 2 ts olje 1-1,5 dl lunket vann Bland mel og salt i ebn skål. Tilsett oljen og rør godt. Hell i vannet, litt av gangen og kna til deigen blir jevn og fin. Oppskrift til gipsen står på posen. Lykke til
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Jeg lagde netopp avtrykk av føtter og hender til datteren min på 10 uker:-) Kjøpte en "pakke" som inneholdt gips,trolldeig og maling. Kjøpte det i en hobbybutikk. Ble veldig fint! Lagde 3 avtrykk slik at besteforeldre kan få til jul!
mamma til en prinsesse Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Jysk selger nå ramme der på den ene siden kan du ha bilde av ungen, og på den andre siden et gipsavtrykk av fot eller hånd. Gips følger med. Kjøpte i dag. Utrolig lett og koster bare 60 kroner. Kjøpte to stykker jeg, så jeg har til både fot og hånd.
Lois Lane Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2006 Da skal jeg se om jeg får gjort dette før gullet blir for stor Jeg kan av og til være litt treg av meg.. he he Kjempe god ide å gi det i julegave Men tror ikke jeg får tid nå før jul. Så det blir kjøpepresanger i år.
♥2 små gull♥ Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Vi har brukt fingermaling kjøpt på Panduro... skulle ha avtrykk av hånd og fot i albumet til jenta vår. Det var jo en liten utfordring å få det til, samboeren holdt hånda/foten hennes, mens jeg dyttet boka intil... men husk, ikke slipp hånden før den er vasket... den forsvinner fort opp til munnen... :S
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har ikke brukt gips, men blekk og stemplet på et fint ark og så limt det inn i albumet. Har kjøpt Tegaderm plaster på apoteket og satt på foten, det plasteret er kjempetynt slik at alle furer i foten kommer frem, men det er bare å ta av plasteret så er blekket borte:) Det ble kjempefint og er en god løsning for oss som liker å scrappe!
Mamma til tre Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 Til mine to eldste brukte eg eit sett som eg kjøpte på spar kjøp, men har ikkje sett det no. Men no selger dei jo sånne sett på mange plasser, td alexi.no og barnetrend.no... eg bestillte nettopp eit sett der ein kunne lage avtrykket som julepynt Ellers har eg også tatt avtrykk med fingermaling.
Trollet73 Skrevet 20. desember 2006 #10 Skrevet 20. desember 2006 Får man kjøpt bare hvit? Hvor? Jeg fant bare sett med fire farger, bla hvit. Det ble for lite hvitt, så jeg brukte den gule også. Har fått erfare det du sier ja. he he...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå